StoryEditor
Marketing i media
03.01.2025 09:37

Kampanie Rossmanna z prestiżowymi nagrodami w 2024 roku

Rossmann znalazł się w gronie laureatów rankingu Wiadomości Kosmetycznych Drogeria Roku 2024 w kategorii „Siła marki”. / Rossmann

W 2024 roku Rossmann kreował i produkował nowe, angażujące kampanie. Efektem tego były marketingowe nagrody, przyznawane w prestiżowych konkursach. Rossmann znalazł się w m.in. w gronie laureatów rankingu Wiadomości Kosmetycznych – Drogeria Roku 2024

Doceniono siłę marki Rossmann, promocje w drogeriach, kampanie skierowane do klientów, a nawet te wymyślone dla biegaczy w całej Polsce.

Superbrands 

Kolejny rok z rzędu firma została uhonorowana tytułem Superbrands. Rossmann jest jedną z najsilniejszych marek w Polsce. 

Wyróżnienia Superbrands przyznawane są od 18 lat. Laureaci wyłaniani są w oparciu o badanie konsumenckie, w którym ponad 3 tys. respondentów ocenia 3 tys. marek, pogrupowanych na 100 kategorii. Wyniki badania są konfrontowane z opinią Rady Marek, skupiającej ekspertów z dziedziny marketingu, brandingu i badań rynku. 

Zeszłoroczna edycja odbyła się pod hasłem „We Are The Champions”. Wyróżniono marki, które w obszarach swojej działalności nie mają sobie równych: są liderami, stale powiększają przychody, poszerzają grono odbiorców i zasięgi kampanii. Przede wszystkim jednak są przyjazne światu i ludziom: dbają o środowisko oraz inwestują w pozytywne relacje.

Srebro w konkursie IAB MIXX Awards

IAB MIXX Awards to konkurs nagradzający inspirujące i skuteczne przedsięwzięcia, wykorzystujące kanały i narzędzia cyfrowe. Bieg Rossmann Run z aplikacją został nagrodzony w kategorii Offline Digitazing. W tej kategorii nominowane były innowacyjne kampanie łączące w sposób skuteczny i angażujący świat offline i online. 

– Rezultatem kampanii było 300 tys. zapisanych osób, co stanowiło rekord na skalę kraju. Nasza inicjatywa otrzymała najwyższą przyznaną nagrodę w tej kategorii – mówi Bogdan Maksymiec, CMO Rossmann.

Bieg Rossmann Run z aplikacją to wydarzenie sportowe, które odbyło się w maju 2024 roku w całej Polsce. Uczestnicy biegu otrzymywali 5 pro. rabatu na zakupy w drogeriach Rossmann za każdy pełny przebiegnięty kilometr, a jeśli pokonali dystans 10 km – mogli liczyć na maksymalny 50-procentowy rabat. Czas i dystans mierzone były za pomocą aplikacji mobilnej. Wpisowe  w wysokości 5 zł w całości przekazywane było na cele charytatywne.

„Witaj w Rossmannie” nagrodzone

Kampania „Witaj w Rossmannie!” zdobyła brązową nagrodę Effie w kategorii Retail & Marketplaces. To ogromne wyróżnienie, zwłaszcza w tak silnie obsadzonej kategorii, gdzie Rossmann rywalizował z takimi firmami jak Allegro i Ikea. 

Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie, który nagradza najskuteczniejsze działania, kampanie i rozwiązania marketingowe. W przygotowaniu kampanii Rossmanna wspierała agencja GPD Agency, a w zakupie mediów – Zenith.

Top Marka wśród drogerii

Rossmann kolejny już raz był najsilniejszą marką wśród drogerii. W 2024 stał się ponad dwa razy silniejszym brandem niż następna na podium – Hebe. Rossmann mocno zwiększył zarówno siłę marki, jak i liczbę publikacji oraz dotarcie z materiałami do klientów. Branżowy dwumiesięcznik Press już po raz 17. zbadał, które marki są najsilniejsze na polskim rynku zarówno w prasie, jak i w internecie. Przeanalizowano 31,5 mln materiałów z okresu od 1 lipca 2023 roku do 30 czerwca 2024. Aby wyłonić 500 najsilniejszych medialnie brandów z 50 branż, Press zweryfikował przekaz dotyczący 830 marek i firm.

Kluczowym wskaźnikiem była tzw. siła marki, na którą składały się:

- liczba wzmianek w mediach

- dotarcie tych materiałów do odbiorców (chodzi tu o tzw. impact wyliczany na podstawie danych o zasięgu medium, w przypadku prasy jest to jej nakład, w przypadku serwisów internetowych – średnia miesięczna liczba unikalnych użytkowników, w przypadku social mediów – liczba obserwujących)

- indeks sentymentu, który służy ocenie wydźwięku – negatywny, pozytywny, neutralny - wszelkich materiałów

Rossmann okazał się najsilniejszą marką w kategorii „Apteki i drogerie” – siła marki to 773 063, czyli o 147 642 więcej, niż w ubiegłym badanym okresie! Z liczbą 103 630 publikacji firma była niekwestionowanym liderem branży (rok wcześniej 84 184). 

Biorąc pod uwagę siłę marki, klasyfikacja wyglądała tak: Rossmann (773 063), Hebe (338 922), Super-Pharm (w ubiegłym roku brand był na czwartej pozycji i awansował na trzecią z siłą marki 167 827), Sephora (spadek na czwartą pozycję z trzeciej, siła marki 112 254, praktycznie taka sama jak w poprzednim badanym okresie).

Drogeria Roku

Rossmann znalazł się w gronie laureatów rankingu Wiadomości Kosmetycznych Drogeria Roku 2024 w kategorii „Siła marki”. Wyniki rankingu są częścią badania „Beauty is more. Nowoczesne kanały kosmetyków w Polsce”, przeprowadzonego w sierpniu 2024 roku przez firmę badawczą Mobile Institute (próba 1600 respondentów). Laureatów ogłoszono podczas 12 Forum Branży Kosmetycznej 24 października 2024.

Blix Awards: Promocja roku 2024

Badanie firm Kantar Polska, Grupy Blix i platformy UCE Research dotyczyło kilku aspektów codziennych zakupów Polaków. W badaniu nt. promocji wzięło udział 138 tys. osób, które udzieliły ponad 4 mln opinii. W kategorii „Najlepsze promocje – drogerie” zwyciężył Rossmann. 

Ankietowani swój wybór argumentowali najniższymi cenami oraz stosunkiem jakości do ceny. W samym badaniu 73 proc. ankietowanych potwierdziło, że lubi szukać promocji. Zakup ulubionych produktów w niższych cenach to dla nich powód do satysfakcji. Zazwyczaj Polacy na promocje polują w trzech kanałach: aplikacja mobilna, drukowane gazetki promocyjne oraz stacjonarnie w drogerii – przeglądając ceny na półkach. Najpopularniejsze promocje to: procentowa obniżka ceny, drugi produkt 50 proc. taniej oraz pakiet np. 2+1 gratis.

Czytaj też: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

Wizaz.pl docenił misyjną kampanię

Rossmann został nagrodzony przez portal Wizaz.pl za kampanię promująca nową misję „Inspirujemy i wspieramy w tym, by kochać siebie na co dzień”. Kampania, w której wzięli udział aktorka Maja Ostaszewska i były piłkarz Jakub Błaszczykowski, zachęca do poszukania czasu dla siebie, skupienia się na przyjemnych rytuałach np. wypiciu porannej kawy, czułym wsmarowaniu balsamu w ciało, uśmiechnięcia się do siebie w lustrze. To czas na bycie ze sobą, nawiązanie z sobą dobrej relacji, otulenie się czułością, polubienie i pokochanie siebie. 

Dobry kontakt z samym sobą jest fundamentem wartościowych relacji z innymi ludźmi, bo gdy jesteśmy szczęśliwsi dzielimy się tym uczuciem z innymi.

Pozytywne opinie konsumentów o Rossmannie

Rossmann był jedną z trzech marek, o której polscy konsumenci słyszeli najwięcej pozytywnych opinii w 2023 roku – wynika z badania YouGov BrandIndex, przeprowadzonego przez agencję badawczą Inquiry, które opublikowano w marcu 2024 roku. Ankietowani odpowiadali na dwa pytania, m.in.: „O których markach słyszałeś coś pozytywnego/negatywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. 

Najwięcej pozytywnych opinii zebrało Allegro (48 proc. netto – po odjęciu: odpowiedzi negatywnych oraz neutralnych, w których nie padła nazwa marki), kolejny był Lidl (35,5 proc.) oraz Rossmann (32,5 proc.). Miejsca poza podium zajęły: BLIK, Biedronka, E.Wedel, McDonald’s, Pepco, Toyota oraz Winiary. Badanie przeprowadzono w okresie styczeń-grudzień 2023 roku. Wzięło w nim udział ponad 9 tys. ankietowanych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.08.2025 14:50
Pinterest rośnie dzięki inwestycjom w sztuczną inteligencję; „to wirtualny asystent zakupowy”
Makijaż i kosmetyka biała to bardzo popularna kategoria treści na Pintereście.Pinterest

Pinterest coraz wyraźniej staje się „asystentem zakupowym opartym na AI”, choć użytkownicy często nie postrzegają platformy w ten sposób – powiedział Bill Ready, prezes firmy. Jak podkreślił, serwis od lat rozwija wyszukiwanie wizualne, umożliwiając internautom odkrywanie własnych upodobań, eksplorowanie trendów i dokonywanie zakupów w nowy sposób. W ostatnich miesiącach znacząco poprawiono trafność i personalizację treści, co sprawia, że Pinterest jest miejscem, w którym użytkownicy mogą realizować pełną, komercyjną ścieżkę zakupową.

Aplikacja Pinterest oferuje proaktywne rekomendacje dopasowane do gustu i preferencji użytkownika, działając podobnie jak ludzki doradca zakupowy. Choć wykorzystanie w pełni autonomicznych agentów AI do zakupów jeszcze nie nastąpiło, coraz więcej osób akceptuje sugestie wyznaczane przez algorytmy. Ready zaznaczył, że platforma potrafi prowadzić użytkownika znacznie dalej w procesie zakupowym, eliminując konieczność samodzielnego wyszukiwania i filtrowania treści.

Trend wdrażania asystentów opartych na AI widać również u konkurencji. W maju eBay uruchomił konwersacyjnego agenta zakupowego, który udziela porad na podstawie preferencji klientów. Z kolei Amazon w kwietniu rozpoczął testy funkcji Buy for Me, umożliwiającej kupowanie produktów z zewnętrznych sklepów bez opuszczania aplikacji Amazon Shopping.

Inwestycje Pinteresta w sztuczną inteligencję i personalizację przynoszą wyraźne efekty finansowe. W drugim kwartale 2025 roku przychody wzrosły o 17 proc. rok do roku, osiągając 998 milionów dolarów. Liczba globalnych aktywnych użytkowników miesięcznych zwiększyła się o 11 proc., sięgając 578 milionów – wynika z raportu kwartalnego spółki. Ready ocenił, że Pinterest „nigdy nie był bardziej popularny i ceniony przez użytkowników oraz bardziej efektywny dla reklamodawców”.

Rozwój funkcji AI szczególnie trafia w gusta pokolenia Z, które stanowi ponad 50 proc. miesięcznej bazy użytkowników. Jednocześnie firma odnotowuje wzrost we wszystkich grupach wiekowych i wśród obu płci. Pinterest przyciąga użytkowników zainteresowanych wyszukiwaniem wizualnym, zwłaszcza w sytuacjach, gdy trudno opisać to, czego się szuka – ale można to rozpoznać po zobaczeniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
12.08.2025 11:04
Wielka Brytania: trwa poszukiwanie kolejnej, obiecującej marki kosmetycznej!
British Beauty Council jest jedym z inicjatorów projektu poszukiwania nowej brytyjskiej marki kosmetycznej z szansami na sukces rynkowyBritish Beauty Council

Wielka Brytania mocno stawia na rozwój rodzimych marek kosmetycznych. Sieć drogeryjna Boots, TikTok oraz organizacja British Beauty Council zjednoczyły się w poszukiwaniu kolejnej brytyjskiej, obiecującej marki kosmetycznej. Specjalny program potrwa sześć tygodni i wspierany jest m.in. przez firmę venture capital.

Boots, TikTok Shop oraz British Beauty Council połączyły siły z Growth Studio, aby uruchomić Breakout Beauty UK – sześciotygodniowy akcelerator, którego misją jest przekształcenie obiecujących marek w nowe, wielkie hity branży kosmetycznej – informuje portal theindustry.beauty.

Program, wspierany m.in. przez venture capital Venrex, ma na celu połączenie wieloletniego doświadczenia ekspertów w handlu detalicznym, marketingu i pozyskiwaniu inwestorów w zaledwie 42 dni – bo tyle właśnie czasu przeznaczono na ten projekt.

Wybrani założyciele marek otrzymają bezpośredni kontakt z zespołem zakupowym Boots, aby dopracować swoją strategię sprzedaży detalicznej, a także ekspertami z TikTok Shop oraz British Beauty Council.

Zobacz teżBoots mocno rozszerza asortyment w kategorii wellness – tego oczekują konsumenci

W finale programu marki zaprezentują swoje pomysły i strategie panelowi ekspertów. Dla zwycięzcy jest nagroda o wartości ponad 350 tys. funtów, obejmująca m.in. działania marketingowe i sprzedażowe w Boots (w salonach stacjonarnych oraz online).

Program jest otwarty dla brytyjskich marek, oferujących produkty do pielęgnacji skóry, włosów, ciała, a także makijażu, perfum i akcesoriów. Jest on skierowany do firm, które w tym roku osiągnęły obroty 150 tys. funtów i są gotowe na ekspansję na rynek detaliczny o zasięgu krajowym przez okres 12 miesięcy. Pod uwagę brane są firmy, które prowadzą już sprzedaż bezpośrednio do klientów (DTC), za pośrednictwem platform TikTok, Amazon lub w butikach.

Zobacz też: Wielka Brytania: sprzedaż luksusowych kosmetyków do ust znacząco wzrasta, tym razem nie tylko czerwonych szminek

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. sierpień 2025 20:27