StoryEditor
Producenci
08.04.2022 00:00

Jeśli manicure, to hybrydowy [RAPORT]

Jeśli manicure to z reguły hybrydowy. Tak wynika z raportu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar, w którym opublikowano zestawienie najpopularniejszych marek lakierów do paznokci. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Semilac i Neonail – obie typowo hybrydowe, a dopiero po nich Wibo, które oprócz hybryd oferuje też klasyczne emalie.

Semilac (Nesperta), Neonail (Cosmo Group), Wibo – to TOP 3 marek lakierów do paznokci według zestawienia 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar. W ubiegłym roku (marzec 2022 r. vs. marzec 2021 r.) pierwsza trójka wyglądała identycznie. Oznacza to, że trendy w manicure trzymają się mocno. Wszystkie trzy marki oferują lakiery hybrydowe, choć Wibo – trzecia w zestawieniu – lepiej znana jest ze swoich klasycznych emalii.

Dopiero kolejne miejsca zajmują marki z typowo klasyczną ofertą lakierów – Golden Rose, Avon i MissSporty. Natomiast na miejscu siódmym znów mamy hybrydową O.Nail. Po niej, aż do dziesiątego miejsca znów klasyki – Bell, Inglot i Rimmel. Wynika z tego, że choć manicure hybrydowy cieszy się wciąż ogromna popularnością, to nie oznacza to odejścia od klasycznych metod stylizacji paznokci.

Warto też zwrócić uwagę, że wszystkie marki zwiększyły swoje udziały w zestawieniu prezentującym wybory konsumentów, co świadczy o coraz większym zainteresowaniu kategorią. Raport pokazał też, że lakiery do paznokci kupuje 47 proc. uczestników badania (w badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar wzięło udział 4 tys. konsumentów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach).

Pierwszą w zestawieniu markę Semilac, a także trzecie Wibo w większości wybierają konsumentki rozważne i pragmatyczne. Jednak o ile tę pierwszą wybiera 51 proc. zakwalifikowanych do tej grupy, to w przypadku Wibo jest to już tylko 18 proc.

Pod sformułowaniem konsument rozważny i pragmatyczny kryją się osoby, które lubią kupować znane marki i nie stronią od różnego rodzaju nowości. Są jednak dość wrażliwe na punkcie ceny i często szukają różnych promocji, by dokonać najlepszego wyboru. Są też podatne na wpływy influencerów. Kwestie związane z dbaniem o środowisko nie są dla nich kluczowe. Na zakupach bardziej obchodzi je marka i cena, niż to jak produkt powstał.

Natomiast drugą w zestawieniu markę Neonail kupują z reguły konsumentki ekocentryczne. Raport 2022 FMCG Brands We Shop określa tak osoby, które chętnie kupują produkty polskie i ekologiczne. Starannie czytają etykiety. Nie lubią dużych marek i nie kierują się wyłącznie niską ceną. Chcą wartości dodanej z kupowanego produktu. Nie lubią mediów społecznościowych, nie kierują się opiniami celebrytów i nie kupują produktów, które są im polecane w internecie.

      

Czytaj też: Eveline wyprzedza Maybelline w popularności kosmetyków makijażowych [RAPORT]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 12:56