StoryEditor
Producenci
14.01.2020 00:00

Jak się komunikować z klientem? Nowe zasady angażowania w markę

Żyjemy w erze pełnej dostępności. W rezultacie klienci oczekują spersonalizowanego doświadczenia, docenienia i przeświadczenia, że firmy chcą być elastyczne, aby poprawić jakość obsługi klienta. Formy kontaktów, które kiedyś znaliśmy, stały się przestarzałe. Jeśli Twoja firma nie jest widoczna w Internecie, na urządzeniach mobilnych i w mediach społecznościowych, to możesz stracić szansę na rozwój biznesu - ostrzega portal professionalbeauty.com.au.

Niedawna ankieta, przeprowadzona przez platformę komunikacji Twilio, ujawniła rozbieżność w ocenie komunikacji - podczas gdy siedem na dziesięć firm uważa, że ​​komunikuje się skutecznie ze swoimi klientami, tylko dwóch na dziesięciu klientów się z tym zgadza - podaje australijski portal i podaje kluczowe zasady skutecznej komunikacji z klientami.

Używaj aplikacji do przesyłania wiadomości

Właściciele firm muszą skupić się na WhatsApp, Apple iMessage i Facebook Messenger. Te aplikacje pozwalają klientowi poczuć, że mają bezpośrednią linię, że jego zapytanie jest rozpatrywane. Aplikacje takie jak Facebook Messenger oceniają czas odpowiedzi i informują o tym klienta, więc pamiętaj, aby szybko odpowiedzieć.

Odpowiadaj na recenzje
Nie jest tajemnicą, że potencjalni klienci będą szukać opinii przed wypróbowaniem nowej usługi czy produktu. Upewnij się, że przeglądasz wszystkie opinie o swojej firmie i odpowiadaj na nie publicznie. Zamiast próbować wyjaśnić lub usprawiedliwić wszelkie słabe recenzje, przeproś i zaoferuj bezpłatną usługę, jednocześnie obiecując, że zrobisz to lepiej. Co równie ważne, odpowiedz na pozytywne recenzje, oferując szczere podziękowania.

Nie przytłaczaj klientów
Po uruchomieniu aplikacji do przesyłania wiadomości korzystanie z nich może być kuszące. Uważaj jednak, aby nie przeciążać bazy danych wiadomościami, ponieważ istnieje cienka granica między dzieleniem się ekscytującymi wiadomościami a zapychaniem czyjejś pamięci telefonu. Jeśli zdecydujesz się na aplikację do masowego przesyłania wiadomości, trzymaj się maksymalnie jednej wiadomości na tydzień i upewnij się, że każda z nich jest zachętą wysokiej jakości.

Bądź na bieżąco z mediami społecznościowymi
Jeśli masz środki na zatrudnienie menedżera mediów społecznościowych, to wchodź w to śmiało. Ale w zdecydowanej większości nadzorowanie mediów społecznościowych przypadnie właścicielowi firmy. Jednak media społecznościowe są głodną bestią i trzeba ją często karmić. Celuj w trzy posty dziennie, aby uruchomić algorytm i zwiększyć widoczność. Piękne obrazki przyciągają wzrok, jednak równie ważne są angażujące podpisy, które np. zawierają zniżki i promocje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 19:37