StoryEditor
Drogerie
20.05.2019 00:00

[DROGERIA ROKU 2019, FINALISTA] DROGERIA NATURA, BIAŁA PODLASKA, CH RYWAL

Drogeria Natura w centrum handlowym Rywal w Białej Podlaskiej działa już od 13 lat. To jeden z najlepszych sklepów w sieci, którego odróżnia od innych profil klientów. Młodzi ludzie stanowią znaczny procent kupujących, co ma wpływ na aranżację placówki i asortyment.

DROGERIA NATURA, Biała Podlaska, CH Rywal, powierzchnia 250 mkw., kategoria: drogeria dużego formatu [zobacz galerię zdjęć]

Natura dwa razy zmieniała lokalizację w galerii Rywal. Przenosiła się do coraz większych lokali. Obecnie ma ponad 250 mkw. i jest urządzona w najnowszej wizualizacji obowiązującej w standardach sieci.

Na tle innych sklepów działających w sieci Natura w Białej Podlaskiej wyróżnia się nie tylko powierzchnią, ale także dostępnymi kategoriami. Wpływ na dobór asortymentu ma profil klientów. W Białej Podlaskiej, działają uczelnie wyższe, w tym świetnie znana filia warszawskiego AWF. To przekłada się na to, kto bywa w galeriach handlowych. W Rywalu chętnie spędzają czas studenci i generalnie młodzi ludzie. Kobiety w wieku 24-25 lat do 35 to największa baza kupujących w Naturze.

Bardzo duży wybór kosmetyków do makijażu (14 szaf) i lakierów hybrydowych –  mało jest drogerii Natura, które mają te kategorie dostępne w takim wymiarze. Kosmetyki kolorowe są świetnie wyeksponowane i przyciągają młode klientki. Są to nie tylko szafy ekspozycyjne konkretnych marek, ale także multibrandowe, do których trafiają topowe produkty. Wśród nich takie, jak Dermacol czy Mua wprowadzone specjalnie z myślą o młodych osobach. Ofertę makijażową wyróżnia także bardzo szeroka gama kolorystyczna cieni, pomadek, lakierów.

Pokaźny wybór kosmetyków azjatyckich i kosmetyków naturalnych, których ofertę Natura stale powiększa, to kolejne atuty tej placówki. Również produkty SPA są dostępne w największym możliwym formacie – szeroki asortyment i produkty również z wyższej półki cenowej.

Menedżerka odpowiadająca za tę placówkę szczególnie chwali pracę personelu. Kierowniczka sklepu prowadzi tę drogerię od wielu lat. Wraz ze swoją ekipą stale pracuje nad relacjami z klientami. W drogerii są organizowane rozmaite eventy, pokazy makijażu, dermokonsultacje, które przyciągają stałych i nowych kupujących.

Sklep znakomicie się prezentuje. Jego serce stanowi kasa-wyspa ustawiona w centrum sali sprzedaży. Przy niej powstało miejsce z lustrem, gdzie wizażystka z Natury wykonuje makijaże, klientki mogą tu też usiąść i spokojnie przetestować kosmetyki. Na sali sprzedaży testery są dostępne nie tylko dla zapachów i kosmetyków do makijażu, ale także na regale z kosmetykami naturalnymi.

Drogeria jest świetnie zaopatrzona i opisana. Nie ma żadnego problemu z poruszaniem się po sklepie, oznaczenia kategorii znajdują się nad regałami i przy półkach. Na specjalne ceny, promocje, rabaty, okazje zwracają uwagę materiały POS rozmieszczone w sklepie. Na czerwono oznaczona jest strefa  W wielu miejscach pojawia się logo Natury i hasło „Natura inspiruje”. Wszechobecna zieleń, drewniane wykończenia regałów, spójny graficznie wystrój nadają temu miejscu przyjaznego charakteru.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 03:49