StoryEditor
Eksport
29.05.2023 00:00

dōTERRA wchodzi w kategorię kosmetyków słonecznych

dōTERRA poszerza swoje portfolio produktowe o produkty do pielęgnacji przed i po ekspozycji na słońce. / materiały marketingowe dōTERRA
dōTERRA, producent kosmetyków z olejkami eterycznymi i samych olejków, działający w modelu marketingu wielopoziomowego, poszerzył swój asortyment o produkty do ochrony przed słońcem i pielęgnacji po ekspozycji na słońce. Do tej pory firma nie miała w ofercie produktów z tej kategorii.

dōTERRA, firma działająca w modelu MLM, która zajmuje się zdrowiem i dobrym samopoczuciem, podąża za trendem rozprzestrzeniającym się wśród marek działających w modelu MLM, które rozszerzają swoje portfolio produktowe o produkty chroniące przed promieniowaniem słonecznym: według danych dostarczonych przez Fact.MR przewiduje się, że rynek produktów do ochrony przeciwsłonecznej będzie odnotowywał stały wzrost, a jego ogólna wycena osiągnie 15,3 miliarda dolarów w 2021 roku. Idąc dalej, oczekuje się, że sprzedaż wzrośnie o 6,6 proc. CAGR do 2031 roku.

Firma wprowadziła kompleksową linię do opalania: krem na dzień z filtrem SPF, balsam do ciała z SPF, sztyft do ciała z SPF, SPF w sprayu i mgiełkę po opalaniu. Produkty zawierają naturalne składniki oraz olejki eteryczne CPTG. Są przyjazne dla wegan, wolne od okrucieństwa i bezpieczne dla raf koralowych.

dōTERRA to firma typu MLM z siedzibą w Pleasant Grove w stanie Utah, która sprzedaje olejki eteryczne i inne powiązane produkty. dōTERRA została założona w 2008 roku przez byłych dyrektorów Young Living i innych. Produkty firmy sprzedawane są za pośrednictwem niezależnych dystrybutorów zwanych Wellness Advocates, wykorzystujących do sprzedaży swoich produktów model marketingu wielopoziomowego. dōTERRA to jedna z wielu firm krytykowanych za niewycofanie się z rosyjskiego rynku po inwazji na Ukrainę. W Polsce firma nie ma oddziału, ale przez konsultantów jej produkty są dostępne.

Czytaj także: Zagrożenie dla raf koralowych ze strony filtrów UV - coroczny problem powraca

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 07:52