StoryEditor
Drogerie
19.05.2019 00:00

[DROGERIA ROKU 2019, FINALISTA] DROGERIA POZIOMKA, GORZYCZKI

Patrząc na budynek handlowy w Gorzyczkach, nie sposób się spodziewać tego, co zobaczymy wewnątrz. Pełne zaskoczenie – ładnie zaaranżowana, z pomysłowymi rozwiązaniami i dobrze zatowarowana, nowoczesna drogeria.

DROGERIA POZIOMKA, Gorzyczki, ul. Raciborska 17, powierzchnia 60 mkw., kategoria: drogeria małego formatu [zobacz galerię zdjęć]

Gorzyczki to wieś położona w województwie śląskim, w gminie Gorzyce, przy granicy z Czechami. Ma około 2 tys. mieszkańców. Sklep wielobranżowy Poziomka działa tu od 2006 r., zawsze mieściły się tu sklep spożywczy oraz znany w okolicy sklep z odzieżą damską i drogeria. Drogerią niedawno zajęła się młodziutka córka właścicieli – Patrycja Landek. W czerwcu ubiegłego roku przeprowadziła remont. W drogerii zmieniło się wszystko, od podłogi po sufit. Jest taka, jaką chciała mieć właścicielka i jaką zaprojektowała. Jak mówi, pasjonuje się wystrojem wnętrz i dała temu wyraz planując nową aranżację drogerii.

60-metrowa drogeria drogeria Poziomka i sklep odzieżowy działają na jednej powierzchni, przechodzi się między nimi swobodnie. Znakomicie się uzupełniają asortymentowo. Tym rozwiązaniem, tak samo jak nową aranżacją drogerii, szerokim wyborem produktów i miłą, profesjonalną obsługą zachwycają się klientki. Można znaleźć szereg świetnych recenzji na profilu sklepu (poziomka gorzyczki) na Facebooku. W łączniku między sklepami, przy schodach prowadzących na piętro sklepu odzieżowego, powstał kącik wypoczynkowy i miejsce zabaw dla dzieci. 

Właścicielka drogerii przyznaje, że bardzo jej zależało na własnej aranżacji sklepu, według własnego pomysłu. Wprowadziła do wnętrza biel, w tym kolorze są wszystkie regały, które ładnie komponują się z podłogą w kolorze drewna. Szafy makijażowe nie są ustawione, jak zazwyczaj bywa w drogeriach, rzędem pod ścianą, a  utworzyły swego rodzaju wyspy, tak że można do nich dojść z każdej strony. POS-y promocyjne marek nie stoją na środku, są „przytulone” do regałów, w ten sposób, że również dobrze się z nimi komponują, a nie zagracają przestrzeni.

Za klimat w tej drogerii odpowiadają szczegóły, jak np. tablice z kredą, na których zapisywane są informacje o promocjach. Stanowisko do makijażu jest również utrzymane w bieli. Znajdziemy na nim nie tylko chusteczki do demakijażu, ale także… książki na temat wizażu. Obok stylowe niskie półeczki na prezentację drobnych kosmetyków do makijażu. Również na innych regałach drobne produkty trafiły do plastikowych, stylizowanych na rattan, białych i brązowych, koszyczków.

Wszystkie kategorie asortymentowe zostały opisane. Wszystkie produkty są dostępne w samoobsłudze. Sklep jest dobrze zatowarowany, a na półkach panuje wzorowy porządek. Obok najważniejszych kategorii, jak pielęgnacja, makijaż, koloryzacja włosów dostępna jest także szafa z lakierami hybrydowymi oraz srebrna biżuteria.

Na fanpage’u drogerii promowane są nowości modowe i kosmetyczne. Można szybko dowiedzieć się o akcjach z gratisami, sezonowych promocjach, rabatach, wyprzedażach, demokonsultacjach, pokazach makijażu. Profil przypomina o bonach podarunkowych, które można tu kupić w prezencie. Są filmy z losowania nagród dla klientów. Widać, że dla właścicieli obu sklepów ich biznes jest pasją.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 00:05