StoryEditor
Producenci
17.08.2022 00:00

Johnson & Johnson zastąpi talk w pudrze mąką kukurydzianą. Procesy przyniosły skutek

W 2023 r. ze sprzedaży na całym świecie zostanie wycofany puder dla dzieci Johnson’s Baby Powder na bazie talku – poinformował koncern Johnson & Johnson. W całym asortymencie zamiast talku będzie wykorzystywana skrobia kukurydziana.

W 2023 r. ze sprzedaży na całym świecie zostanie wycofany puder dla dzieci na bazie talku – poinformował koncern Johnson & Johnson. W całym asortymencie zamiast talku będzie wykorzystywana skrobia kukurydziana.

– W ramach oceny ogólnoświatowego portfolio podjęliśmy komercyjną decyzję o przejściu na cały asortyment pudru dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej. W wyniku tego przejścia, w 2023 roku na całym świecie zostanie wycofany proszek Johnson’s Baby Powder na bazie talku – poinformował koncern Johnson &Johnson.

Równocześnie firma niezmiennie stoi na stanowisku, że talk kosmetyczny wykorzystywany w jej produktach jest bezpieczny.

– Zdecydowanie popieramy dziesięciolecia niezależnych analiz naukowych przeprowadzanych przez ekspertów medycznych na całym świecie, które potwierdzają, że puder dla niemowląt Johnson’s na bazie talku jest bezpieczny, nie zawiera azbestu i nie powoduje raka – napisała firma w komunikacie.

W 2020 r. firma J&J ogłosiła, że przestanie sprzedawać swój puder na bazie talku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, w związku – jak to określono – dezinformacją na temat bezpieczeństwa produktu oraz wielu wyzwań prawnych.

Jak podaje Reuters, Johnson & Johnson ma do czynienia z 38 tys. pozwów prawnych wytoczonych przez konsumentów, którzy twierdzą, że puder z talkiem powoduje raka z powodu zanieczyszczenia azbestem.  

J&J wydzielił w październiku spółkę zależną LTL Management, scedował na nią swoje wierzytelności i natychmiast ogłosił upadłość, wstrzymując toczące się procesy sądowe.

Czytaj także: Jednostka zajmująca się sporami sądowymi J&J dostała zgodę na złożenie wniosku o upadłość  

Przed złożeniem wniosku o ogłoszenie upadłości firma poniosła koszty w wysokości 3,5 miliarda dolarów orzeczonych w wyrokach i ugodach.

Czytaj także: J&J nie uniknie kary. Zapłaci 2,1 mld dolarów odszkodowania po odrzuceniu apelacji przez Sąd Najwyższy  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 16:09