StoryEditor
E-commerce
14.08.2020 00:00

Douglas stawia na e-commerce

E-commerce pomógł sieci perfumerii Douglas łagodniej przejść przez kryzys. Firma wyciągnęła wnioski i zamierza intensywnie inwestować w online. –  Można przewidzieć, że w Niemczech będziemy bardziej firmą zajmującą się handlem elektronicznym niż stacjonarnym detalistą – powiedziała Tina Müller, dyrektor generalny sieci Douglas.

Postęp w biznesie online pomógł sieci perfum Douglas powstrzymać skutki kryzysu wynikającego z pandemii. Grupa planuje zrewidować koncepcję swojego działania, rozwijając internetowy kanał sprzedaży – podaje serwis lebensmittelpraxis.de.

Po stratach na sprzedaży w marcu, kwietniu i maju spowodowanych zamknięciami oddziałów sieci perfumerii w całej Europie, Douglasowi udało się osiągnąć wzrost sprzedaży w czerwcu w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Skonsolidowana sprzedaż w pierwszych dziewięciu miesiącach roku finansowego 2019/2020 wyniosła 2,5 mld euro, o 7,5 proc. poniżej wartości z poprzedniego roku.
Sprzedaż przez internet w trzecim kwartale była o ponad 70 proc. wyższa niż rok wcześniej.

„W Niemczech udział handlu elektronicznego w sprzedaży wynosi obecnie 40 proc. Można przewidzieć, że w Niemczech będziemy bardziej firmą zajmującą się handlem elektronicznym niż stacjonarnym detalistą” – powiedziała niemieckiej agencji prasowej Tina Müller, dyrektor generalny sieci Douglas. Jak dodała, restrukturyzacja biznesu obejmie również zamykanie oddziałów. „Niemcy będą mniej dotknięte zamknięciami sklepów niż Europa Południowa” – poinformowała Tina Müller. 

O tym, że e-commerce okazał się dużym wsparciem dla Douglasa czytaj także w naszym wywiadzie z Agnieszką Mosurek-Zava, CEO Douglas Poland & CEE Region

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 14:52