REKLAMABio-Tech Banner Główny - 23 listopada - 6 grudnia

wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Wartość sprzedaży online we wrześniu wzrosła o 9,5% względem sierpnia - podał GUS

Wartość sprzedaży online we wrześniu wzrosła o 9,5% względem sierpnia - podał GUS (fot. Adobe)

GUS podał dane o dynamice sprzedaży detalicznej we wrześniu, wyliczając przy okazji udział e-commerce w obrotach całego detalu. Wartość sprzedaży online wzrosła o 9,5% względem sierpnia. Oto komentarz Grzegorza Rudno-Rudzińskiego, eksperta spółki Unity Group, która specjalizuje się w cyfrowej transformacji sklepów.

REKLAMAHeinz Glas Belka w artykułach listopad 2020

- Od marca do maja obserwowaliśmy gwałtowny skok wartości obrotów w e-commerce, ale z każdym kolejnym miesiącem następowało powolne wypłaszczenie tej dynamiki. W poprzednich latach sprzedaż detaliczna online we wrześniu bardzo przypominała sierpniową. Ten rok jest zupełnie inny. Wg najnowszych danych GUS za wrzesień wartość sprzedaży online wzrosła o 9,5% względem sierpnia. Widać zatem oznaki kolejnego ożywienia w tym obszarze, co niewątpliwie jest efektem przyspieszenia pandemii - komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner Unity Group.

Jego zdaniem to zapowiedź bardzo ciekawego ostatniego kwartału tego roku. - W normalnych okolicznościach, a więc takich jak przed rokiem, u naszych klientów działających w tym kanale dystrybucji IV kwartał odpowiadał za 30-35% rocznych wpływów. Nasilający się wpływ pandemii i coraz bardziej restrykcyjne obostrzenia podpowiadają, że po raz kolejny olbrzymi ruch zakupowy notowany zazwyczaj w tym okresie, może się w bardzo dużym stopniu przenieść do Internetu - zauważa.

W jego opinii zagrożenie drugim lockdownem nieuchronnie wywoła kolejną falę większego zainteresowania zakupami w sieci wielu kategorii produktowych, nawet tych, które do tej pory tradycyjnie nie były realizowane w kanale on-line, jak np. spożywcze.

- Dlatego spodziewam się, że już na początku listopada dojdzie do wyraźnego odbicia na rynku e-commerce. Może nawet o podobnej sile, jak ożywienie obserwowane w marcu. Bardziej zapobiegliwe firmy przygotowują się na ten boom popytu już od pół roku, dlatego w większości przypadków nie spodziewałbym się zakłóceń w realizacji zamówień i dostawie towaru. Jednak jest też cała rzesza przedsiębiorstw handlowych, dla których nadchodzące tygodnie i miesiące będą dużym wyzwaniem organizacyjnym. Widzimy to po liczbie zapytań dotyczących wdrożenia rozwiązań usprawniających sprzedaż w kanale online – powiedział Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner Unity Group.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony