StoryEditor
Producenci
23.11.2020 00:00

[FBK 2020] Michał Mróz, Inter-Vion: Staramy się być gotowi na niespodzianki

W naszej firmie na długo przed pandemią przyjęliśmy założenie, że powinniśmy być zawsze przygotowani na różnego rodzaju nieprzewidywalne zdarzenia, tzw. „czarne łabędzie”. Oczywiście nie przewidzieliśmy, że pojawi się COVID-19, ale kiedy to się stało, mieliśmy już wypracowane pewne rozwiązania – zaznaczył Michał Mróz, prezes firmy Inter-Vion w trakcie debaty „Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID” na 8. Forum Branży Kosmetycznej.

– W związku z tym, że już wcześniej nauczyliśmy się elastyczności, czyli przede wszystkim tego, jak szybko się zmieniać i dostosowywać do dynamicznych rynkowych zmian, dla naszej firmy szok związany z lockdownem był bardzo krótki. Dość szybko udało nam się odnaleźć w nowej rzeczywistości – powiedział Michał Mróz. Przyznał jednak jednocześnie, że niektóre elementy obecnych warunków bizneowych wciąż są dla przedsiębiorstwa wyzwaniem, np. organizacja pracy zespołowej w sytuacji, kiedy spora część kadry pracuje zdalnie. – To wciąż jest dużym wyzwaniem, ciągle się tego uczymy – podkreślił.

Niemniej, działalność Inter-Vion cały czas przebiega płynnie. – W czasie lockdownu nasza energia została ukierunkowana na przygotowanie nowych projektów, które mogliśmy potem zaprezentować klientom. Dzięki temu latem udało nam się odrobić większość strat poniesionych wiosną – tłumaczył Mróz.

Do wyzwań w dobie pandemii prezes firmy Inter-Vion zaliczył nie tylko organizację pracy zdalnej, ale też kwestie związane z zapewnieniem ciągłości pracy magazynu i dystrybucji, oraz dbaniem o płynność finansową. – Wyzwaniem jest też rosnące znacznie kanału e-commerce, bo oferujemy wiele produktów impulsowych. Jednym z kluczowych tematów na najbliższe miesiące jest dla nas to, jak tego typu produkty sprzedawać online – wskazał Mróz. Dodał, że jego firma stawia aktualnie głównie na produkty naturalne, w przyjaznych dla środowiska opakowaniach.

Wszystkie doświadczenia, które zebraliśmy w ostatnim czasie, na pewno wpłyną na przyszłość naszej firmy - bez względu na to, kiedy pandemia się skończy. Jednak ta sytuacja tak naprawdę nas nie zmieniła. Staramy się być zawsze gotowi na wszelkie niespodzianki – podsumował prezes firmy Inter-Vion.

W debacie „Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID” udział wzięli: Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Oceanic, Michał Mróz, prezes zarządu, Inter-Vion, Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich, Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris, przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris, Michał Rudecki, client Director, Nielsen Connect Polska

Łukasz Rawa
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 02:08