StoryEditor
Drogerie
18.07.2019 00:00

Ekspansja drogerii Hebe w Polsce

Sieć drogerii Hebe się rozwija i wciąż szuka nowych lokalizacji. Obecnie liczy ona już 219 sklepów i właśnie otworzyła sklep internetowy.  

Sieć Hebe, jedna z największych sieci drogerii stacjonarnych obecnych w Polsce, należąca do spółki Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, działa jedynie na polskim rynku. Posiada ok. 220 drogerii i aptek. Niedawno dołączył do nich internetowy sklep hebe.pl  - Hebe jako ostatnia z dużych sieciówek drogeryjnych w Polsce wprowadziła ofertę e-commerce. Otwarty w lipcu sklep internetowy ma asortyment ponad 10 tys. produktów.

Na hebe.pl produkty zostały podzielone na 10 kategorii: makijaż, zapachy, włosy, ciało, twarz, higiena, zdrowie, dermokosmetyki, mama i dziecko, mężczyzna. Każda z nich dzieli się jeszcze na segmenty produktów, np. w kategorii włosy mieści się pielęgnacja, koloryzacja, profesjonalne, stylizacja, dermokosmetyki, dla mężczyzn, na podróż, zestawy i akcesoria. Dodatkowo można wybierać w produktach naturalnych lub dostępnych tylko w Hebe. Pod oddzielną zakładką wyszczególnione zostały promocje dostępne z kartą Hebe i w bieżących akcjach na dany asortyment lub daną markę.

To nie koniec planów ekspansyjnych spółki, bo Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja planuje dalszy rozwój sieci Hebe. Dlatego na terenie całej Polski poszukuje powierzchni handlowych do wynajęcia w miejscowościach powyżej 15 000 mieszkańców i o powierzchni całkowitej ok. 300 m2. Ważna jest lokalizacja w obiektach handlowych (galeriach, centrach, retail parkach) lub przy ulicach handlowych o dużym natężeniu ruchu.

Sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi, liderowi polskiego rynku, pod względem liczby klientów, to w ciągu ostatnich miesięcy znacząco poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest obecnie równie wysoki, co dla Rossmanna – wynika z danych YouGov BrandIndex, polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego.    

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 16:35
Nowy etap dla The Body Shop: zmiana prezesa po restrukturyzacji i powrocie do zysków
Saga The Body Shop trwa i nic nie wskazuje na to, żeby miała się szybko zakończyć.Erik Mclean via Unsplash

The Body Shop ogłasza zmianę na stanowisku prezesa zarządu w momencie, gdy firma kosmetyczna kończy intensywną fazę restrukturyzacji i szykuje się do nowego etapu rozwoju. Marka, która w 2024 roku przeszła przez postępowanie upadłościowe, została przejęta przez fundusz inwestycyjny Auréa. Od tego czasu wdrożono szeroko zakrojone zmiany, które miały na celu odbudowę stabilności finansowej.

Nowym prezesem The Body Shop został Mike Jatania, który od końca 2024 roku pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej i jest jednym z inwestorów Auréi. Zastępuje Charlesa Dentona, który nadzorował proces restrukturyzacji i teraz ustępuje po zakończeniu tej kluczowej fazy. „Pod kierownictwem Charlesa udało się szybciej niż zakładano stworzyć fundament pod nowy rozdział działalności,” podkreślił Vindi Banga, przedstawiciel grupy inwestycyjnej.

Według oficjalnych danych, w ciągu pierwszych stu dni po przejęciu w 2024 roku The Body Shop wygenerowało przychód w wysokości 28 milionów funtów brytyjskich (ok. 33 milionów euro), przy jednoczesnym zysku netto wynoszącym 2 miliony funtów (ok. 2,35 miliona euro). Sukces ten pozwolił firmie ogłosić szybki powrót do rentowności i zapowiedzieć dalsze zmiany strategiczne. Pomimo osiągnięcia zysków, firma zdecydowała się na zamknięcie wszystkich zagranicznych sklepów, koncentrując się obecnie na modelu sprzedaży hurtowej.

Dla nowego prezesa The Body Shop oznacza to początek etapu ekspansji opartego na silnych fundamentach finansowych. „To marka z niezwykłym dziedzictwem i ogromnym potencjałem,” podkreślił Jatania. „Jesteśmy gotowi, by przenieść tę energię i ducha pionierstwa do kolejnego rozdziału.” Firma deklaruje, że po latach trudności jest teraz „silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 13:36
dm otwiera 60. sklep w Polsce – nowa drogeria w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Nowa lokalizacja drogerii to jedna z największych galerii handlowych we Wrocławiu.Maciek Jaźwiecki

Drogeria dm kontynuuje ekspansję na Dolnym Śląsku, uruchamiając swój 15. sklep w województwie. Nowa placówka zostanie otwarta w czwartek, 17 lipca o godzinie 9:30 w Galerii Dominikańskiej przy Placu Dominikańskim 3 we Wrocławiu. To już 8. sklep marki w stolicy regionu i jej okolicach, a jednocześnie 60. punkt sprzedaży dm na terenie całej Polski.

Firma podkreśla, że Wrocław ma dla niej szczególne znaczenie – to właśnie tutaj rozpoczęła działalność w kraju, a także zlokalizowane są jej biura oraz największa liczba placówek. Zgodnie z zapowiedziami, do końca 2025 roku dm planuje osiągnąć liczbę około 80 sklepów w Polsce, co oznacza wzrost o blisko 33 proc. w porównaniu z obecnym stanem.

Z okazji otwarcia dm przygotowało specjalne atrakcje i promocje. Klienci otrzymają 15 proc. rabatu na całe zakupy oraz powitalny prezent – żel pod prysznic marki Balea – po okazaniu ulotki. Dodatkowo, przy każdych zakupach przewidziane są zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocje obowiązują do 26 lipca lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 17 i 19 lipca w sklepie zaplanowano także wydarzenia specjalne, m.in. konsultacje makijażowe z marką L’Oréal, porady trychologiczne oraz zabiegi pielęgnacyjne. Na klientów będą czekać także napoje witaminowe, wegańskie przekąski, balonowe show i maskotka dm dla najmłodszych. Wszystko to ma podkreślić lokalny charakter marki i jej przywiązanie do wrocławskich konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:00