StoryEditor
Producenci
24.08.2021 00:00

Estee Lauder Companies bardzo zadowolona ze swoich wyników

Estee Lauder Companies ogłosiła swoje wyniki za rok 2021 i opisała je jako „wybitne”. Prestiżowy amerykański gigant kosmetyczny odnotował sprzedaż w wysokości 16,22 mld USD, co stanowi wzrost o 13 procent w porównaniu z danymi z 2020 roku.

Sprzedaż netto wzrosła w każdym regionie i w większości kategorii produktów. Kategoria makijażu jeszcze nie odbiła się po pandemii i sprzedaż kosmetyków kolorowych i dalej odnotowuje spadki o minus 14 proc. Pielęgnacja skóry kontynuuje rozkwit i wzrasta o 25 proc. Zapachy również stały się kategorią wznoszącą i zanotowały 21 proc. na plusie. Pielęgnacja włosów i pozostałe kategorie również odnotowały dwucyfrowe wzrosty, ale już znacznie niższe.

Jeśli chodzi o konkretne regiony to Azja nadal dominuje ze sprzedażą na poziome 22 proc. Europa, Bliski Wschód i Afryka wzrosły o przyzwoite 9 procent, podczas gdy sprzedaż w obu Amerykach pozostała na niezmienionym poziomie.

W roku fiskalnym 2021 osiągnęliśmy znakomite wyniki, zwieńczone wyjątkowym czwartym kwartałem. Ten wynik jest napędzany przez naszą strategię wzrostu, a także ponadczasową potrzebę prestiżowego piękna. Warto zauważyć, że zarówno sprzedaż, jak i rentowność znacznie przewyższyły wyniki finansowe za rok 2019. W obliczu wyzwań pandemii zainwestowaliśmy w krótko i długoterminowe możliwości rozwoju oraz zarządzaliśmy kosztami. Dokonaliśmy także istotnych postępów w zakresie naszych zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju – powiedział Fabrizio Freda prezes i dyrektor generalny Estee Lauder Companies.

Podkreślił również, że ten wzrost napędziły produktów do pielęgnacji skóry oraz perfumy. Sprzedaż detaliczna w regionie Azji i Pacyfiku oraz globalna sprzedaż online spisywały się wyjątkowo dobrze. 

Innowacje poszybowały w górę, a sprzedaż ośmiu naszych marek wzrosła dwucyfrowo, na czele z Estée Lauder, La Mer i Jo Malone London. Wzmocniliśmy siłę naszego portfolio produktów do pielęgnacji skóry, stając się większościowymi właścicielami firmy Deciem, z jej popularną marką The Ordinary. Zainwestowaliśmy również w centrum innowacji w Szanghaju i w zakład produkcyjny w pobliżu Tokio, aby wzmocnić nasz rozwój w tym regionie – dodaje prezes.

Przeczytaj również: ELC przejął większość udziałów firmy Deciem produkującej kosmetyki The Ordinary

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
30.06.2025 09:15
Beiersdorf zbuduje w Hamburgu centrum innowacji za 139 mln
Nowe centrum innowacji Beiersdorf będzie zlokalizowane w Hamburgu Beiersdorf

Gotowe centrum będzie miało pow. ok. 14 tys. mkw. Będzie miejscem dla zespołów badawczo-rozwojowych, a także pracowników produkcji, marketingu i sprzedaży. Beiersdorf zapowiada, że integracja tych różnych działów pomoże przyspieszyć wprowadzanie na rynek nowych pomysłów i przełomowych innowacji oraz zoptymalizować synergie w ramach całego łańcucha innowacji.

Niemiecki koncern zainicjował budowę centrum innowacji w Hamburgu – uroczyście położono już kamień węgielny pod budowę, której zakończenie planowane jest na 2028 rok. Beiersdorf zakłada zainwestowanie w nowy obiekt 139 mln euro. 

Centrum innowacji to coś więcej niż tylko budynek – to nasze zobowiązanie wobec przyszłości – podkreśla Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf. – To inwestycja, która pozwoli na globalne wzmocnienie siły naszych innowacji, a także ekscytująca przestrzeń dla rozwoju kreatywności i współpracy. Nasz cel to przyciągnięcie liderów myśli i talentów z całego świata, aby dołączyli do nas w kształtowaniu przyszłości pielęgnacji skóry – dodaje Warnery.

Kluczowym elementem centrum innowacji będzie kompleksowe wykorzystanie technologii cyfrowych. Beiersdorf zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję, analizę skóry opartą na danych, a także zdigitalizowane procesy w celu przyspieszenia procesu rozwoju i dokładniejszego przewidywania wyników.

W centrum znajdzie miejsce także zakład, służący do pilotażowej produkcji małych serii i próbek testowych, co umożliwi szybsze i wydajniejsze wykorzystanie zasobów, a także przyspieszy procesy innowacji. – To spowoduje, że cała droga od pomysłu do gotowego produktu będzie bardziej wydajna i zrównoważona – podkreśla niemiecki producent.

image
Nowy budynek, zaprojektowany przez Brechensbauer Weinhart + Partner Architects z Monachium, będzie spełniał najwyższe standardy efektywności energetycznej
Beiersdorf mat.pras.

Zobacz też: Beiersdorf otwiera rozbudowane Centrum Produkcyjne w Poznaniu

Celem centrum jest także wsparcie koncernu Beiersdorf w budowaniu silniejszych związków ze start-upami, uniwersytetami, laboratoriami i innymi zewnętrznymi partnerami.

Beiersdorf już teraz ściśle współpracuje z kilkoma instytucjami zewnętrznymi, w tym z Niemieckim Synchrotronem Elektronowym (DESY), Uniwersytetem Technologicznym w Hamburgu (TUHH), Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Hamburgu (HAW Hamburg) i Uniwersytetem Helmuta Schmidta (HSU). Centrum innowacji da możliwość pogłębienia tych i nowych partnerstw w bardziej ukierunkowany sposób.

Jak przekonuje Beiersdorf, nowy budynek, zaprojektowany przez Brechensbauer Weinhart + Partner Architects z Monachium, będzie spełniał najwyższe standardy efektywności energetycznej. Będzie wyposażony w “zielony dach”, panele fotowoltaiczne i system geotermalny, co znacznie zmniejszy zapotrzebowanie na energię.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.06.2025 11:46
Givaudan przejmuje większościowy udział w brazylijskim Vollmens Fragrances
Działająca od 2004 roku brazylijska firma Vollmens Fragrances specjalizuje się w tworzeniu perfumShutterstock

Szwajcarski koncern perfumeryjny Givaudan poinformował 27 czerwca o nabyciu większościowego udziału w brazylijskiej firmie Vollmens Fragrances. Tym samym Givaudan liczy na rozszerzenia swoje działalności i obecności na rynkach Ameryki Łacińskiej.

Zgodnie z warunkami umowy Givaudan będzie mieć w przyszłości możliwość dalszego zwiększenia swoich udziałów w firmie, należącej do rodziny Vollmens. Obecni dyrektorzy generalni – Nestor Mendes i Rinaldo José Mendes – pozostaną nadal na swoich stanowiskach w Vollmens – potwierdza Givaudan.

Z wielką przyjemnością ogłaszamy, że osiągnęliśmy porozumienie w sprawie nabycia większościowego udziału w Vollmens Fragrances, wielokrotnie nagradzanym brazylijskim domu perfum z siedzibą w Saltinho (Brazylia)! – potwierdził Maurizio Volpi, prezes Fragrance & Beauty w Givaudan. – Vollmens wniesie do Givaudan wiedzę specjalistyczną w zakresie obsługi szybko rozwijającego się segmentu klientów średniej wielkości w Ameryce Łacińskiej i poza nią. Cieszymy się na współpracę!

Działająca od 2004 roku firma Vollmens Fragrances specjalizuje się w tworzeniu perfum. Siedziba mieści się w Saltinho (São Paulo). Firma ta zatrudnia 180 osób, prowadzi działalność w Ameryce Południowej, a także w Ameryce Środkowej, Ameryce Północnej i Afryce.

Givaudan, który tworzy zapachy dla wiodących marek perfum, takich jak Christian Dior i Prada, a także zapachy do produktów higienicznych, detergentów do prania i innych dóbr konsumpcyjnych, nie podał szczegółów dotyczących kwoty transakcji ani dokładnej wielkości nabytego udziału. Grupa poinformowała, że ​​planuje sfinansować transakcję, która ma zostać zamknięta w drugiej połowie 2025 roku, z istniejących zasobów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 14:09