12 sierpnia 2022
Do zarządu Gemini Polska z początkiem sierpnia dołączył Grzegorz Postolski. Pełni w spółce rolę dyrektora komercyjnego odpowiedzialnego za jej cały obszar handlowy.
11 sierpnia 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
16 sierpnia 2022
Firma Revlon ogłosiła, że dotychczasowa dyrektor finansowa spółki, Victoria Dolan odchodzi na emeryturę. Dolan pozostanie w firmie do 30 września 2022 r., aby płynnie...
Według cyklicznego badania UCE Research i Grupy Blix, obecnie aż 60 proc. respondentów ogranicza swoje wydatki na bieżące zakupy. Wśród kategorii, na których...
8 sierpnia 2022
3 sierpnia 2022
29 lipca 2022
10 sierpnia 2022
Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna jednej z największych polskich, rodzinnych firm kosmetycznych – Oceanic. Przyznaje, że kiedyś była...
5 sierpnia 2022
4 sierpnia 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Sieci handlowe
Klient
Sieci drogeryjne
22 czerwca 2021, 00:11
Anna Zawadzka
dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu Blix oraz Sławomir Zyśk, agency sales team leader (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)
Aplikacje sieci handlowych połączone z gazetkami promocyjnymi i możliwością tworzenia list potrzebnych artykułów stają się asystentami zakupowymi dla konsumentów. Natomiast dla merketerów, oprócz efektywnego kanału komunikacji z klientem, są źródłem wiedzy o zachowaniach użytkowników – wynika z raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar przedstawionego podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021.
Pandemia znacząco wpłynęła na zainteresowanie konsumentów nowymi technologiami.
– To pozwoliło na zmianę tradycyjnych gazetek w wersji digitalowej na interaktywne touchpointy omnicommerce, które w zależności od preferencji konsumenta dają dostęp do zakupów online lub list zakupowych przydanych podczas sprawunków stacjonarnych – zwrócił uwagę dr Krzysztof Łuczak, członek zarządu Blix, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021.
Dodał, że w ostatnim roku znacząco wzrosła liczba wejść na e-gazetki. Obecnie w serwisach Blix, które odpowiadają za 55 proc. rynku gazetek internetowych w Polsce, przeglądanych jest ok. 70 mln tych publikacji miesięcznie, większość na ekranach smartfonów. Konsumenci każdego miesiąca dodają prawie 10 mln produktów z gazetek do swoich list zakupów.
Wśród drogerii najpopularniejszą gazetkę ma Rossmann (43 proc.), a na drugim miejscu jest Hebe (29 proc.). Warto też zwrócić uwagę, że średnia wieku użytkowników gazetek digitalowych wyraźnie wzrosła.
– Oznacza to, że ich odbiorcami nie są wyłącznie osoby młode – dodał dr Krzysztof Łuczak.
Przedstawił tez wyniki raportu 2021 FMCG Brands We Shop, w której firma Blix razem z agencją badawczą Kantar przeanalizowała gazetki i spytała użytkowników o opinie na ich temat.
Okazało się, że przyciągająca uwagę gazetka na pierwszej stronie ma wyeksponowane produkty topowych marek. Warto też ograniczyć liczbę produktów na stronie, aby były lepiej widoczne. Naczelną zasadą powinno być też to, że cena i nazwa produktu są dobrze widoczne na ekranie smartfona bez potrzeby przybliżania. Jeśli gazetka ma wiele stron warto podzielić ją na kilka osobnych tematycznych katalogów.
Kolejna ważna kwestia to regularność i częstotliwość publikacji. Według użytkowników gazetek lepiej publikować katalogi częściej, a z mniejszą liczbą stron.
Sławomir Zyśk, agency sales team leader, Blix współprowadzący prezentacje podczas Forum Branży Kosmetycznej zwrócił też uwagę, na coraz większą popularność aplikacji mobilnych, które stają się asystentami zakupowymi dla konsumentów. Natomiast dla merketerów, oprócz efektywnego kanału komunikacji, są źródłem wiedzy o zachowaniach użytkowników.
– Pomimo znacznego (procentowo) wzrostu kanału e-commerce nadal pond 95 proc. zakupów FMCG w Polsce dokonywana jest w sklepach stacjonarnych. Mocno wybijającym się trendem jest Drive to store, czyli wykorzystywanie kanału digital do wspierania zakupów offline. Taką funkcję mają aplikacje sieci handlowych oferujące kupony rabatowe czy możliwość tworzenia list zakupowych, które Polacy kochają i każda z tych aplikacji mocno tę funkcję komunikuje – powiedziała Sławomir Zyśk.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
12 maja 2022
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
15 lipca 2022
8 lipca 2022
28 czerwca 2022
15 czerwca 2022
26 maja 2022