StoryEditor
E-commerce
27.07.2020 00:00

Hebe inwestuje w e-commerce

Hebe usprawnia działalność swojego internetowego sklepu. Przybędzie 3 tys. nowych punktów, w których klienci mogą odbierać internetowe zamówienia. Łatwiej będzie można także złożyć zamówienia i szybciej będą one dostarczane do klientów.

Hebe rozszerza możliwości realizacji zamówień składanych w e-sklepie sieci. Będzie można je odbierać w 3 tys. nowych punktów. Już w ciągu 2 godzin od złożenia zamówienia przesyłka zostanie dostarczona do sklepu lub do domu klienta.  „Jest to możliwe dzięki ścisłej współpracy z lokalnymi firmami dostarczającymi przesyłki, obejmującymi swoim zasięgiem większość największych miast w Polsce. To udogodnienie sprawi, że zamawianie w e-sklepie będzie dla naszych klientów jeszcze wygodniejsze” – informuje Hebe w komunikacie.

Internetowy sklep Hebe został otwarty rok temu. Firma uważa tę inwestycję za bardzo udaną. Dzięki niej Hebe zyskało wielu nowych klientów, zwłaszcza w miejscowościach, gdzie nie działały drogerie stacjonarne sieci. Według menedżerów sieci źródłem sukcesu jest szeroki i różnorodny asortyment dostępny w Hebe. –  Pilnie śledzimy trendy i preferencje klientów – dążymy do tego, aby nasz e-sklep był sklepem optymalnym. Sprzedaż online to obecnie ogromnie konkurencyjna działalność, dlatego staramy się zachować równowagę pomiędzy atrakcyjnymi promocjami przy utrzymaniu najlepszej możliwej oferty i jakości. Potwierdziło się nasze przypuszczenie, że podejście omnichannel sprawdzi się znakomicie – dając klientom możliwość pozyskania wiedzy o naszej ofercie i jednocześnie pozostawiając im decyzję o czasie i miejscu zakupu – powiedział Francisco Almeida, dyrektor ds. e-commerce Hebe.

Asortyment e-sklepu obejmuje wszystkie dostępne w drogeriach Hebe kategorie i marki, w tym wiele na wyłączność.  Oferta na bieżąco uzupełniana jest o nowe zapachy, kosmetyki naturalne, koreańskie i dermo, a także marki makijażowe – ostatnio do portfolio Hebe dołączyła firma Inglot. Sieć rozszerza także stale ofertę produktów marek własnych, w tym linii Hebe Professional, w której znajdują się kosmetyki i akcesoria.

Pandemia przyspieszyła rozwój internetowej sprzedaży kosmetyków oraz inwestycje drogerii i producentów działających na rynku kosmetycznym w ten kanał sprzedaży. Działania Hebe to potwierdzają. Sieć przygotowuje się także do uruchomienia aplikacji sprzedażowej, a do 2 sierpnia zaplanowała szereg promocji związanych z rocznicą swojego e-sklepu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 11:13
Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.
Zalando wzmacnia jakość asortymentu, rozbudowuje ofertę lifestylową, podnosi poziom inspiracji oraz pozyskuje więcej partnerów B2B.Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło rentowność, poprawiając jakość asortymentu, rozbudowując ofertę stylu życia i udoskonalając doświadczenia klientów. Firma również nawiązała współpracę z większą liczbą partnerów logistycznych. Te wyniki potwierdzają zaktualizowaną strategię Zalando, ogłoszoną w marcu, która koncentruje się na budowaniu wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w dziedzinie mody i stylu życia, skupiając się na wzroście zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.

Wolumen towarów brutto (GMV) wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody wyniosły 2,2 miliarda euro, nieznacznie spadając z 2,3 miliarda euro rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku, dając marżę 1,3 proc., podczas gdy w poprzednim roku wynosiła ona -0,7 mln euro. Poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień oraz skutecznego zarządzania zapasami, co przełożyło się na lepszą marżę brutto. Zalando potwierdza swoje prognozy na 2024 rok, przewidując, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w zakresie od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu do 2023 roku. Firma zamierza nadal koncentrować się na rentownym wzroście z wyższą marżą, zakładając skorygowany EBIT w przedziale 380-450 milionów euro.

W pierwszym kwartale wartość GMV w segmencie B2C wzrosła o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro, dzięki terminowemu rozpoczęciu sezonu wiosenno-letniego. Skorygowany EBIT wzrósł do 23 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 1,1 proc. w kwartale. Rentowność poprawiła się o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, głównie dzięki wyższej marży brutto i niższym kosztom realizacji. Przychody w sektorze B2B wzrosły o 13 proc., osiągając 215 milionów euro, a skorygowany EBIT wzrósł z 4 milionów do 5 milionów euro, zwiększając skorygowaną marżę EBIT z 2,2 proc. do 2,5 proc.

W tym kwartale Zalando zanotowało największy wzrost w kategoriach Beauty, Sports, Kids & Family oraz „Lounge by Zalando”. Firma wprowadziła nową funkcję w Asystencie Zalando, umożliwiając klientom zadawanie pytań głosowo, co czyni obsługę bardziej intuicyjną i naturalną. Nowa funkcja, Trend Spotter, inspiruje klientów, pokazując pojawiające się trendy w sześciu głównych europejskich stolicach mody. Bazując na danych Zalando, co tydzień prezentuje najpopularniejsze produkty, które cieszą się zainteresowaniem klientów w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Antwerpii, Sztokholmie i Kopenhadze.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 09:12
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urody
OLX. Tu znajdziesz wszystko dla zdrowia i urodyGetty Images
Dbanie o zdrowie i urodę stało się nie tylko trendem, ale wręcz nieodłącznym elementem codziennej rutyny wielu osób. W poszukiwaniu najlepszych produktów i rozwiązań coraz częściej zwracamy się ku platformom internetowym, które oferują szeroki wybór i wygodę zakupów bez wychodzenia z domu. Jednym z takich miejsc, gdzie można znaleźć praktycznie wszystko dla zdrowia i urody, jest OLX.

Platforma OLX, z której każdego miesiąca korzysta połowa polskich internautek stała się miejscem, gdzie użytkownicy mogą odkrywać i nabywać produkty pomagające im dbać o siebie. Szczególnie popularne są oferty z kategorii suplementów diety, nieodłączny element wspierający zdrowy tryb życia i dobrą kondycję. Polki coraz częściej przez internet kupują też produkty do higieny jamy ustnej (kategoria odnotowała wzrost popularności o 62 proc.!).

Przeglądając internet w poszukiwaniu okazji myślimy nie tylko o higienie i zdrowiu. W aplikacji internetowej coraz częściej kupujemy też produkty z branży beauty. Perfumy nadal są niezastąpionym elementem codziennej toalety, dodającym pewności siebie i podkreślającym indywidualność. Online zamawiamy też urządzenia do masażu, które stają się coraz bardziej popularne w domowym zaciszu, oferując relaks i ulgę w bólu po długim dniu pracy.

Dodatkowym atutem zakupów w aplikacji OLX jest możliwość skorzystania z Przesyłki OLX, która gwarantuje wygodę odbioru zakupionych produktów. Dzięki tej opcji, użytkownicy mogą zamawiać produkty w dowolne miejsce do punktu odbioru. Coraz chętniej z przesyłką zamawiamy produkty do włosów i makijażu. Zainteresowanie kupnem online tych ostatnich w ciągu roku wzrosło na OLX niemal o sto procent!

Bez względu na to, czy szukasz suplementów diety, produktów do pielęgnacji ciała, czy urządzeń wspomagających relaks, OLX jest miejscem, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby dbać o siebie każdego dnia.

 

Jeśli prowadzisz biznes kosmetyczny i chcesz przyciągnąć do siebie klientów, sprawdź jak skorzystać z oferty biznesowej na OLX.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. maj 2024 00:19