24 marca 2023
Sieć Hebe dotarła do Żywca, otwierając swoją pierwszą drogerie w tym mieście. Mieści się ona przy ul. Stefana Żeromskiego 6A. Na gości nowego sklepu czekają promocje na...
23 marca 2023
22 marca 2023
7 grudnia 2022
Handel korzysta z pracowników sezonowych – wskazują dane Tikrow, agencji pracy natychmiastowej. Aż 59 proc. rekrutacji prowadzonych pod koniec roku przypada na...
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
Koncern Persil zdecydował o dodaniu kodów AQR na opakowaniach kapsułek Persil. W ten sposób chce ułatwić zakupy oraz użytkowanie produktu przez osoby niewidome i...
20 marca 2023
Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że blisko 60 proc. Polaków myje zęby dwa razy dziennie, a niecałe 20 proc. robi to tylko raz. Z kolei ponad 11 proc....
17 marca 2023
13 marca 2023
10 marca 2023
14 marca 2023
O czym zazwyczaj zapominamy podczas pielęgnacji włosów i skóry głowy? O masażu, peelingowaniu skóry głowy i delikatnym rozczesywaniu włosów –...
9 marca 2023
20 lutego 2023
PRODUCENCI I MARKI
Marketing
TRENDY
3 lutego 2023, 16:13
wiadomoscikosmetyczne.pl
Spersonalizowane kosmetyki zyskują na wartości - które marki pójdą za tym trendem? (Nastya Dulhiier via Unsplash)
Personalizacja pielęgnacji to usługa, której rentowność będzie tylko rosła. Eksperci z Adobe i Deloitte przekonują, że rzesze klientów i klientek są gotowi otworzyć szerzej portfele, aby mieć poczucie wyjątkowości i sprawczości w wyborze właściwości swoich zakupów.
Jedną z metod przyciągania klientów w nadchodzących latach będzie tworzenie spersonalizowanych produktów i usług. Aż 91 proc. konsumentów chętniej robi zakupy w sklepach, które umożliwiają dostosowanie produktu czy usługi pod swoje indywidualne potrzeby, lub kiedy marka pamięta ich preferencje (np. rozmiar czy ulubione składniki lub kolory). 42 proc. natomiast jest zirytowana, gdy nie ma możliwości dostosowania produktu pod swoje oczekiwania.
To wnioski płynące z raportu Adobe Research, „Co zwiększy sprzedaż e-commerce i omnichannel w2023 r.?". Zdaniem autorów dodanie personalizacji do portfolio usług marek — w tym kosmetycznych — będzie kluczem do stworzenia pozytywnego doświadczenia klienta, a marketing mający na celu zadowolenie klientów poprzez promocje i okazjonalne oferty jest już przez konsumentów uważany za coś oczywistego. Deloitte natomiast dowodzi, że klienci i klientki tolerują aż do 20 proc. podwyżki ceny, jeśli w zamian za dodatkowe koszta mogą spersonalizować produkt lub usługę. W 2023 roku można spodziewać się, że więcej firm będzie spoglądać w kierunku technologii takich jak druk 3D, aby móc tworzyć fizyczne dobra i produkty, które są przygotowane całkowicie pod nas – stwierdza Deloitte.
To oczywiste przykłady na dalsze działanie efektu IKEA; jest to błąd poznawczy polegający na tym, że konsumenci przywiązują nieproporcjonalnie dużą wagę do produktów, które częściowo stworzyli. Nazwa nawiązuje do szwedzkiego producenta i sprzedawcy mebli IKEA, który sprzedaje wiele mebli wymagających montażu. Badanie z 2011 roku wykazało, że badani byli paradoksalnie skłonni zapłacić o 63 proc. więcej za meble, które sami zmontowali, niż za równoważne, wstępnie zmontowane przedmioty. Jednym z czynników jest to, że „samodzielny montaż [lub wybór cech produktów] produktów może pozwolić ludziom zarówno czuć się kompetentnymi, jak i okazywać dowody tych kompetencji”.
Marki, które proponują spersonalizowaną pielęgnację to między innymi Function of Beauty — brand sprzedający produkty do pielęgnacji włosów i ciała, które klientka lub klient tworzą krok po kroku, od właściwości przez zapach po nadruk na opakowaniu. Innymi przykładem może być tworzenie własnych palet do makijażu dzięki magnetycznym kasetkom (MAC Cosmetics, Inglot, Art Deco).
Czytaj także: Function of Beauty wprowadza na rynek pierwszy produkt do stylizacji
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023
27 grudnia 2022
23 grudnia 2022