StoryEditor
Producenci
04.06.2025 16:27

Delia Cosmetics rozbudowuje magazyn: nowa inwestycja zwiększy możliwości logistyczne o 50 proc.

Magazyn Delia Cosmetics w Konstantynowie Łódzkim ma stanowić zastrzyk energii do krwioobiegu firmy. / Delia Cosmetics

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój eksportu oraz rosnące zapotrzebowanie na produkty, Delia Cosmetics uruchamia nowy magazyn w Konstantynowie Łódzkim. Oficjalne otwarcie obiektu przy ul. Janika 9 zaplanowano na 5 czerwca 2025 roku. Nowy magazyn, przeznaczony wyłącznie na wyroby gotowe, zwiększa całkowitą pojemność logistyczną firmy o blisko 50 proc. i stanowi istotny element strategii zwiększania operacyjnej samowystarczalności oraz elastyczności dostaw.

Nowy obiekt mieści 4200 palet, a w połączeniu z dotychczasową infrastrukturą firmy daje to łącznie ponad 8500 miejsc paletowych. Magazyn wyposażono w nowoczesne systemy regałowe oraz 23 nowe wózki widłowe, co podnosi łączną liczbę urządzeń transportu wewnętrznego do 49. W skali miesiąca obrót paletowy w firmie przekracza 2200 jednostek, a dziennie przez magazyn przemieszcza się około 400 palet. Nowa infrastruktura ma zapewnić nie tylko większą wydajność, ale także lepszą kontrolę jakości i terminowości realizowanych dostaw.

W ramach inwestycji firma rozwija również własną flotę transportową. W kwietniu Delia Cosmetics zakupiła pierwszy ciągnik siodłowy marki Iveco z naczepą przystosowaną do przewozu 34 palet o łącznej masie do 18 ton. To krok w kierunku większej niezależności transportowej i ograniczenia kosztów outsourcingu usług logistycznych. Obiekt magazynowy, wybudowany w 2025 roku z użyciem silikatu, gazobetonu i stalowych kratownic, otrzymał ocenę „bardzo dobrą” w zakresie konstrukcji i instalacji technicznych.

Prezes Delia Cosmetics, Karol Szmich, podkreśla, że rozbudowa to nie tylko projekt infrastrukturalny, ale inwestycja w długofalowy rozwój firmy. – „To kolejny krok w kierunku budowania nowoczesnego, zintegrowanego zaplecza produkcyjno-logistycznego, które może stanowić wzór dla innych polskich producentów z branży beauty” – komentuje. Firma deklaruje gotowość na dalszy wzrost oraz dostosowywanie się do rosnących wymagań rynków zagranicznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 21:37