StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.05.2023 00:00

H&M poszerza asortyment kosmetyczny. Przyjrzeliśmy się całej ofercie beauty [FOTOREPORTAŻ]

OHH! (Oh Hey Hero) to wegańska marka pielęgnacyjna, która w kwietniu tego roku uzupełniła asortyment beauty w sklepach H&M, na którą składa się także szeroka oferta produktów do makijażu i akcesoriów / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
W oczekiwaniu na otwarcie polskich sklepów H&M Beauty przyjrzeliśmy się ofercie kosmetycznej w sklepach odzieżowych sieci. Obecnie pełen asortyment to około 700 produktów. Oprócz kosmetyków kolorowych, od których sieć zaczynała, znaleźliśmy produkty pielęgnacyjne do ciała w modnym wegańskim trendzie, które swoją premierę miały w kwietniu tego roku. Regały z kosmetykami oferują też liczne akcesoria makijażowe, pielęgnacyjne do ciała i twarzy oraz szczotki do włosów, maszynki do golenia i kosmetyczki. Zapraszamy do oglądania zdjęć – może wyłapiecie jeszcze inne ciekawe pozycje w asortymencie…

Siec sklepów odzieżowych H&M w stolicy Norwegii otworzyła swój pierwszy salon H&M Beauty. Na półkach oprócz kosmetyków marek własnych (w tym premiery kwietnia 2023 roku – wegańskiej marki Ohh! do pielęgnacji ciała) stanęły produkty takich brandów jak Huda Beauty, Smashbox, Anastasia Beverly Hills, KVD czy Origins.

Czytaj też: Pierwsza drogeria H&M Beauty otwarta

Na razie firma nie zdradza jakie ma plany rozwoju konceptu na innych rynkach. Wiadomo jedynie, że kolejny sklep zostanie otwarty 25 maja, też w Oslo. Nie mamy informacji, czy salony z ofertą kosmetyczną będą powstały także w Polsce – nasze pytania na ten temat pozostają od miesiąca bez odpowiedzi.

W oczekiwaniu na rozwój wypadków spójrzmy więc, jaka jest obecna oferta kosmetyczna w sklepach z logo H&M w Polsce. W salonie w warszawskich Złotych Tarasach główna ekspozycja kosmetyków zajmuje trzy regały zlokalizowane blisko kas.

Jednak oferta poszczególnych produktów prezentowana jest też wśród asortymentu odzieżowego, do którego kosmetyki nawiązują tematycznie. Dla przykładu rozświetlacze do ciała stoją wśród produktów oferowanych jako niezbędne na upalne lato.

H&M swoją ofertę kosmetyczną zaczynało od kolorówki. Dziś stanowi ona pokaźną część kolekcji H&M Beauty. 

Wrażenie robi wybór odcieni podkładów...

...ale też róży, bronzerów i innych produktów do konturowania.

Podobnie jest z cieniami i kredkami do powiek:

Jednak nie tylko kolorystyka jest wyróżnikiem oferty H&M Beauty. Sięgając po tusz do rzęs wybierać można pośród różnych kształtów szczoteczek i możliwości stylizacyjnych.

Niesamowity wybór stanowi też oferta lakierów do paznokci.

Oprócz szerokiej palety kolorystycznej, asortyment podzielony jest na klasyczne emalie oraz lakiery wegańskie w buteleczkach z drewnianą zakrętką.    

Niedawno, bo w kwietniu tego roku, ofertę kosmetyków z asortymentem produktów do makijażu i manicure uzupełniła linia wegańskich produktów pielęgnacyjnych do ciała. W ramach marki OHH! (Oh Hey Hero) sprzedawane są: żel pod prysznic, peeling, serum i emulsja do ciała, sztyft nawilżający, krem do ciała, antyperspiranty i dezodoranty, a także maszynki do golenia wraz z wymiennymi wkładami oraz kosmetyczki.   

Oprócz kosmetyków w H&M można kupić liczne akcesoria kosmetyczne...

... przydatne zarówno podczas  wykonywania makijażu...

...pielęgnacji twarzy i ciała...

...jak i pielęgnacji włosów.

Kosmetyki, które znaleźć można na półkach sklepów H&M, kupić można też w e-sklepie. Produkty, których w sumie jest 700, są tu podzielone na rozmaite kategorie, w tym must have w podróży czy wegańska pielęgnacja ciała. 

H&M ma obecnie w Polsce około 200 sklepów. W sumie na świecie siec prowadzi około 5 tys. sklepów w 38 krajach Europy, Ameryki północnej (USA i Kanada), Azji (Chiny, Kuwejt, Kambodża, Ziednoczone Emiraty Arabskie) i Afryki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 07:12