StoryEditor
Drogerie
14.04.2022 00:00

DM otwiera pierwszą drogerię. Ile ich będzie w tym roku?

DM-Drogerie Markt – jedna z największych sieci drogeryjnych  w Europie 21 kwietnia otwiera we Wrocławiu swój pierwszy sklep stacjonarny. W kwietniu prawdopodobnie ruszą trzy kolejne sklepy oraz e-drogeria. Ile drogerii będą mieć DM w Polsce  do końca roku?

DM-Drogerie Markt to niemiecka sieć drogeryjna, której wejście na polski rynek było długo wyczekiwane. Przez klientów, ponieważ słynie z bardzo dobrych produktów marek własnych, przez dostawców – ponieważ liczą, że w Polsce pojawi się wreszcie ktoś, kto rozbije monopol Rossmanna.

Wygląda jednak na to, że DM nie stanie się szybko poważnym konkurentem dla sieci działających już na polskim rynku, przynajmniej jeśli chodzi o liczbę stacjonarnych sklepów. Zarząd DM nie informuje jeszcze, jakie ma plany ekspansji w Polsce. Wiadomo, że poza drogerią we wrocławskim parku handlowym Galaktyka mają być otwierane sklepy w Lubaniu, w Lesznie i w Jeleniej Górze.

Dostawcy, z którymi rozmawialiśmy, nieoficjalnie informują nas, że również w kwietniu ruszą te trzy kolejne drogerie  stacjonarne (w marcu były towarowane) oraz sklep internetowy. Nie są w stanie dokładnie powiedzieć, ile drogerii DM ma być otwartych do końca roku. Wersje są różne.

– Na pierwszym spotkaniu dowiedziałem się, że będzie to 20 drogerii. Na kolejnym, że w tym roku tylko pięć oraz sklep internetowy. Myślę, że nowym otwarciom sklepów nie sprzyja ogólna sytuacja. Nie ma też już w Polsce zbyt wielu atrakcyjnych lokalizacji na drogerie. Jedyną siecią, którą potencjalnie brałbym pod uwagę w kwestii przejęć, są Drogerie Natura, ale z tego co wiem, ani jedna, ani druga strona, nie ma w planach takich transakcji – mówi dyrektor handlowy w jednej z polskich firm kosmetycznych.

– Podobno do końca roku ma to być dziesięć drogerii stacjonarnych i sklep internetowy. Nie słyszałem o żadnych planach przejęć, czy innych tego typu działaniach, które miałyby przyspieszyć rozwój DM na polskim rynku. Generalnie więcej pytań niż odpowiedzi. Czekamy na otwarcia pierwszych sklepów – mówi kolejny z naszych rozmówców.  

Pierwsza drogeria DM w Polsce powstała w parku handlowym Galaktyka we Wrocławiu. Ma ok. 570 mkw. sprzedaży.

Czytaj więcej: W drogeriach dm ma być zawsze tanio. Sieć zdradza szczegóły swojej polityki cenowej

Drogerie DM to jedna z największych sieci drogeryjnych. W Europie prowadzi ponad 3,8 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 66 tys. osób. W roku obrotowym 2019/2020 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 12,3 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 13 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 42,6 tys. pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 9,4 mld euro.

Dla porównania globalne obroty Rossmanna – największego konkurenta DM –  wyniosły w 2020 r. ponad 10 mld euro (wzrost o 5,7 proc. rok do roku). Pod szyldem sieci działa ponad 4 tys. drogerii, firma zatrudnia ponad 56 tys. osób. Najważniejszym rynkiem dla Rossmanna jest Polska. Niedawno centrala sieci poinformowała, że Rossmann wchodzi na kolejny rynek. Po Niemczech, Polsce, Węgrzech, Czechach, Albanii, Republice Kosowa, Turcji i Hiszpanii, Azerbejdżan będzie dziewiątym krajem, w którym pojawią się drogerie pod szyldem Rossmann.  W Polsce pierwszy sklep Rossmann otworzył w maju 1993 roku w Łodzi ( w 2023 r. - jubileusz 30-lecia). Obecnie Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą na naszym rynku. Ma 1578 drogerii w Polsce, w których oferuje 22 tys. produktów.

Rossmann to największa sieć drogeryjna w Polsce. Obecnie ma 1578 placówek zlokalizowanych w całej Polsce (najnowsza została otwarta w marcu 2022 przy stacji metra Rondo ONZ w Warszawie), w których oferuje przeszło 22 tysiące produktów .

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.07.2025 10:42
Balea obchodzi 30. urodziny. To najpopularniejsza marka własna drogerii DM
Marka Balea zadebiutowała na rynku niemieckim w 1995 roku produktami do kąpieli i pielęgnacjiDM drogerie

W drogeriach DM do końca lipca będzie trwało wielkie świętowanie 30. urodzin marki Balea. Balea to najpopularniejszy brand DM, który bardzo szybko docenili także polscy konsumenci – a świadczą o tym tzw. topki we wszystkich kanałach sprzedaży drogerii. Balea to obecnie ponad 600 produktów w kilkudziesięciu kategoriach. Z okazji urodzin marki w aplikacji DM na klientów czekają kupony: aż 20 proc. rabatu na wszystkie artykuły marki do pielęgnacji włosów i ciała.

Balea debiutowała na rynku niemieckim w 1995 roku produktami do kąpieli i pielęgnacji. Marka szybko rozwijała się i już w 2009 roku wprowadzono do sprzedaży serię do włosów Balea Professional, a zaledwie rok później – oferta została wzbogacona o serię Balea Med, dedykowaną pielęgnacji szczególnie wrażliwej skóry. 

Oferta Balea to prawdziwe bogactwo, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Wymienić można tu np. serię Balea Q10, Beauty Effect z kwasem hialuronowym, linię Beauty Therapy, która obejmuje produkty intensywnie napinające i ujędrniające skórę. Bogatą, odżywczą pielęgnację zapewnia skórze po 45. roku życia seria produktów Balea Vital, z kolei produkty z serii Balea Hautrein powstały jako odpowiedź na szczególne potrzeby skóry z niedoskonałościami, seria Porenfein głęboko oczyszcza i wygładza pory, poprawiając wygląd skóry.

Dziś Balea to szeroki wybór produktów do kompleksowej pielęgnacji. Oferta jest tak różnorodna, jak potrzeby klientów, dlatego w DM można znaleźć kosmetyki do skóry młodej, dojrzałej, wrażliwej i normalnej; do twarzy, ciała i włosów. Dla kobiet i mężczyzn, nie brakuje dezodorantów i antyperspirantów, a nawet produktów do depilacji, czy akcesoriów – mówią Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, Dyrektorowie Obszaru Marketingu i Zakupów DM w Polsce

Zobacz też: Marcin Detko, Drogerie DM: Do końca roku chcemy mieć około 80 sklepów

Jesteśmy dumni, że wreszcie także polskim klientom możemy zaoferować produkty wysokiej jakości, dostępne na niemieckim rynku od już od 30 lat, które są jednocześnie przystępne cenowo. I nie bez powodu o jakości mówimy na pierwszym miejscu, bo jest dla nas priorytetem. Składają się na nią starannie dobrane receptury i surowe kontrole. Dzięki temu produkty Balea na rodzimym rynku regularnie otrzymują najwyższe oceny w testach porównawczych i niezmiennie cieszą się uznaniem klientów

 – dodają Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus.

Obecnie w portfolio drogerii DM znajduje się 29 marek własnych, w tym alverde NATURKOSMETIK, babylove, Balea, czy dmBio, co daje łącznie około 8 tys. produktów. 

Warto podkreślić, że w czasach rosnących cen żywności i innych dóbr codziennego użytku to właśnie marki własne zyskują na popularności, co pokazuje wynik badania Private Label Monitor 2025*, opracowanego przez instytut badań rynku Ipsos we współpracy z Lebensmittel Zeitung. Zgodnie z opublikowanymi wynikami badania, marki DM cieszą się szczególnie wysokim poziomem zaufania wśród konsumentów i należą do „mistrzów jakości”, przede wszystkim właśnie robią wrażenie na respondentach najlepszym stosunkiem jakości do ceny. W segmencie drogerii, DM i jej marki zajęły pierwsze miejsce w kategorii zadowolenia klientów pod względem jakości i ceny

Według Private Label Monitor* zaufanie konsumentów do marek własnych ogólnie rośnie. 73 proc. respondentów (rok poprzedni: 69 proc.) ocenia je jako równie godne zaufania jak marki producentów.

Z okazji 30-lecia marki Balea drogeria DM przygotowała specjalna kampanię, która potrwa do 31 lipca w wybranych kanałach własnych DM. W ramach kampanii klienci mogą aktywować kupon w aplikacji DM z 20 proc. rabatem na artykuły Balea do pielęgnacji włosów i ciała. Kupon jest ważny od 1 do 31 lipca 2025 roku i można go zrealizować jednorazowo, na dowolną liczbę artykułów. 

Zobacz też: W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.07.2025 14:33
Drogeria dm otwiera dziewiąty sklep we Wrocławiu – ekspansja trwa
Kolejna drogeria sieci dm Drogerie Markt na Dolnym Śląsku została otwarta.dm Drogerie Markt

Drogeria dm kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku. Już w najbliższy czwartek, 24 lipca o godzinie 9:00, sieć otworzy kolejny sklep we Wrocławiu – tym razem w Centrum Handlowym N-Park przy ul. Maślickiej 222. To druga inauguracja dm we Wrocławiu w ciągu zaledwie tygodnia – poprzedni sklep został otwarty w Galerii Dominikańskiej. Nowy obiekt będzie 61. drogerią dm w Polsce, 16. w województwie dolnośląskim i 9. w samym Wrocławiu i okolicach.

Z okazji otwarcia klienci nowego sklepu mogą liczyć na specjalne oferty. Na start otrzymają 15% rabatu na całe zakupy, który naliczany będzie przy kasie. Dodatkowo w specjalnej ulotce otwarciowej znajdzie się kupon uprawniający do odbioru gratisowego żelu pod prysznic marki Balea. Sieć przygotowała również zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocja obowiązuje do 2 sierpnia lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 24 i 26 lipca dm zadba o dodatkowe atrakcje w sklepie. Zaplanowano konsultacje makijażowe, testowanie produktów pielęgnacyjnych marki Uzdrovisko oraz kulinarne degustacje – klienci będą mogli spróbować nachosów, gofrów na patyku i past warzywnych z serii dmBio. Dla najmłodszych przygotowano animacje z udziałem maskotek: misia SauBära i Punkciaka oraz pokazy balonowego artysty.

Nowy punkt dm we Wrocławiu to kolejny krok w umacnianiu pozycji sieci na polskim rynku drogerii. Intensywny rozwój w regionie dolnośląskim – już 16 sklepów w województwie – świadczy o rosnącym zainteresowaniu konsumentów marką i jej ofertą, obejmującą zarówno produkty kosmetyczne, jak i spożywcze czy ekologiczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. lipiec 2025 09:04