StoryEditor
Perfumerie
29.03.2022 00:00

Douglas w Polsce to największa sieć stacjonarnych perfumerii oraz mocny e-commerce [Drogeria Roku 2022 KANDYDAT]

Strategia Douglasa to szeroka oferta bestsellerowych marek międzynarodowych. Dzięki rozwojowi e-commerce sieć bez problemu mogła ją rozwijać o produkty, które do perfumerii przyciągnęły millenialsów. To właśnie na nich – mniejszych, młodych brandach oraz na markach polskich – budowane były ostatnie wzrosty Douglasa w Polsce.

Douglas to największa sieć perfumerii w Polsce. Ma 139 sklepów w najlepszych centrach i galeriach oraz trzy salony przy prestiżowych ulicach handlowych. Jej asortyment to dziesiątki tysięcy luksusowych i popularnych produktów pielęgnacyjnych, makijażowych i zapachowych, w tym wiele marek dostępnych na wyłączność (m.in. Giorgio Armani Cosmetics, Bobbi Brown, Tom Ford, Kylie Skin, Florence by Mills, Keys Soulcare).

Firma poczyniła w ostatnich latach spore inwestycje w modernizację salonów i rozbudowę sieci, wierząc, że dla klientów ważna jest właściwa prezentacja marek i atmosfera miejsca, w którym dokonują zakupów.

Przy wyborze produktów w Douglasie można liczyć na profesjonalną pomoc wykwalifikowanych konsultantów – ekspertów kosmetycznych.

Jeszcze przed COVID-19 sieć zaczęła inwestować w sklep internetowy. Jednak to właśnie pandemia zmieniła dotychczasową perspektywę biznesu Douglasa, który w Polsce zdominowany był sprzedażą w perfumeriach stacjonarnych. W Polsce, w czasie lockdownu, sprzedaż online zwiększyła się niemal czterokrotnie.

Sztuczna inteligencja, poprawa doświadczenia użytkownika (m.in. cyfrowa wyszukiwarka zapachów uławiająca wybór perfum online) i poszerzenie asortymentu online to tylko kilka środków, które miały zagwarantować klientom satysfakcjonujące zakupy online. Sieć inwestuje też w media społecznościowe, gdzie prowadzi konsultacje online. Swoim klientom udostępnia też aplikację mobilną. Dba o stałe wzbogacanie portfolio marek, z których wiele dostępnych jest tylko tutaj. 

Na douglas.pl dostępnych jest obecnie ponad 25 tysięcy produktów 370 marek. Swoją dystrybucję prowadzi tu wiele startupowych brandów kosmetycznych tworzonych przez małe firmy lokalne, co daje im również szanse dotarcia do swojej grupy klientów. Sieć wspiera je, oferując specjalne formy promocji na stronie internetowej i w kanałach społecznościowych.

Zgodnie ze swoja strategią, Douglas nie zamierza powielać asortymentu drogeryjnego. Chce oferować polskiemu klientowi dostęp do bestsellerowych marek międzynarodowych.

Aby dać wyraz swojej troski o klienta millenialsowego, wprowadziła do oferty popularne wśród nich marki, m.in. The Ordinary, Mario Badescu, Kora Organics, Bare Minerals czy polskie Resibo. To właśnie na nich – mniejszych, młodych brandach oraz na markach polskich – budowane były ostatnie wzrosty Douglasa w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2024 07:33