StoryEditor
Drogerie
13.09.2021 00:00

Hebe ze wzrostami sprzedaży. W porównaniu do początkowego okresu pandemii o 30 proc.

Hebe zanotowało w I półroczu br. wzrost sprzedaży w Polsce o 10,4 proc. W porównaniu do początkowego okresu pandemii (II kwartał) 2020 roku, sprzedaż Hebe wzrosła o 30,5 proc.– czytamy w najnowszym raporcie finansowym opublikowanym przez Grupę Jeronimo Martins.

W porównaniu do początkowego okresu pandemii (II kwartał 2020 roku), sprzedaż w drogeriach Hebe wzrosła o 30,5 proc., natomiast sprzedaż porównywalna (LfL) o 38,2 proc. Gdyby wyłączyć ze statystyk biznes apteczny spółki, sprzedaż wzrosłaby o 44,2 proc.

W przeliczeniu na euro sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 123 mln euro, to wzrost o 7,3 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku. Sprzedaż w drugim kwartale wyniosła 66 mln euro, o 30,4 proc. więcej niż w drugim kwartale 2020 roku.

Sprzedaż online w istotny sposób przyczyniła się do dobrych wyników osiągając 14 proc. sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach roku. Sieć testuje wykorzystanie platformy e-commerce do wejścia na nowe rynki. EBITDA Hebe wyniosła 5,4 mln euro wobec 4,0 mln euro w I poł. 2020. 

Jeśli chodzi o sytuację największego polskiego detalisty, czyli Biedronki, który także należy do Grupy Jeronimo Martins, to dzięki złagodzeniu środków restrykcyjnych, liczba wizyt w sklepach wzrosła. Ten pozytywny trend, wzmocniony sprzyjającą pogodą, pozwolił Biedronce na dalszą realizację swoich działań.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy sprzedaż wzrosła o 9,8 proc. w walucie lokalnej, w tym LFL o 7,7 proc. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 7,0 mld euro, 6,8 proc. przed I poł. W II kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 10,4 proc. przy LFL na poziomie 8,8 proc. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 3,6 mld euro, i jest to wzrost o 9,8 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2020 roku. EBITDA sięgnęła 624 mln euro, co oznacza wzrost o 6,0 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza (+9,0 proc. przy stałym kursie wymiany).

Spółka kontynuuje realizację programu inwestycyjnego na ten rok. Biedronka otworzyła 53 sklepy i przebudowała 153 lokalizacje w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. październik 2025 18:15