StoryEditor
Drogerie
14.05.2020 00:00

Hebe wycofuje się z planów inwestycyjnych

Pomimo zadowalających przychodów za I kwartał 2020 r., spółka Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka i Hebe, wycofuje się z planów inwestycyjnych zapowiedzianych w raporcie rocznym. W tym roku miało powstać 50 nowych drogerii Hebe.

Z powodu koronawirusa spółka Jeronimo Martins może nie otworzyć aż 150 nowych sklepów. Firma Jeronimo Martins planowała powiększyć w 2020 roku bazę sklepów Biedronka o ponad 100 placówek, z czego 40 proc. miały stanowić sklepy budowane w mniejszym formacie. Planowała również remont 250 już działających sklepów Biedronka.

W raporcie rocznym firma zakładała także otwarcie 50 nowych drogerii Hebe, a także wyjście na rynki Czech i Słowacji. Czytaj więcej Hebe wchodzi do Czech i na Słowację oraz Hebe po raz pierwszy bez straty 

Natomiast w opublikowanym raporcie za I kwartał 2020 r. Jeronimo Martins zwraca uwagę na niepewną sytuację rynkową związaną z koronawirusem:

„Będziemy nadal ściśle monitorować naszą działalność. Reagowanie na te zmiany wymaga ogromnego zaangażowania i elastyczności naszych zespołów. Misją firmy jest zagwarantowanie dostępu do wysokiej jakości podstawowych produktów spożywczych po niskich cenach.

Z naszych informacji wynika, że pandemia będzie miała wpływ na wszystkie przedsiębiorstwa, ale stopień i głębokość tych skutków będzie zależeć od czasu pandemii oraz działań zabezpieczających przyjętych przez każde z państw.

Biorąc pod uwagę obecną niepewność co do ewolucji pandemii, nie mamy wystarczająco wiarygodnych szacunków dotyczących potencjalnego wpływu tego kryzysu na działalność w tym roku. Z tego powodu rozsądne jest wycofanie wytycznych przekazanych w dniu 20 lutego” – podaje Jeronimo Martins.

Sieć Biedronka liczyła pod koniec marca 2020 r. 3010 sklepów, natomiast Hebe - 281 salonów.

Z raportu spółki Jeronomo Martins za I kw. 2020 r. wynika, że cała grupa uzyskała sprzedaż na poziomie 4,7 mld euro, o 11 proc. wyższym rdr, przy wzroście lfl o 9,5 proc. Jednak zysk JM spadł w pierwszym kwartale o 44 proc., do 35 mln euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. czerwiec 2025 03:45