StoryEditor
Producenci
31.07.2015 00:00

Jurorzy testowali kosmetyki i wybrali zwycięzców

Przyznaliśmy Perły Rynku Kosmetycznego 2015. Ta edycja konkursu miała wyjątkowy przebieg. Na najlepsze nowości kosmetyczne głosowało profesjonalne jury złożone z ekspertów odpowiedzialnych za wprowadzanie produktów do sieci sprzedaży. Producenci mieli okazję dotrzeć ze swoimi nowościami do osób, które podejmują decyzje, i zaprezentować im potencjał swoich marek.

Pierwszy raz w historii, oprócz internetowej ankiety dla wszystkich osób związanych ze sprzedażą kosmetyków, na nowości kosmetyczne głosowało profesjonalne jury. W tym gronie znaleźli się praktycy handlu, którzy na co dzień obserwują, jak są odbierane na rynku kosmetyki, oraz przyglądają się walce producentów i dystrybutorów o uwagę konsumentów. Byli to zarówno przedstawiciele central sieci drogeryjnych, jak i właściciele i kierownicy wybranych, wiodących sklepów, którzy testują nowe kosmetyki przed wprowadzeniem ich do sprzedaży w całej sieci.

Jakość, cena, marża, promocja
Członkowie jury wybierali najlepsze nowości kosmetyczne 2015 roku. Do konkursu zostały zgłoszone produkty wprowadzone na rynek w okresie od maja 2014 do maja 2015 roku lub takie, które w tym czasie na tyle zmodyfikowano, że konsumenci to zauważyli. Po weryfikacji zgłoszeń do konkursu zakwalifikowaliśmy kosmetyki osiemnastu firm. Zostały one przyporządkowane do 13 kategorii. Zadaniem jury było – po zapoznaniu się z produktami przesłanymi przez producentów i dystrybutorów – wybranie trzech najlepszych w każdej z kategorii. Zależało nam na szerokim spojrzeniu na korelację między jakością, ceną i przekazem marketingowym. Dlatego poprosiliśmy, by w ocenie kosmetyków specjaliści brali pod uwagę zarówno własne wrażenia odnośnie produktu i opakowania, jak i działania marketingowe producenta lub dystrybutora – kampanie reklamowe produktu w mediach oraz wsparcie w miejscach sprzedaży poprzez rozmaite akcje i materiały promocyjne. Ocena nie byłaby oczywiście pełna bez tak istotnego czynnika jak rotacja danego produktu w sklepie i marża, którą można na nim uzyskać.

Poznawanie nowych marek
W konkursie Perły Rynku Kosmetycznego 2015 startowały zarówno marki znane od lat, jak i całkiem nowe, które od niedawna są dystrybuowane. Producenci zaczynający swoją przygodę na rynku kosmetycznym mieli okazję dotrzeć do osób, które podejmują decyzje w handlu, i zaprezentować potencjał swoich produktów. 
Również osoby zasiadające w jury dostrzegły biznesowe korzyści z tego, że wzięły udział w pracach konkursowych. – Bardzo dziękuję za możliwość wzięcia udziału w tak ciekawym przedsięwzięciu. Pozwoliło mi to zapoznać się z wieloma nieznanymi mi do tej pory kosmetykami, a testowanie ich dostarczyło wielu wrażeń – napisała Małgorzata Matejka, właścicielka sieci Astor działającej pod logo Drogerii Polskich. Opinia pani Małgorzaty nie była odosobniona. Pomimo tempa, jakie narzuciliśmy jurorom, potrafili oni znakomicie się zorganizować, godząc to dodatkowe zajęcie ze swoimi zwykłymi obowiązkami służbowymi. – Potraktowaliśmy to jako wyróżnienie – mówiło wielu z nich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.10.2025 10:22
Avon International złożył wniosek o przejęcie Natura & Co UK Holdings
Kolejne wielkie zmiany w globalnej marce.Avon

8 października 2025 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek w sprawie planowanej koncentracji pomiędzy Avon International Limited a Natura & Co UK Holdings Limited. Postępowanie prowadzone jest pod sygnaturą DKK-2.421.69.2025.RAW. Zgodnie z informacjami opublikowanymi w rejestrze UOKiK, wnioskodawcą jest Avon International Limited z siedzibą w Birmingham w Wielkiej Brytanii, a sprawa pozostaje na etapie rozpatrywania.

Planowana transakcja polega na przejęciu przez Avon International Limited wyłącznej kontroli nad spółką Natura & Co UK Holdings Limited z siedzibą w Bristolu. Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, koncentracja tego rodzaju wymaga zgody UOKiK, jeżeli może ona wpływać na strukturę konkurencyjną rynku. Avon International Limited należy do grupy kapitałowej kontrolowanej przez osobę fizyczną, której spółki portfelowe działają w różnych sektorach gospodarki – od technologii i dóbr konsumpcyjnych po przemysł, media i rozrywkę. Grupa prowadzi działalność w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

Przedmiot przejęcia – Natura & Co UK Holdings Limited – wraz ze swoimi spółkami zależnymi prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji ciała. Jak wskazano we wniosku, spółka prowadzi działalność pod marką Avon poza rynkami Ameryki Łacińskiej, Ameryki Północnej i Rosji. Obecnie sprawa oczekuje na decyzję UOKiK dotyczącą dopuszczalności koncentracji.

Obecnie marka Avon przechodzi etap restrukturyzacji i zmian właścicielskich. W dniu 18 września 2025 roku grupa Natura &Co ogłosiła, że zawarła wiążącą umowę sprzedaży działalności Avon International (obejmującej rynki Europy, Azji i Afryki) firmie private equity Regent – wartość transakcji ma być nominalna (1 funt brytyjski), z możliwością dodatkowych płatności warunkowych do 60 mln funtów.  Jednocześnie Natura zaznaczyła, że sprzedaż nie obejmuje operacji w Ameryce Łacińskiej ani Rosji, gdzie marka Avon pozostaje pod jej kontrolą.  Wcześniej, Avon International był już klasyfikowany jako „przeznaczony do sprzedaży” w raportach Naty (Natura) – to część strategii upraszczania struktury, rozpoczętej w 2022 roku. 

Ponadto firma Avon zmaga się z trudnościami finansowymi. Na przykład w raporcie za I kwartał 2023 r. wykazano stratę netto z działalności ciągłej w wysokości 92,5 milionów dolarów oraz łączne zobowiązania krótkoterminowe sięgające 1 579,6 milionów dolarów, przy aktywach ogółem 2 074,4 milionów dolarów. W ostatnich latach marka Avon generowała przychody rzędu 9,1 miliardów dolarów rocznie (stan przed połączeniem z grupą kosmetyczną Natura) i była obecna w ponad 100 krajach, z bazą milionów przedstawicieli sprzedaży bezpośredniej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 13:10