StoryEditor
Producenci
14.04.2022 00:00

Forum Rozwoju Branży Konopnej Kanabiz już 21 kwietnia!

Forum Rozwoju Branży Konopnej odbędzie się już 21 kwietnia br. w Warszawie. W Kanabiz biorą udział wyłącznie właściciele biznesów konopnych i jest to jedyna w Polsce impreza branżowa B2B dla branży konopnej. Udział w Forum jest bezpłatny. Wiadomości Kosmetyczne objęły patronat nad wydarzeniem.

Już 21 kwietnia br. w  Warszawie, w przestrzeni CIC Venture, Varso Place, odbędzie się druga edycja Forum Rozwoju Branży Konopnej, Kanabiz. Udział w Kanabiz jest bezpłatny.  

W Kanabiz biorą udział wyłącznie właściciele biznesów konopnych i jest to jedyna w Polsce impreza branżowa B2B dla branży konopnej.

Tematem przewodnim Forum Rozwoju Branży Konopnej będzie potencjał wzrostu znaczenia sektora w kontekście nowych przepisów oraz marketing w branży objętej zakazem reklamy, czyli działania wspierające e-commerce i marketing sklepów internetowych.

Impreza promuje wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy właścicielami biznesów konopnych i jest to jedyne wydarzenie branżowe w Polsce umożliwiające networking biznesowy w tym obszarze. Uczestnicy będą mieli okazję do nawiązania relacji z podwykonawcami i dostawcami usług, tworzenia sieci kontaktów i pozyskiwania nowych partnerów. Tutaj właściciele sklepów konopnych mają szansę poznać dostawców, a producenci wyrobów mogą rozszerzać kanały sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych.

W konferencji wystąpią eksperci i liderzy opinii posiadający wieloletnie doświadczenie w branży, między innymi Piotr Liroy Marzec, CEO Liroyal; Andrzej Dołecki, prezes zarządu Wolne Konopie;  Monika Koźlakiewicz dyrektor KOWR, Krzysztof Rutkowski, prezes zarządu KDCP; Dariusz Nowak, co-founder, Orbis Cannabis;  Marta Łanoch z FoodMedLaw; Beata Martin Voces i Filip Bloch, prezes zarządu, MaryGo.

Link do bezpłatnej rejestracji: https://www.kanabiz.pl/event-details/ii-forum-rozwoju-branzy-konopnej-21-04-2022
Link do wydarzenia https://www.kanabiz.pl/

Liczba miejsc do udziału na żywo jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

W wydarzeniu biorą udział uczestnicy rynku konopnego, tj. plantatorzy, producenci wyrobów konopnych, farmaceutycznych, ale również tekstylnych, spożywczych, kosmetycznych i budowlanych; oraz właściciele sklepów online i stacjonarnych, hurtownicy, właściciele laboratoriów, otoczenie biznesu uwzględniające doradców, prawników, farmaceutów i pracowników ochrony zdrowia.

W ubiegłym roku odbyła się pierwsza edycja konferencji Forum Rozwoju Branży Konopnej - Kanabiz. Ożywione dyskusje przedstawicieli różnych obszarów branży konopnej przyniosły wiele wskazówek i kierunków rozwoju tego obszaru rynku. W wydarzeniu na żywo wzięło udział ponad 120 przedsiębiorców - przedstawicieli biznesów konopnych.

Tegoroczne wydarzenie składa się z części wystąpień merytorycznych i strefy networkingu „Galeria Konopna”, zaplanowanych na godziny 13:00-17:00. Bezpośrednio po wydarzeniu organizatorzy zapraszają na Thursday Gathering, imprezę networkingową dla przedsiębiorców i startupów, która rozpoczyna się o 17:00 i trwa trzy godziny. Goście Kanabiz będą zarejestrowani automatycznie na obydwa wydarzenia.

Zapraszamy do udziału.

Kontakt do organizatora:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 888 770 651

link do wydarzenia https://www.kanabiz.pl/

Bozena Graczyk
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.10.2025 15:27
Azbestowa saga przenosi się na Wyspy Brytyjskie; 3000 osób pozywa Johnson & Johnson
Johnson & Johnson nie przestaje boksować się z pozwami ws. pudru niemowlęcego.Watstinwoods, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Johnson & Johnson oraz jej spółka zależna stanęły w obliczu jednego z największych pozwów zbiorowych w historii brytyjskiego rynku produktów konsumenckich. Ponad 3000 osób twierdzi, że koncern świadomie sprzedawał puder dla niemowląt zawierający talk zanieczyszczony azbestem, co miało przyczynić się do przypadków raka jajnika i międzybłoniaka opłucnej. Pozew został złożony w Wielkiej Brytanii przez kancelarię KP Law.

Według dokumentów przytoczonych przez prawników, wewnętrzne raporty firmy oraz publikacje naukowe z lat 60. XX wieku wskazywały, że produkty Johnson & Johnson mogły zawierać minerały włókniste, takie jak tremolit i aktynolit – substancje klasyfikowane jako formy azbestu. Pomimo tych informacji, koncern miał kontynuować sprzedaż pudru, reklamując go jako „czysty i bezpieczny” oraz minimalizując ryzyko zanieczyszczenia. W pozwie zarzucono również, że firma wpływała na amerykańskie normy regulacyjne, aby dopuszczały śladowe ilości azbestu w talku.

Puder dla niemowląt Johnson’s został wycofany z rynku amerykańskiego w 2020 roku, a trzy lata później – w 2023 roku – z rynku brytyjskiego. Obecne roszczenia odszkodowawcze mogą sięgnąć setek milionów funtów, co potencjalnie uczyniłoby tę sprawę największym procesem z zakresu odpowiedzialności za produkt w historii Wielkiej Brytanii. Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych podobne pozwy zakończyły się wielomilionowymi odszkodowaniami dla poszkodowanych.

Johnson & Johnson stanowczo zaprzecza wszystkim zarzutom. Firma oraz wydzielona z niej spółka Kenvue utrzymują, że puder był zgodny z obowiązującymi regulacjami i nie zawierał azbestu. Wskazują przy tym na wieloletnie testy prowadzone przez niezależne laboratoria i instytucje zdrowia publicznego, które miały potwierdzać bezpieczeństwo produktu.

Sprawa w Wielkiej Brytanii uwydatnia rosnące ryzyko prawne i reputacyjne dla globalnych producentów kosmetyków i artykułów higienicznych w zakresie transparentności testów składników i bezpieczeństwa produktów. Równocześnie odzwierciedla zaostrzenie nadzoru regulacyjnego nad produktami zawierającymi talk, których bezpieczeństwo – mimo dziesięcioleci obecności na rynku – coraz częściej jest podważane przez konsumentów i sądy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.10.2025 10:26
Coty rozprzedaje dział makijażu. Reuters: Wartość transakcji może być niższa od oczekiwań
Na „szafot” mogą iść między innymi Rimmel i CoverGirl.Coty

Coty ogłosiło rozpoczęcie strategicznego przeglądu swojej działalności w segmencie kosmetyków masowych Consumer Beauty, obejmującej marki CoverGirl i Rimmel. Firma rozważa sprzedaż lub wydzielenie części portfolio, by obniżyć zadłużenie, poprawić przepływy pieniężne i skoncentrować się na bardziej rentownym segmencie perfum. Dział Consumer Beauty generuje ok. 1,2 mld dolarów rocznych przychodów, lecz jego sprzedaż w roku finansowym zakończonym 30 czerwca spadła o 8 proc. Według analityków Morningstar spadki o wysokie jednocyfrowe wartości procentowe utrzymają się również w bieżącym roku.

Zdaniem ekspertów Barclays cytowanych przez agencję Reuters, dział Consumer Beauty jest „trudnym aktywem do sprzedaży”, a jego wartość rynkowa może mieścić się w przedziale od 690 mln do 950 mln dolarów. Głównym problemem pozostaje utrata udziałów w rynku na rzecz młodszych, dynamicznych marek, które szybciej reagują na trendy i oferują bardziej przystępne cenowo produkty. – Te marki nie wyglądają na nowe w oczach dzisiejszych konsumentów, a nowość jest kluczowa zwłaszcza w segmencie makijażu – komentuje analityk Morningstar Dan Su.

Sytuację Coty dodatkowo komplikuje fakt, że nabywcy na rynku kosmetycznym preferują obecnie mniejsze, szybciej rosnące marki. W 2025 roku amerykański detalista Elf Beauty przejął markę Rhode Hailey Bieber za 1 mld dolarów, a L’Oréal kupił markę Medik8, specjalizującą się w produktach z witaminą A, również za ok. 1 mld dolarów. Analitycy wskazują, że dział Coty może wzbudzić zainteresowanie funduszy private equity – podobnie jak w 2020 roku, gdy KKR nabyło większościowy pakiet w segmencie Wella. Według Michaela Ashleya Schulmana z Running Point Capital Advisors, bardziej prawdopodobne są jednak transakcje częściowe niż sprzedaż całego działu.

Z kolei główny obszar działalności Coty, czyli perfumy, odpowiada już za 69 proc. sprzedaży firmy i notuje wzrosty między 2 proc. a 9 proc. w poszczególnych kategoriach. Jednak analitycy Bank of America ostrzegają, że około 14 proc. licencji zapachowych Coty wygaśnie w ciągu najbliższych trzech i pół roku. Najważniejsza z nich – licencja na perfumy Gucci, obowiązująca do 2028 roku – przynosi ok. 500 mln dolarów rocznie, czyli niemal dwukrotnie więcej niż całkowity wolny przepływ gotówki Coty, który w ostatnim roku wyniósł 277,6 mln dolarów.

Eksperci zauważają, że Coty zbyt późno rozpoczęło strategiczną rewizję swojego portfela marek. – Taki przegląd należało przeprowadzić dekadę temu, gdy rynek perfum zaczął przesuwać się w stronę marek konceptualnych i doświadczeniowych – komentuje Alfonso Emanuele de Leon z FA Hong Kong Consultancy. W tym czasie konkurenci, tacy jak L’Oréal, Estée Lauder czy Puig, inwestowali w niszowe marki zapachowe z Chin i Europy, umacniając swoją pozycję w segmentach premium. Jak podkreśla de Leon, Coty nadal ma możliwość inwestycji w rozwój zapachów, ale będzie to znacznie droższe – i może okazać się, że „fala już dotarła do brzegu”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. październik 2025 19:43