StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.05.2023 00:00

H&M poszerza asortyment kosmetyczny. Przyjrzeliśmy się całej ofercie beauty [FOTOREPORTAŻ]

OHH! (Oh Hey Hero) to wegańska marka pielęgnacyjna, która w kwietniu tego roku uzupełniła asortyment beauty w sklepach H&M, na którą składa się także szeroka oferta produktów do makijażu i akcesoriów / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
W oczekiwaniu na otwarcie polskich sklepów H&M Beauty przyjrzeliśmy się ofercie kosmetycznej w sklepach odzieżowych sieci. Obecnie pełen asortyment to około 700 produktów. Oprócz kosmetyków kolorowych, od których sieć zaczynała, znaleźliśmy produkty pielęgnacyjne do ciała w modnym wegańskim trendzie, które swoją premierę miały w kwietniu tego roku. Regały z kosmetykami oferują też liczne akcesoria makijażowe, pielęgnacyjne do ciała i twarzy oraz szczotki do włosów, maszynki do golenia i kosmetyczki. Zapraszamy do oglądania zdjęć – może wyłapiecie jeszcze inne ciekawe pozycje w asortymencie…

Siec sklepów odzieżowych H&M w stolicy Norwegii otworzyła swój pierwszy salon H&M Beauty. Na półkach oprócz kosmetyków marek własnych (w tym premiery kwietnia 2023 roku – wegańskiej marki Ohh! do pielęgnacji ciała) stanęły produkty takich brandów jak Huda Beauty, Smashbox, Anastasia Beverly Hills, KVD czy Origins.

Czytaj też: Pierwsza drogeria H&M Beauty otwarta

Na razie firma nie zdradza jakie ma plany rozwoju konceptu na innych rynkach. Wiadomo jedynie, że kolejny sklep zostanie otwarty 25 maja, też w Oslo. Nie mamy informacji, czy salony z ofertą kosmetyczną będą powstały także w Polsce – nasze pytania na ten temat pozostają od miesiąca bez odpowiedzi.

W oczekiwaniu na rozwój wypadków spójrzmy więc, jaka jest obecna oferta kosmetyczna w sklepach z logo H&M w Polsce. W salonie w warszawskich Złotych Tarasach główna ekspozycja kosmetyków zajmuje trzy regały zlokalizowane blisko kas.

Jednak oferta poszczególnych produktów prezentowana jest też wśród asortymentu odzieżowego, do którego kosmetyki nawiązują tematycznie. Dla przykładu rozświetlacze do ciała stoją wśród produktów oferowanych jako niezbędne na upalne lato.

H&M swoją ofertę kosmetyczną zaczynało od kolorówki. Dziś stanowi ona pokaźną część kolekcji H&M Beauty. 

Wrażenie robi wybór odcieni podkładów...

...ale też róży, bronzerów i innych produktów do konturowania.

Podobnie jest z cieniami i kredkami do powiek:

Jednak nie tylko kolorystyka jest wyróżnikiem oferty H&M Beauty. Sięgając po tusz do rzęs wybierać można pośród różnych kształtów szczoteczek i możliwości stylizacyjnych.

Niesamowity wybór stanowi też oferta lakierów do paznokci.

Oprócz szerokiej palety kolorystycznej, asortyment podzielony jest na klasyczne emalie oraz lakiery wegańskie w buteleczkach z drewnianą zakrętką.    

Niedawno, bo w kwietniu tego roku, ofertę kosmetyków z asortymentem produktów do makijażu i manicure uzupełniła linia wegańskich produktów pielęgnacyjnych do ciała. W ramach marki OHH! (Oh Hey Hero) sprzedawane są: żel pod prysznic, peeling, serum i emulsja do ciała, sztyft nawilżający, krem do ciała, antyperspiranty i dezodoranty, a także maszynki do golenia wraz z wymiennymi wkładami oraz kosmetyczki.   

Oprócz kosmetyków w H&M można kupić liczne akcesoria kosmetyczne...

... przydatne zarówno podczas  wykonywania makijażu...

...pielęgnacji twarzy i ciała...

...jak i pielęgnacji włosów.

Kosmetyki, które znaleźć można na półkach sklepów H&M, kupić można też w e-sklepie. Produkty, których w sumie jest 700, są tu podzielone na rozmaite kategorie, w tym must have w podróży czy wegańska pielęgnacja ciała. 

H&M ma obecnie w Polsce około 200 sklepów. W sumie na świecie siec prowadzi około 5 tys. sklepów w 38 krajach Europy, Ameryki północnej (USA i Kanada), Azji (Chiny, Kuwejt, Kambodża, Ziednoczone Emiraty Arabskie) i Afryki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.04.2024 16:31
GfK: Obiekty handlowe wspierają sprzedaż w internecie? Tak, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel.
Galerie handlowe napędzają sprzedaż w internecie, wg. badania zrealizowane przez GfK.Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl
Sklepy umiejscowione w galeriach handlowych, które włączają się w strategie omnichannel, odznaczają się znacznym wskaźnikiem konwersji. Oznacza to, iż duża część klientów odwiedzających te punkty dokonuje zakupów podczas swojego pobytu. Z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych”, opracowanego przez agencję GfK i wspieranego przez Polską Radę Centrów Handlowych, wynika, że w większości kategorii produktów, zakupy kończy ponad połowa odwiedzin.

Z analizy przeprowadzonej przez GfK wynika, iż 61 proc. konsumentów przyznaje się do angażowania w różne formy działalności omnichannel podczas wizyt w centrach handlowych. Do najczęstszych należą: sprawdzanie produktów w sklepie przed zakupem online, co jest odwróceniem modelu ROPO (Research Offline, Purchase Online) i stanowi 28 proc., odbieranie w punkcie stacjonarnym przedmiotów zamówionych i opłaconych przez internet (27 proc.), odbiór produktów zamówionych online z opcją płatności przy odbiorze (21 proc.), wykorzystanie paczkomatów umieszczonych w centrach handlowych do odbioru towarów (18 proc.), zwrot w sklepie fizycznym produktów zakupionych online i dostarczonych przez kuriera (17 proc.) oraz wymiana w sklepie produktów kupionych przez internet (16 proc.). Całkowita wartość tych omnichannelowych działań wynosi 16 proc. ogólnej wartości wydatków dokonywanych przez klientów w centrach handlowych.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Eksperci podkreślają, że analiza dowodzi, iż sklepy umieszczone w galeriach handlowych, które integrują strategie omnichannel, charakteryzują się wysoką efektywnością w przekształcaniu odwiedzin klientów w zakupy. Oznacza to, że znaczna liczba osób odwiedzających te miejsca realizuje zakupy w trakcie swojej wizyty. Przytłaczająca większość odwiedzin w różnych kategoriach produktów kończy się zakupem, przy czym w przypadku odzieży wskaźnik ten osiąga 64 proc. Na podstawie deklaracji klientów badanie pokazuje także, że Polacy przeznaczają ponad 60 proc. swojego budżetu na zakupy w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych, w porównaniu do wydatków w e-commerce, które mieszczą się w przedziale od 1 proc. do 20 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

W związku z tym, centra handlowe stanowią kluczowe miejsce dla rozwoju marek i sieci handlowych. W Polsce istnieje około 600 takich centrów, które gromadzą w sumie około 40 tysięcy sklepów. Te sklepy generują łącznie 40 proc. obrotów w sektorze detalicznym, podczas gdy około 60 tysięcy sklepów internetowych przyczynia się do 8,5 proc. tych obrotów. Dominującą pozycję centrów handlowych jako najbardziej preferowanego miejsca zakupów potwierdza ich duża liczba odwiedzin. Około 88,5 proc. wszystkich wizyt w tych miejscach ma na celu dokonanie tradycyjnych zakupów, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel, a jedynie 1,5 proc. wizyt dotyczy wyłącznie aktywności omnichannel.

Należy również zaznaczyć, iż sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych przyczyniają się do wzrostu sprzedaży internetowej, co potwierdzają wyniki badań. 61 proc. respondentów stwierdziło, że odwiedzenie fizycznego sklepu marki zachęciło ich do sprawdzenia jej strony internetowej. Z tej grupy, aż 82 proc. dokonało zakupu online co najmniej raz po takiej wizycie. Dodatkowo, badania prowadzone poza Polską wykazały, że otwarcie sklepu stacjonarnego może zwiększyć sprzedaż online w jego rejonie średnio o 6,9 proc. Zamykanie sklepów fizycznych z kolei średnio obniża sprzedaż internetową o 11,5 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Dla celów analizy, 105 centrów handlowych dostarczyło kompleksowe dane na temat liczby najemców, frekwencji oraz obrotów w różnych kategoriach produktowych, co umożliwiło ocenę skali i charakteru zachowań omnichannel. Firma GfK do swojej analizy włączyła również informacje dotyczące populacji klientów w rejonie każdego badanego centrum, ich siły nabywczej oraz obszarów, z których najczęściej dojeżdżają. Zrealizowano wywiady typu exit-poll z 5071 respondentami w 12 centrach handlowych, a także przeprowadzono ogólnokrajowe badanie online z udziałem 2500 osób.

Czytaj także: 49 - tyle obiektów rozbudowanych i nowych powitało klientów i klientki w 2023 r. wg Polskiej Rady Centrów Handlowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.04.2024 15:14
Carrefour ma coraz więcej promocji na kosmetyki
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym / wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Gallery
Carrefour coraz mocniej walczy o klientów kupujących kosmetyki. Promocje 2+1 i 3+1 gratis, specjalne zniżki z aplikacją, z kartą dużej rodziny, dla seniorów, w weekendy a także duży asortyment i ładna aranżacja strefy beauty mają przyciągać uwagę klientów tej sieci handlowej.

Od lat mówi się o tym, że hipermarkety nie poradziły sobie w konkurencji z drogeriami i z dyskontami w rywalizacji o klientów kupujących kosmetyki, i że będą musiały w związku z tym popracować nad swoją strategią sprzedażową w tym obszarze.

Carrefour zawsze był siecią, która miała w kategorii kosmetycznej duży wybór i potrafiła o nią zadbać, ale w ostatnich latach, po trudnym czasie pandemicznym, detalista wyraźnie postanowił wzmocnić swoje starania o portfele klientów zaopatrujących się w kosmetyki przy okazji zakupów spożywczych.

Sieć zmienia wystrój stref z kosmetykami. Wprowadza wyraźne oznaczenia kategorii, produktów dla kobiet i dla mężczyzn, do pielęgnacji twarzy i ciała, higienicznych, do pielęgnacji i koloryzacji włosów, do makijażu i innych, aby ułatwić klientom poruszanie się po asortymencie, ale także w ten sposób nadaje strefie beauty odpowiedni klimat.

Widoczne jest także nasilenie działań marketingowych mających zwrócić uwagę konsumentów także na kosmetyki dostępne w sieci Carrefour. Przy półkach pojawiło się wiele oznaczeń przypominających o promocjach, które są dostępne dla posiadaczy aplikacji Mój Carrefour (np. rabat w weekendy), karty seniora (rabat na kolejne zakupy), karty dużej rodziny (rabat na kolejne zakupy w sklepach stacjonarnych i na carrefour.pl). Ponadto klienci mogą skorzystać z wielu akcji organizowanych z markami. Produkty dostępne są w promocji -50 proc., 2+1 gratis, 3+1 gratis oraz innych cenowych i z wartością dodaną. Promocjami objęte są także artykuły higieniczne, akcesoria kosmetyczne (do włosów, do golenia) oraz suplementy diety.

 

Carrefour przedstawia się jako multilokalna, multiformatowa i omnikanałowa grupa handlowa. Posiada 14 tys. sklepów i e-sklepów w ponad 40 krajach i zatrudnia 350 tys. osób. W Polsce Carrefour działa od 1997 r. Pod szyldem sieci funkcjonuje u nas obecnie ok. 850 sklepów w 6 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą sieci centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach, oraz stacji paliw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 19:16