StoryEditor
Perfumerie
29.08.2019 00:00

Katarzyna Bielecka, Sephora: Internet zmienił rynek kosmetyczny

-  Dynamika rynku kosmetycznego w Polsce jest coraz większa, bo rośnie wraz z dostępem do internetu. Sieć zmieniła i wciąż zmienia ten rynek - mówi Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora w Polsce, która była gościem programu "Rzecz o biznesie" Pawła Rożyńskiego.

W tym roku Sephora świętuje 20 lat obecności na polskim rynku. Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora opowiedziała w rozmowie z Rzeczpospolitą, jak wygląda klient tej sieci, jakie ma upodobania, specyfikę i jak zmienił się przez te dwie dekady.

- Każdy rynek ma swoją specyfikę i ona związana z zachowaniami konsumentów. Polska konsumentka jest konsumentką bardzo świadomą, która dąży do zdobywania wiedzy o produktach kosmetycznych i trendach. Specyficzna dla polskiego rynku jest siła produktów do pielęgnacji, które stanowią ok. 50 proc. rynku beauty  - mówi Katarzyna Bielecka.

Odważne i świadome Polki

Według dyrektor generalnej, Polki lubią kolor, są odważne i chętnie sięgają po nowości - zdecydowanie nie są konserwatywne. Ich zwiększająca się wrażliwość na cenę jest związana z rosnącą świadomością i dostępem do wiedzy, bo porównują co jest dostępne w Polsce i na świecie. Ale profil klienta sieci Sephora cały czas się zmienia.

- Klienci Sephora to głównie kobiety, choć mamy też ofertę dla panów. Mamy coraz więcej młodych klientek dzięki ofercie popularnej w blogosferze. Stawiamy na różnorodność w ofercie i cenach - podkreśla Katarzyna Bielecka.

W jej opinii dynamika rynku kosmetycznego w Polsce jest coraz większa, bo rośnie wraz z dostępem do internetu. Sieć zmieniła i wciąż zmienia ten rynek. - Wykorzystujemy ten potencjał jaki niesie internet. Dostęp do produktów oraz do wiedzy i informacji zmienia się co stanowi wyzwanie dla naszych konsultantek. Chcemy, aby nasza konsultantka była partnerem w dyskusji z wyedukowanym klientem - tłumaczy.

Zwrot ku naturze

Oczekiwania, świadomość i portfel klienta  zmieniły się przez te 20 lat. Kiedyś zapachy były dominującą kategorią w perfumeriach sieci, teraz  intensywnie rośnie kategoria pielęgnacji, zwłaszcza naturalnej.

- Część kosmetyków premium rośnie proporcjonalnie do zamożności polskiego konsumenta. Oczekiwania wzrostu są bardzo obiecujące. Do tej pory najszybciej rozwijającą się kategorią był make-up, teraz następuje przesunięcie do pielęgnacji, gdzie od dwóch lat obserwuje się rosnący potencjał. Klientka chce dbać o siebie, używa o wiele więcej produktów, podąża za wiedzą, która jest coraz bardziej dostępna - mówi Katarzyna Bielecka.

Sprzedaż kategorii premium rośnie wprost proporcjonalnie do wzrostu zamożności Polaków. Według Katarzyny Bieleckiej w tej chwili wartość polskiego rynku kosmetycznego jest szacowana na 24 mld zł. Do 2023 roku może wzrosnąć o 60 proc. - do 39 mld zł.

Sephora, należąca do grupy LVMH, to największa na świecie sieć perfumerii. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w Bydgoszczy w 1999 roku. Dziś Sephora Polska to 94 stacjonarne sklepy oraz perfumeria on-line, która wystartowała 5 lat temu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.06.2025 16:36
Selfridges wprowadza nową usługę: dobór perfum za pomocą sztucznej inteligencji
Selfridges to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich sieci domów towarowych.Andrew Meredith

W londyńskim domu towarowym Selfridges na Oxford Street zadebiutowało właśnie jedno z najbardziej innowacyjnych doświadczeń zakupowych w branży beauty – narzędzie do odkrywania zapachów oparte na sztucznej inteligencji. Technologia o nazwie Kaorium nie tylko pomaga dobrać perfumy, ale przede wszystkim przekłada emocje użytkownika na konkretne zapachy. Po udanym pop-upie w dniach 5–11 czerwca, instalacja stała się stałym elementem stoiska marki Thameen London.

Kaorium zostało opracowane przez japońskiego innowatora Toshiharę Kurisu w 2019 roku. System wykorzystuje sztuczną inteligencję, która łączy zapach z językiem, analizując obszerne dane pochodzące z blogów, artykułów prasowych i opinii ekspertów od perfum. Klienci Selfridges mogą korzystać z narzędzia, wybierając słowa, które najlepiej oddają ich aktualny nastrój lub emocje. Na tej podstawie system sugeruje zapachy dopasowane do ich indywidualnych preferencji zmysłowych.

Nowa technologia eliminuje wpływ opakowań, marketingu czy marki, umożliwiając użytkownikom bardziej intuicyjny kontakt z zapachem. „Jesteśmy zachwyceni sukcesem debiutu Kaorium w Wielkiej Brytanii. Współpraca z marką Thameen London i Selfridges pokazała, jak skutecznie można połączyć technologię, narrację i zapach w jedno doświadczenie” – powiedział Ben Janousek, dyrektor generalny Kaorium.

Wprowadzenie Kaorium do Selfridges to element szerszej strategii Thameen London, brytyjskiej marki niszowych perfum, mającej na celu wzmocnienie doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych. Jak podkreśla Joanne Hart, dyrektorka sprzedaży Thameen London: „Stale poszukujemy nowych sposobów, by pogłębić relację między zapachem a klientem. Technologia Kaorium to piękne i intuicyjne narzędzie, które łączy sztukę perfumiarstwa z emocjonalnym odkrywaniem siebie.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
06.06.2025 11:56
Douglas ma w Polsce już 160 perfumerii – najnowszą otwarto dziś w Lublinie
587940
/ Douglas mat.pras.
587937
/ Douglas mat.pras.
587938
/ Douglas mat.pras.
587939
/ Douglas mat.pras.
587940
587937
587938
587939
Gallery

Douglas konsekwentnie inwestuje w handel stacjonarny – 6 czerwca sieć otworzyła swoją 160. perfumerię. Najnowszy sklep pod szyldem Douglasa mieści się w Lublinie w Galerii Olimp – nowoczesnym, jednym z największych kompleksów handlowych w regionie. Jest to to piąta perfumeria Douglas w Lublinie, a zarazem kolejny krok w konsekwentnie realizowanej strategii ekspansji stacjonarnej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz odpowiedź na rosnące oczekiwania świadomych, wymagających konsumentów.

Nowa perfumeria (o powierzchni 250 mkw.) oferuje szeroki wachlarz marek premium i trendowych, łącząc strefy beauty z usługami eksperckimi i rozwiązaniami omnichannel. Przestrzeń została zaprojektowana zgodnie z nowym konceptem premium beauty store – miejscem, które łączy wysokiej jakości ofertę z inspirującym doświadczeniem zakupowym, nowoczesnymi technologiami i zrównoważonym designem. Wprowadzono jasną gamę kolorów, która ułatwia szybkie odnalezienie strefy nowości, bestsellerów czy wyłączności dostępnych tylko w sieci Douglas.

Otwarcie 160. perfumerii Douglas w Polsce to dowód naszej konsekwencji i chęci bycia tam, gdzie są nasi konsumenci – nie tylko w największych miastach, ale też w rozwijających się ośrodkach z dużym potencjałem, takich jak Lublin. Wierzymy, że piękno zasługuje na dostępność i jakość – bez kompromisów – komentuje Magdalena Przybysz, Dyrektor ds. Ekspansji CEE w Douglas Polska.

Douglas: nowy rozdział dla regionu i sieci

Perfumeria w Galerii Olimp oferuje szeroki wachlarz marek luksusowych i dermokosmetycznych, przez produkty niszowe, aż po viralowe hity z social mediów, obejmując zarówno ikony światowego rynku kosmetycznego, jak i gorące nowości. Estée Lauder, Guerlain, Lancôme, Sensai, dr. Susanne von Schmiedeberg, Sol de Janeiro, Kylie Cosmetics czy Douglas Collection to tylko niektóre z dostępnych marek w nowo otwartej perfumerii.

Dzięki nowoczesnemu projektowi wnętrz oraz rozwiązaniom technologicznym, perfumeria staje się przestrzenią premium – komfortową, funkcjonalną i przyjazną dla środowiska. Wykorzystano m.in. energooszczędne oświetlenie, nowoczesne systemy wentylacyjne i dynamiczną identyfikację wizualną, wspierając zrównoważony rozwój.

Podczas wielkiego otwarcia klienci będą mogli skorzystać z Douglas Beauty Tech – innowacyjnego urządzenia do analizy skóry, które umożliwia precyzyjne dopasowanie pielęgnacji do indywidualnych potrzeb cery. To nowoczesne rozwiązanie łączy zaawansowaną technologię z eksperckim doradztwem, oferując doświadczenie na poziomie profesjonalnego gabinetu kosmetycznego.

Spójne doświadczenie omnichannel i usługi eksperckie

Douglas stawia nie tylko na dostęp do topowych marek, ale także na wartościowe i spersonalizowane doświadczenie zakupowe – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Klienci nowej perfumerii mogą liczyć na szereg spersonalizowanych usług bez konieczności wcześniejszego umawiania – od makijażu, przez pielęgnację, po doradztwo zakupowe. 

Nowy punkt w Lublinie wpisuje się w wielokanałowy ekosystem zakupowy Douglas – z integracją aplikacji mobilnej, funkcją Click & Collect czy Click & Collect Express, Beauty Mirror, rezerwacjami przez Booksy oraz możliwością zakupów online z pomocą doradców na miejscu.

160 lokalizacji, jedna wizja: piękno bez kompromisów

Nowa perfumeria to kolejny dowód na to, że Douglas Group konsekwentnie realizuje strategię „Let it Bloom” – rozwoju sieci w regionie CEE z uwzględnieniem różnorodnych potrzeb klientów. Marka inwestuje zarówno w modernizację istniejących punktów, jak i otwieranie nowych lokalizacji – tworząc nową jakość zakupów stacjonarnych. 

Plany rozwoju DOUGLAS obejmują również dalsze inwestycje w infrastrukturę e-commerce.

160 lokalizacji to nie tylko duża liczba: to 160 powodów do dumy i 160 lokacji, w których klienci mogą spotkać się z pięknem na własnych warunkach. Dziękujemy za zaufanie i nie zwalniamy tempa. Już teraz przygotowujemy się do uruchomienia kolejnych punktów w innych lokalizacjach, by zapewnić klientom spersonalizowane usługi, eksperckie doradztwo i atrakcyjne promocje – dodaje Magdalena Przybysz.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 01:48