StoryEditor
Opakowania
06.08.2020 00:00

Koniec boomu na naturalne? Słabnie zainteresowanie konsumentów kosmetykami z takim oświadczeniem

"Naturalny" był najpopularniejszym oświadczeniem dotyczącym produktu w globalnej przestrzeni pielęgnacji urody i higieny osobistej online w 2019 roku, napędzanym przez ogromną falę nowych marek wchodzących na rynek. Jednak zainteresowanie konsumentów tym obszarem słabnie - informują analitycy Euromonitora International na łamach CosmeticsDesign-Europe.

"Naturalny'' - to słowo widniało w opisie ponad 700 000 internetowych produktów do pielęgnacji urody i produktów do pielęgnacji ciała w 2019 roku, ale konsumenci są teraz bardziej zainteresowani różnymi innymi oświadczeniami dotyczącymi produktów - takie wnioski płyną z badania oświadczeń produktów i systemu pozycjonowania opartego na sztucznej inteligencji Euromonitor International, który śledził i pozyskiwał dane dotyczące  e-commerce od 1500 sprzedawców detalicznych na całym świecie.

Badanie ujawniło najważniejsze oświadczenia dotyczące produktów w całej internetowej kategorii szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG) w 2019 roku. „Naturalne” produkty do higieny osobistej była najczęściej wskazywane - przez 3,3 proc. wszystkich SKU online (ponad 700 000), tuż przed „nawilżające” (3,2 proc.) i „bez parabenów” (2,8 proc.) Te trzy najważniejsze stwierdzenia pojawiły się w ponad 21,5 mln internetowych kodów SKU produktów do pielęgnacji urody i higieny osobistej na całym świecie. Oświadczenia „przeciwutleniacze” i „organiczne” znalazły się na czwartym i piątym miejscu, każde dotyczyło 1,7 proc. wszystkich SKU produktów kosmetycznych i higieny osobistej w internecie.

Gabriella Beckwith, starsza analityczka ds. urody i mody w Euromonitor International, powiedziała, że ​​„naturalność” znalazła się na szczycie list przebojów urody i środków higieny osobistej z powodu zmian rynkowych spowodowanych przez branżę, szczególnie w przypadku marek niezależnych. - „Naturalny” znalazł się na szczycie, ponieważ konsumenci mieli dostęp do bardziej niezależnej narracji i szerszego asortymentu produktów, który nie był już kontrolowany przez wiodące firmy -  powiedziała analityk w rozmowie z CosmeticsDesign-Europe.

Dodała, że ​​w ostatnich latach na rynku pojawiła się "ogromna fala marek kosmetyków naturalnych”. Marki te przeniknęły do ​​wszystkich kategorii kosmetyków i środków higieny osobistej, w tym podstawowych produktów, takich jak produkty do higieny jamy ustnej i dezodoranty. - To, w połączeniu z konsumentami aspirującymi do utrzymania zdrowszego stylu życia i zdobywaniem większej wiedzy na temat składników, przyczyniło się do wzrostu naturalnych produktów - powiedziała.

Jednak najpopularniejsze internetowe oświadczenie dotyczące urody w 2019 r. niekoniecznie wzbudza największe zainteresowanie konsumentów.

- Zainteresowanie konsumentów produktami naturalnymi powoli maleje, ponieważ brakuje standaryzacji certyfikacji i świadomość, że produkty naturalne niekoniecznie zawsze są najlepsze dla skuteczności lub dla środowiska, powodują efekt domina - wyjaśniła ekspertka. 

Konsumenci zaczęli dostrzegać, że naturalne składniki niekoniecznie automatycznie są lepsze i dlatego popyt na „zielone”, " o czystych składach” produkty do pielęgnacji urody i higieny osobistej przesunął się w kierunku „świadomych”. - Konsumenci stawiają teraz na pierwszym miejscu takie referencje, jak bezpieczeństwo, przejrzystość i etyczne zaopatrzenie - powiedziała Beckwith.

Pandemia spowodowała też widoczne zmiany w nastawieniu i priorytetach konsumentów, znaczenie „eko i etycznego sumienia” wzrosło, wraz z oczekiwaniami w stosunku do marek.

- Podczas epidemii COVID-19 zdrowie i higiena mają pierwszeństwo przed inicjatywami ekologicznymi,  ale nacisk na ochronę środowiska powróci po kryzysie, zwiększając popyt na ekologiczne produkty. Ponieważ branża kosmetyczna czuje presją, aby znaleźć rozwiązania dla nadmiernego zużycia plastiku i wody oraz przyspieszyć innowacje ekologiczne, możemy spodziewać się, że oświadczenie "Przyjazne dla środowiska" będzie rosło w rankingach - prognozuje Gabriela Beckwith.

W opinii ekspertki Euromonitora, obecny kryzys zdrowotny również zwiększył popyt na „bezpieczne” piękno, dlatego kwestie bezpieczeństwa, pochodzenia, zrównoważonego rozwoju i przejrzystości składników oraz oświadczenia dotyczące produktów związane ze zdrowiem, leczeniem i dobrym samopoczuciem, będą rosły w rankingu.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
03.07.2025 13:33
Malezja zakazuje importu odpadów plastikowych z USA – co teraz, branżo?
Plastikowe odpady rzadko kiedy są recyklingowane w kraju wytworzenia.Krizjohn Rosales

Malezja wprowadziła całkowity zakaz importu odpadów plastikowych ze Stanów Zjednoczonych, co oznacza odcięcie jednego z kluczowych źródeł surowca wtórnego wykorzystywanego globalnie, m.in. w produkcji opakowań dla przemysłu kosmetycznego i higieny osobistej. Decyzja ta wpisuje się w szerszy trend krajów azjatyckich ograniczających przyjmowanie zagranicznych odpadów.

Zakaz został ogłoszony po wykryciu kontenerów z odpadami z USA, które były błędnie oznaczone, a ich zawartość – często niebezpieczna i nienadająca się do recyklingu – nie spełniała obowiązujących norm. Zgodnie z nowelizacją malezyjskiego prawa celnego, import odpadów z krajów niebędących stronami Konwencji Bazylejskiej, w tym USA, został całkowicie zabroniony. Co więcej, odpady z innych państw muszą zawierać tylko jeden rodzaj plastiku i charakteryzować się zanieczyszczeniem poniżej 2 proc. – warunkami, które rzadko są spełniane przez odpady konsumenckie.

Eksport plastikowych odpadów z USA do Malezji praktycznie zamarł – informują pośrednicy handlowi. Malezja dołącza tym samym do rosnącej grupy państw, takich jak Chiny, Tajlandia czy Indonezja, które wcześniej zamknęły swoje granice na import zagranicznych tworzyw sztucznych. Skutkuje to dalszym rozproszeniem globalnych łańcuchów dostaw surowców wtórnych.

Sytuacja ujawnia istotny problem strukturalny: większość plastiku zbieranego w USA i Europie nie jest przetwarzana lokalnie. Ograniczenie możliwości eksportu odpadów do Azji zwiększa presję na niewydolną infrastrukturę recyklingu w krajach zachodnich. Branża kosmetyczna – silnie uzależniona od plastiku w opakowaniach – może napotkać trudności z pozyskaniem wysokiej jakości tworzyw z recyklingu, co może przełożyć się na wzrost kosztów oraz utrudnienia w realizacji celów środowiskowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. lipiec 2025 00:06