StoryEditor
Producenci
19.05.2022 00:00

Dzień na medal – akcja P&G, Polskiej Fundacji Olimpijskiej i Biedronki

Ruszyła wspólna akcja Procter & Gamble, Polskiej Fundacji Olimpijskiej oraz sieci sklepów Biedronka. Projekt wesprze szkoły podstawowe w ich działaniach promujących sport wśród młodzieży.

Wspólny projekt Procter & Gamble, sieci sklepów Biedronka prowadzony wraz z Polską Fundacją Olimpijską ma pomóc wychować przyszłych sportowców oraz kształcić dzieci i młodzież zgodnie z olimpijskimi wartościami. Założeniem programu jest zaangażowanie szkół do podjęcia inicjatyw, które promują sport i zachęcają do aktywności fizycznej większą liczbę uczniów.

– Kształtowanie zdrowych nawyków wśród dzieci zaczyna się już od ich najmłodszych lat. Szkoły mogą w tym zakresie odegrać szczególną rolę. Stąd nasze zaangażowanie w projekty angażujące szkoły do wspólnego tworzenia warunków, w których młodzi ludzie będą mogli poznać i polubić sport – mówi Małgorzata Mejer, dyrektor komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

P&G jest wieloletnim partnerem  ruchu olimpijskiego. W ramach współpracy firma realizowała między innymi kampanię „Dziękuję Ci, Mamo”, poprzez którą zwracała uwagę na osoby stojące za sukcesami sportowców – ich mamy. Była też częścią programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”, który wspierał rozwój sportu wyczynowego, także wśród dzieci z niepełnosprawnością.

Poprzez akcję "Dzień na medal" młodych sportowców może wesprzeć każdy, kto w okresie trwania kampanii wybierze w sieci sklepów Biedronka produkty P&G. Akcją objęte są marki Always, Naturella, Oral-B, Blend-a-Med, Head&Shoulders, Pantene, Old Spice, Gillette, Ariel, Lenor, Vizir, Pampers, Discreet i Fairy. Fundusze zebrane ze sprzedaży, zostaną przekazane Polskiej Fundacji Olimpijskiej na realizację zgłoszonych przez szkoły podstawowe projektów sportowych.

Do akcji mogą dołączyć wszystkie szkoły podstawowe w Polsce. Cały projekt podzielony jest na dwie fazy. Od 19 maja do 16 czerwca szkoły mogą zgłaszać projekty, na które chciałby otrzymać dofinansowanie. Powinny one dotyczyć działań, dzięki którym więcej dzieci będzie mogło rozwijać swoje sportowe pasje.

Drugi etap – czyli głosowanie na najlepszy projekt potrwa od 7 lipca do 4 sierpnia. W efekcie głosowania 33 szkoły, wiejskie i miejskie, reprezentujące wszystkie województwa, mogą liczyć na grant w wysokości do 60 tys. zł. Zwycięzców poznamy do 14 sierpnia 2022.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 19:10