StoryEditor
Producenci
15.12.2022 00:00

Michał Mróz, Inter-Vion: Więcej obaw niż szans [Prognozy na 2023 r.]

Niestabilna sytuacja gospodarcza, wysoka inflacja, malejąca siła nabywcza konsumentów nie napawają optymizmem w myśleniu o przyszłości. Jednak branża kosmetyczna nadal będzie się rozwijać, choć nie tak dynamicznie jak w poprzednich latach – uważa Michał Mróz, prezes zarządu firmy Inter-Vion.

Jakie nastroje towarzyszą Państwu u progu nowego roku? Optymizm czy obawy?

Ze względu na niestabilną sytuację polityczną oraz nie najlepsze perspektywy gospodarcze dostrzegamy więcej obaw i zagrożeń, niż szans. Największe obawy budzi wysoka inflacja i związana z nią malejąca siła nabywcza konsumentów w Polsce.

Jaki to będzie rok dla branży kosmetycznej? Jakich tendencji Pan się spodziewa?

Uważam, że branża kosmetyczna nadal będzie się rozwijać, aczkolwiek zapewne nie tak dynamicznie jak w mijających latach. Mogą nastąpić zmiany zachowań konsumenckich np. niektóre zabiegi takie jak manicure, makijaż, czy pielęgnacja ciała będą częściej wykonywane w domach.

Jaki to będzie rok dla Państwa firmy? Jakie inwestycje i w jakie obszary będą dla Was najważniejsze?

Mimo spodziewanych trudności planujemy dalszy rozwój naszego biznesu zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Nasze inwestycje będą skierowane przede wszystkich na dalszy rozwój obszaru marketingu oraz logistyki.

Jakie trendy będą kształtować w najbliższym czasie segment akcesoriów kosmetycznych?

Przewidujemy dalszy rozwój produktów naturalnych i ekologicznych. Poza tym dostrzegamy rosnące zainteresowane wśród kobiet produktami z kategorii zdobienia twarzy oraz z kategorii sztucznych rzęs i paznokci.

Czy planujecie wchodzenie w nowe kategorie produktów?

Mamy wciąż bardzo dużo pomysłów na rozwój obecnie istniejących kategorii i zamierzamy nadal skupiać nasze wysiłki na tym, w czym się specjalizujemy, czyli na akcesoriach kosmetycznych. W przyszłym roku planujemy wprowadzić dużo ciekawych nowości.

Jakie kanały sprzedaży i rynki będziecie Państwo rozwijać?

Duży nacisk będziemy stawiać na eksport. Z jednej strony jest to naturalna forma rozwoju, z drugiej po tym jak podjęliśmy decyzję o całkowitym wycofaniu się z rynku rosyjskiego, chcemy zrekompensować utratę tej części naszego biznesu na innych rynkach zagranicznych.

Czytaj także: Ewa Blocher, Dax Cosmetics: Zakładam, że spełnią się pozytywne scenariusze dla branży kosmetycznej [Prognozy na 2023 r.]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 22:57