StoryEditor
Producenci
16.10.2019 00:00

Douglas zaprezentował swoje jesienne premiery

Podczas wydarzenia Douglas Beauty City sieć zaprezentowała kosmetyczne trendy oraz nowości, które poszerzą ofertę perfumerii.

W Douglas Beauty City wzięło udział dwanaście nowych marek, które na stałe dołączyły do oferty perfumerii Douglas. Sieć wyróżniła też trzy trendy, które warto poznać tej jesieni. Pierwszy z nich to Clean Beauty oznaczający transparentne podejście producentów oferujących „czyste” produkty – czyli takie, które nie zawierają kontrowersyjnych ani szkodliwych składników dla skóry, takich jak silikony, oleje mineralne, parabeny lub siarczany, a jednocześnie dające niesamowite efekty. – Trend dedykowany jest wszystkim, którzy dbają o swoje ciało, są aktywni fizycznie, zwracają uwagę nie tylko na to co jedzą, ale również w odpowiedzialny i świadomy sposób dobierają kosmetyki – wyjaśniła Monika Mantewka, główny ekspert ds. pielęgnacji w sieci Douglas. Marki, które idealnie wpisują się w ten świeży trend to Biotulin, Bare Minerals, Kora Oragnics oraz Honest Beauty.

Drugim prezentowanym trendem był Medical & Derma. To połączenie pielęgnacji medycznej i dermatologicznej, czyli alternatywa dla zabiegów medycyny estetycznej oraz marek aptecznych. Kosmetyki w tym trendzie pozwalają uzyskać efekty zbliżone do tych osiąganych w gabinetach medycyny estetycznej lub można stosować je w celu utrwalenia efektów klasycznych zabiegów. Marką, która będzie reprezentować ten trend w Douglasie jest Dr Susanne von Schmiedeberg DermaCosmetics.

Kolejnym trendem przybliżonym zaproszonym gościom podczas Douglas Beauty City był Beauty Food. Wywodzi się on ze świadomości, że sama zbilansowana dieta często nie wystarcza, aby dostarczyć skórze odpowiedniej ilości składników odżywczych, takich jak kwas hialuronowy, kolagen czy koenzym Q10. Z inspiracji tym trendem powstała marka #innerbeauty (o której pisaliśmy już tutaj).

Prezentacji najnowszych trendów towarzyszyły również premiery marek, które jesienią tego roku zawitały do perfumerii Douglas. Wśród nich znalazły się pielęgnacyjne marki rodem z Korei: ekskluzywna Haru Haru i luksusowa Shangpree, a także The Ordinary i Sampar. Nową marką makijażową w Douglasie będzie natomiast Iconic London.

Oprócz jesiennych trendów podczas Douglas Beauty City można było zapoznać się także ze świąteczną ofertą perfumerii, zaprezentowaną w specjalnej  świątecznej strefie. Wśród bożonarodzeniowych dekoracji prezentowane były kosmetyczne zestawy prezentowe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 23:23