StoryEditor
E-commerce
23.03.2023 00:00

Hebe: wierzymy, że nasz największy wzrost nastąpi w internecie

Wierzymy, że największy wzrost Hebe nastąpi w internecie – powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes Jeronimo Marins, Pedro Soares Dos Santos. Z danych finansowych za 2022 r. wynika, że e-commerce stanowi już 14 proc. w sprzedaży Hebe.

Hebe ma za sobą dobry rok. Sieć osiągnęła dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, co właściciel sieci – Jeronimo Martins – potwierdził w sprawozdaniu finansowym.

2022 r. sieć zamknęła z wynikiem sprzedaży 358 mln euro i 315 drogeriami w Polsce. W ubiegłym roku Hebe otworzyło 30 stacjonarnych drogerii.

Online stanowił w 2022 r. już ok. 14 proc. całkowitej sprzedaży sieci.

Na spotkaniu z dziennikarzami prezes Jeronimo Marins, Pedro Soares Dos Santos, powiedział: – Wierzymy, że największy wzrost Hebe nastąpi w internecie.

W 2022 r. Hebe uruchomiło swoje sklepy internetowe w Czechach i na Słowacji. Z naszych informacji wynika, że testowo sieć planuje także w obu krajach otworzyć swoje stacjonarne drogerie. Jednak będzie to w tym roku zaledwie jeden sklep na Słowacji i trzy w Czechach. 

Czytaj: Hebe otworzy w tym roku swoje drogerie w Czechach i na Słowacji

Grupa Jeronimo Martins planuje także otworzyć dyskonty Biedronka w Rumunii i na Słowacji. Gotowość do inwestycji na tych rynkach, jako „mających podobne DNA” do Polski potwierdził Luis Araujo, CEO sieci Biedronka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 10:57