StoryEditor
Producenci
19.06.2019 00:00

Delia Cosmetics wprowadza zmiany w makijażowej ofercie

Po ponad roku prac nad kategorią kosmetyków do makijażu firma Delia Cosmetics wprowadza na rynek kolekcję po gruntownym remodelingu.

Delia Cosmetics to polska firma z ponad 20-letnią tradycją. Znana z kosmetyków pielęgnacyjnych do ciała, twarzy i włosów, a także z kosmetyków do makijażu. Te ostatnie były dostępne w jej ofercie od zawsze, jednak firma zdecydowała się na gruntowne zmiany w tej kategorii. – Rynek kosmetyków do makijażu charakteryzuje się niezwykłą dynamiką zmian, rosną też wymagania – szczególnie młodych klientek – dlatego zdecydowaliśmy się na zupełnie nową odsłonę naszej oferty – wyjaśnia Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor marketingu Delii Cosmetics.

Prace nad kategorią makijażu trwały w Delii od ponad roku. Ich efektem jest nowa kolekcja. Do oferty dołączyło szereg specjalistycznych produktów. Zmienione są receptury oraz opakowania produktów.  Punktem odniesienia dla nowości były kosmetyki z półki premium. Firma postawiła na luksusowe składniki, ale utrzymała ceny w średniej półce tylko nieznacznie je podnosząc.

Po raz pierwszy nowa kolekcja kosmetyków do makijażu firmy Delii została zaprezentowana w marcu na największych targach kosmetycznych na świecie – Cosmoprof w Bolonii. W maju mieli okazję zobaczyć ją menedżerowie zarządzający sieciami handlowymi, kupcy i dystrybutorzy uczestniczący w 12. Kongresie Rynku FMCG w Warszawie. Firma ruszyła ze sprzedażą równocześnie na krajowy i eksportowe rynki.

Z myślą o ekspozycji makijażowej kolekcji producent przygotował dla detalu klasyczne szafy na pełny asortyment (90 cm szerokości). Będą one oferowane sklepom w pierwsze kolejności, ponieważ, jak podkreśla Renata Ciszewska-Kłosińska, jest to najlepszy sposób na prezentację marki i jej oferty. Niemniej jednak mniejszym placówkom, które nie mogą wprowadzić szafy, firma będzie proponowała pakiety złożone z kosmetyków dopasowanych do ich potrzeb. Trwają także prace nad zupełnie nowym modelem szafy skierowanym do klientów, którzy preferują modernistyczny wystrój swoich placówek.

Marka będzie intensywnie promowana, szczególnie w mediach społecznościowych i we współpracy z influencerkami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 18:34