StoryEditor
Perfumerie
25.11.2020 00:00

Douglas w Sopocie w zupełnie nowej odsłonie

Douglas otworzył nową perfumerię w Sopocie, w najbardziej prestiżowej części miasta przy ulicy Bohaterów Monte Cassino. To placówka w zupełnie nowej aranżacji wnętrza, w której wykorzystano liczne rozwiązania multimedialne. Nowy design i dobór asortymentu podkreślają butikowy charakter perfumerii, która w ten sposób wpisuje się w charakter otoczenia.  Na fanów luksusowych kosmetyków, w innowacyjnie urządzonej przestrzeni o powierzchni ponad 180 mkw. czekają setki marek.

To już 9. perfumeria Douglas w Trójmieście, w którym jesteśmy obecni prawie 20 lat, i 144. w Polsce. Inwestycja ta jest dla nas szczególna, ponieważ powstała w czasie pełnym wyzwań nie tylko dla nas, ale także całej branży. Dlatego niezmiernie cieszy nas fakt, że mimo trwającej pandemii udało nam się rozpocząć działalność w Sopocie – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Poland & CEE Region. - Tym, co wyróżnia perfumerie Douglas w oczach konsumentów, jest połączenie starannie wyselekcjonowanej oferty najwyższej jakości produktów z wyjątkowym doświadczeniem zakupowym i atmosferą. Perfumeria, którą właśnie otworzyliśmy w samym sercu Sopotu, przenosi to doświadczenie na nowy poziom, dzięki zupełnie nowemu konceptowi wnętrza. Mamy nadzieję, że będzie ona stałym punktem na zakupowej mapie mieszkańców miasta i miejscem chętnie odwiedzanym przez turystów.

W nowej odsłonie perfumerii dominuje kolorystyka złota, bieli i czerni, dzięki czemu łączy ona ponadczasową klasykę z nowoczesnością. W elegancko, a zarazem innowacyjnie zaaranżowanym wnętrzu wykorzystano liczne rozwiązania multimedialne. Nowością jest specjalna strefa medyczna, naturalna, SPA oraz szeroki asortyment do pielęgnacji włosów. Dla fanów makijażu przygotowano nie tylko prezentacje najbardziej poszukiwanych marek, ale również stanowiska makijażowe. Otwarcie perfumerii przypadło na przedświąteczny czas, dlatego tez w najbliższych tygodniach na klientów czekać będzie zarówno wyjątkowy wystrój, jak i szereg propozycji prezentowych dla bliskich.

Nowa sopocka perfumeria oferuje klientom szereg uznanych na świecie marek premium – zarówno topowe marki zapachowe (np. Dior, Giorgio Armani, Tom Ford, Michael Kors), brandy z kategorii pielęgnacji twarzy, ciała (np. Sensai, Caudalie, Rituals) i włosów (np. Alterna, Joico, L’Oreal Professionnel), jak makijażowe (np. Laura Mercier, Tom Ford, IT Cosmetics). Fani kosmetycznych nowości znajdą w niej  także marki zdobywające popularność, szczególnie wśród młodych odbiorców, np. Kylie Skin, The Ordinary, One Two Free. Nie zabraknie też polskich marek, m.in. produkty Yonelle, Dr Irena Eris, Clochee, Mokosh.

Douglas w Sopocie jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 21.00, a w soboty od 10.00 do 20.00. W nowo otwartej perfumerii – podobnie jak w całej sieci Douglas – obowiązują najwyższe standardy higieny i zasady bezpieczeństwa.

Douglas jest jedną z wiodących firm w sektorze beauty w Europie. Prowadzi ponad 2400 perfumerii w 21 krajach europejskich. W Polsce działają obecnie 144 perfumerie Douglas, zlokalizowane w 80 miastach – nie tylko w największych aglomeracjach, ale też w popularnych miejscowościach turystycznych, m.in. w Sopocie, Kołobrzegu czy Zakopanem. Pod adresem douglas.pl firma prowadzi także autoryzowaną perfumerię internetową z ofertą przeszło 34 tys. produktów.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 00:14