StoryEditor
Producenci
26.07.2023 15:19

Orientana otworzyła letni pop-up store w porcie w Jastarni

<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>

Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.

/ Orientana
<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>
/ Orientana
<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>
/ Orientana
<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>
/ Orientana
<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>
<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>
<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>
<p>Wakacyjny sklep marki Orientana w Jastarni zlokalizowany jest w porcie dla jachtów. Czynny jest codziennie, przez całe wakacje.</p>
Gallery
Orientana do końca wakacji zaprasza do swojego tymczasowego sklepu otwartego na Półwyspie Helskim, w tłumnie odwiedzanej przez turystów Jastarni.

Orientna, polska marka naturalnych kosmetyków z azjatyckich roślin, otworzyła swój letni sklep nad morzem, w urokliwej, tłumnie odwiedzanej latem przez turystów Jastarni, bezporednio w porcie dla jachtów.

image
Orientana

Przez całe wakacje na miłośników naturalnej pielęgnacji czekają w nim kosmetyki w promocyjnych cenach, które można testować przed zakupem.

image
Orientana

Ekspertki marki udzielają darmowych porad dotyczących pielęgnacji oraz oferują próbki. Organizowane są tu też liczne konkursy z nagrodami oraz bezpłatne warsztaty o rozmaitej tematyce, które odbywają się w każdą sobotę.

 

W pop-up storze została też umieszczona huśtawka, która wygląda jakby wsiała w dżungli. To idealne miejsce do zdjęć z myślą o umieszczania ich w mediach społecznościowych.

image
Orientana

– Orientana od lat cieszy się zaufaniem klientów. Produkty marki są opracowywane niezwykle starannie, bazują na naturalnych składnikach z roślin azjatyckich i odzwierciedlają filozofię dbania o piękno w zgodzie z naturą – zapewnia Anna Wasilewska, właścicielka marki, która w licznych filmikach zamieszczonych w mediach społecznościowych zaprasza do odwiedzenia sklepu w Jastarni.

 

image
Orientana

Najnowszą serią Orientany jest wakacyjna Hello Daktyl, która w pop up store w Jastarni podbija serca konsumentów. Hitem są tu też naturalne kosmetyki SPF 50+.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 18:18