StoryEditor
E-commerce
01.12.2021 00:00

Drogerie Natura wycofują się z rozwoju franczyzy i skupiają się na e-commerce

Sieć Drogerie Natura rezygnuje z rozwijania projektu franczyzowego i otwierania agencyjnych sklepów – wynika z naszych informacji. Firma nie podaje powodów swojej decyzji, potwierdza jednak, że wysiłki zostaną położone na rozwój segmentu online w jej działalności. Natura zapewnia, że dla jej obecnych partnerów agencyjnych nic nie zmienia się w kwestii współpracy z siecią.

Jak wynika z naszych informacji, sieć drogerii Natura nie będzie już otwierała sklepów w modelu agencyjnym, który nazywany był przez spółkę projektem franczyzowym. Ze strony internetowej firmy zniknęła zakładka z informacjami o projekcie franczyzowym. Wraz z końcem roku z Natury odchodzi menedżerka odpowiedzialna za rozwój sieci sprzedaży sklepów własnych i agencyjnych. Spółka chce się skupić przede wszystkim na e-commerce.

Trwająca pandemia znacząco wpłynęła na handel, na nowo definiując sposób robienia zakupów. Dotyczy to również branży beauty. Coraz więcej konsumentów kupuje online i deklaruje, że pozostanie przy tej formie również po zakończeniu pandemii. Klienci mają jednak określone wymagania: oczekują wygody, szerokiej oferty produktów w przystępnych cenach, tej samej wysokiej jakości obsługi jak w sklepach stacjonarnych, a także ultraszybkich dostaw – komentuje dla wiadomoscikosmetyczne.pl Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu ds. finansowych.

To jedno z najważniejszych i zarazem najpilniejszych wyzwań, przed jakim stoją obecnie Drogerie Natura. Spółka intensywnie pracuje nad rozwojem segmentu online swojej działalności, aby jak najlepiej odpowiedzieć na rosnące oczekiwania i potrzeby klientów. Ma ku temu wszelkie zasoby: wiedzę, kompetencje i doświadczenie. Natura jest bowiem częścią Pelion – największej firmy działającej w sektorze ochrony zdrowia w Polsce, która doskonale wie, w jaki sposób szybko i bezpiecznie dostarczać produkty zamówione online. Dzięki obecności Pelion w dwóch strategicznych branżach: zdrowotnej i beauty, firma z optymizmem patrzy w przyszłość – dodaje. 

Jak zapewnia zarząd sieci, „zespół Natury pracuje obecnie nad kilkoma nowymi projektami i rozwiązaniami, które już wkrótce zaproponuje swoim klientom i kontrahentom”.

Firma nie komentuje zmian, jakie w ostatnich tygodniach zaszły w zarządzie spółki.

Czytaj także: Daniel Rogiński z Drogerii Natura do Zalando

Natura to sieć ok. 300 drogerii oraz sklep internetowy drogerienatura.pl. Spółka należy do Grupy Pelion, w której działa także największa w Polsce sieć aptek DOZ. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 14:03