StoryEditor
Producenci
09.10.2020 00:00

Jean-Paul Agon: L‘Oréal wkrótce mianuje nowego prezesa

W czasie rozmowy z Bloomberg TV, odchodzący na emeryturę prezes i dyrektor generalny francuskiego giganta, Jean-Paul Agon stwierdził, że firma ma zamiar wkrótce ogłosić jego następcę. Jednocześnie zasugerował, że poszukuje „kogoś, kto będzie mógł nią zarządzać w nieprzewidywalnych czasach ”. Kto obejmie tę rolę?

Według raportu Bloomberga L'Oréal ma zamiar powołać prezesa i zarazem dyrektora generalnego (CEO) w ciągu kilku tygodni, uważając to za wewnętrzną promocję koncernu.

Obecny, CEO firmy, Jean-Paul-Agon, już wcześniej zasugerował podczas corocznego spotkania firmy w czerwcu, że osoba wybrana na to stanowisko będzie pochodzić z firmy.

L'Oréal nadal musi radzić sobie z niepewnością związaną z pandemią. Dlatego Jean-Paul- Agon podkreślił: „L'Oréal to merytokracja. Szukamy najlepszych z najlepszych”.

Przemawiając na dorocznym spotkaniu Agon zapowiedział, że nowy lider zostanie powołany na członka zarządu na walnym zgromadzeniu firmy w kwietniu 2021 r.. Stanowisko to może otrzymać Nicolas Hieronimus, zastępca prezesa L'Oréal, odpowiedzialny za oddziały koncernu.

64-letni Jean-Paul Agon jest prezesem i dyrektorem generalnym międzynarodowej firmy kosmetycznej L'Oréal od 17 marca 2011 roku. Do firmy dołączył w 1978 roku po ukończeniu studiów w HEC International Business School. Całą swoją karierę spędził w firmie na ważnych stanowiskach w sprzedaży i marketingu na kilku rynkach.

Zaczynał jako kierownik produktu w dziale produktów konsumenckich we Francji, gdy miał 24 lata, a następnie w 1981 r. został mianowany dyrektorem generalnym L'Oréal Greece, gdzie położył podwaliny pod solidną firmę. W 1985 roku wrócił do Francji jako dyrektor generalny L'Oreal Paris, gdzie nadzorował wiele kluczowych wdrożeń i sukcesów, w tym Studio Line, Plénitude i Elsève.

W 1989 roku został dyrektorem zarządzającym Biotherm International, przebudowując i nadając marce międzynarodowy sznyt. W 1994 roku został dyrektorem zarządzającym L'Oréal Germany, gdzie odegrał kluczową rolę w rozwiązywaniu problemów związanych z rynkami europejskimi, przeżywającymi wówczas spowolnienie wzrostu.

Trzy lata później powierzono mu zadanie utworzenia i kierowania strefą L'Oreal Asia w środku kryzysu gospodarczego. Stworzył filie w wielu krajach, zintensyfikował inwestycje i zrekrutował nowe pokolenie lokalnych talentów. 

W 2001 roku  Jean-Paul Agon został prezesem L'Oréal USA. Odegrał kluczową rolę w uruchomieniu linii Garnier Fructis. W 2006 roku Agon został dyrektorem generalnym L'Oréal a prezesem firmy został na początku 2011 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 15:21