StoryEditor
Apteki
30.10.2018 00:00

Drogeria Super-Pharm uruchomiła swój pierwszy salon optyczny

Super-Pharm Optic w drogerii Super-Pharm w warszawskiej Arkadii działa już od połowy października. W przyszłym roku koncept będzie rozwijany i powiększy się o kilka-kilkanaście nowych punktów.

Ustawa zwana apteką dla aptekarza z pewnością przyhamuje rozwój drogerio-aptek Super-Pharm. W tym roku sieć urosła jedynie o dwie nowe lokalizacje – w kompleksie PKP Warszawa Wschodnia i centrum handlowym Forum Gdańsk. Szykuje się jeszcze jedno w podwarszawskim Piasecznie.

Przepisy zakazujące otwierania aptek przez spółki niezłożone z farmaceutów mają wpływ na rozwój sieci w Polsce. Jak udało nam się dowiedzieć Super-Pharm nie interesują kolejne otwarcia drogerii bez apteki. Połączenie drogerii, perfumerii i apteki to unikalny na polskim rynku koncept, który nas wyróżnia – przyznaje Beata Dąbrowska, marketing communication manager, Super-Pharm Poland.

Zamiast więc powiększać sieć o nowe lokalizacje, Super-Pharm zdecydował się na dołączenie – do już istniejącej oferty związanej z asortymentem drogeryjnym i aptecznym – usług optycznych. Pierwszy Super-Pharm Optic ruszył w połowie października w warszawskiej Arkadii. Na 30 mkw. oferowane są profesjonalne badania optometryczne (ich koszt to w tej chwili 1 zł bez zobowiązań do zakupu okularów) oraz szkła korekcyjne i oprawki, zarówno światowych marek, takich jak Gucci, Ray Ban, Kenzo, Versace, Emporio Armani, Boss, Balmain, Dolce & Gabbana, Prada, jak i marek własnych sieci: Nolita, TriBeCa i Portofino. Szkła korekcyjne dla Super-Pharm produkują Jeleniogórskie Zakłady Optyczne.  

Koncept Super-Pharm Optic będzie rozwijany w przyszłym roku. Planowanych jest kilka-kilkanaście nowych punktów. W tej chwili trwają rozmowy z centrami handlowymi, w których swoje drogerie ma Super-Pharm.

Super-Pharm ma w Polsce 76 sklepów, które są połączeniem drogerii, perfumerii i apteki. W ich ramach klienci mają do dyspozycji bogaty asortyment leków (OTC i na receptę), suplementów diety, kosmetyków pielęgnacyjnych i makijażowych, dermokosmetyków i perfum, a także kosmetyków i żywności dla niemowląt i dzieci.

Marką własną sieci – Life – sygnowanych jest ponad tysiąc produktów. Super-Pharm prowadzi też program lojalnościowy dla swoich klientów. Karty klubu Lifestyle ma już blisko 2 mln Polek.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. grudzień 2025 17:05