StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.02.2022 00:00

GXO Logistic wdrożyło urządzenie, które dopasowuje rozmiar pudełka do zawartości

Urządzenie może przetwarzać nawet do 700 paczek na godzinę. Najpierw skanuje i mierzy zamówienie w 3D, następnie wycina i składa karton w celu jego dokładnego dopasowania. (fot. GXO) / fot. GXO

Opakowanie wielokrotnie przekraczające wielkością to, co zawiera – to jeden z punktów, które zawsze znajdują się w czołówce na listach najbardziej nieekologicznych praktyk. Firma GXO Logistic właśnie poinformowała, że uruchomiła urządzenie do zautomatyzowanego pakowania, które dopasowuje rozmiar pudełka do jego zawartości.

Ekologiczny aspekt opakowań, także tych zbiorczych, stał się szczególnie istotny w okresie potężnego wzrostu handlu online. Ważna jest każda oszczędność materiału, ale i miejsca, które zajmują przesyłki.  

W centrum logistycznym GXO w Saint-Vulbas w regionie Lyon we Francji  zostało uruchomione pierwsze urządzenie do zautomatyzowanego pakowania, które dopasowuje rozmiar pudełka do  jego zawartości.

Urządzenie może przetwarzać nawet do 700 paczek na godzinę. Najpierw skanuje i mierzy zamówienie w 3D, następnie wycina i składa karton w celu jego dokładnego dopasowania, a na koniec waży, zakleja i etykietuje paczkę przed skierowaniem jej do odpowiedniego przenośnika. Zmniejszony rozmiar pudełka i wzmocnione narożniki, zwiększają trwałość opakowania i umożliwiają jego ponowne wykorzystanie w przypadku zwrotu produktu.

– To prawdziwa rewolucja w obszarze pakowania – powiedział Bernard Wehbe, dyrektor generalny GXO na Francję. – Zastosowanie takiego urządzenia jest przykładem naszych znaczących inwestycji w technologię i zautomatyzowane rozwiązania, które zwiększają wydajność i zmniejszają koszty wysyłki dla naszych klientów, jednocześnie minimalizując wpływ na środowisko.

GXO pracowało nad rozwojem technicznym i testami nowych funkcji urządzenia od lutego 2020 roku. Po ostatecznej weryfikacji i przeszkoleniu pracowników, obecnie firma w pełni wykorzystuje możliwości maszyny.

GXO Logistics, jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej wartej 430 mld dolarów na rynku całkowitym docelowym, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, w tym działającymi na rynku FMCG, m.in. w sektorze kosmetycznym. Siedziba GXO znajduje się w Greenwich, Conn, USA.  Firma zatrudnia 95 tys. pracowników w 860 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 18,5 mln mkw.  

 .

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 00:08