StoryEditor
Producenci
04.03.2021 00:00

Kontigo rusza z akcją Kobiety Kobietom

Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo uruchamia w marcu akcję „Kobiety Kobietom”. W jej ramach marka chce angażować swoje klientki w aktywności mające na celu dbanie o relacje, okazywanie sobie wsparcia oraz wzajemne inspirowanie się. Przedsięwzięcie będzie uwzględniać trzy główne filary: promocję z okazji Dnia Kobiet, wizerunkowe wsparcie marek kosmetycznych tworzonych przez kobiety oraz akcję CSR na rzecz Centrum Praw Kobiet.

– Kobieta znajduje się w samym centrum zainteresowania Kontigo i jest wpisana w DNA naszej marki, stąd też od początku naszej działalności staramy się doceniać nasze klientki i budować wśród nich poczucie własnej wartości. „Kobiety Kobietom w Kontigo” to kolejny krok, który ma na celu realne, codzienne wsparcie kobiet – nie tylko duchowe, ale też praktyczne – mówi Magdalena Dąbrowska, menadżerka ds. marketingu w Kontigo.

Akcja „Kobiety Kobietom” została zaplanowana na marzec, który jest jednoznacznie kojarzony z miesiącem kobiet oraz celebracją siły kobiecości. Kontigo zaplanowało na ten miesiąc trzy główne filary działań.

Pierwszy z nich dotyczy bezpośredniego świętowania Dnia Kobiet. W dniach 4-8 marca trwa promocja związana z uruchomioną niedawno „wySPĄ Kontigo”, czyli wirtualnym SPA na stronie Kontigo. W tym czasie obowiązuje promocja do 50 proc. na wszystkie kosmetyki z internetowego SPA. Dodatkowo w czasie trwania promocji, do każdego zakupu Kontigo będzie dodawało kody rabatowe -25 proc. na wszystkie rytuały SPA. 

Ponadto w marcu Kontigo będzie eksponować w swoich kanałach komunikacji dostępne w swoich sklepach polskie marki kosmetyczne, stworzone przez kobiety. Będzie można poznać historie wybranych marek oraz ich twórczyń, a także skorzystać z promocji na prezentowane serie kosmetyków.

W drugiej połowie marca Kontigo rozpocznie długofalową współpracę z Fundacją Centrum Praw Kobiet, której misją jest przeciwdziałanie wszelkim formom przemocy i dyskryminacji kobiet w życiu prywatnym, publicznym i zawodowym.

– Nasza pierwsza akcja na rzecz Centrum Praw Kobiet miała miejsce w listopadzie w zeszłym roku, kiedy przekazaliśmy fundacji – w ramach symbolicznego wsparcia kobiet w trudnych dla nich chwilach – całość zysku z jednego dnia. Od tego czasu prowadziliśmy rozmowy na temat stałej współpracy – zdradza Magdalena Dąbrowska.

Pierwszą odsłoną tej współpracy będzie akcja „Podziel się pięknem”, trwająca od 8 do 29 marca. W tym okresie klientki Kontigo będą mogły kupić wybrane produkty za symboliczną kwotę 5,99 zł, które potem zostaną przekazane podopiecznym fundacji. 

Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych należących do grupy Eurocash. Większość marek dostępna jest na wyłączność. Marka prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sklepu online, a także w ponad 30 sklepach stacjonarnych w całej Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 10:03
Unilever przeznaczy 1,5 mld euro rocznie na przejęcia, stawiając na rynek USA
Unilever zmienia strategię biznesową.Shutterstock

Prezes Unilevera Fernando Fernandez poinformował, że koncern planuje przeznaczać około 1,5 mld euro rocznie (około 1,74 mld dolarów) na fuzje i przejęcia. Deklaracja padła podczas wydarzenia zorganizowanego przez JPMorgan i wskazuje na jasno określony budżet inwestycyjny grupy w obszarze M&A.

Jak podkreślił Fernandez, rynek Stanów Zjednoczonych jest obecnie kluczowym obszarem zainteresowania w kontekście potencjalnych transakcji. Aktywa zlokalizowane w USA mają stanowić główny cel przyszłych przejęć, co potwierdza geograficzne ukierunkowanie strategii rozwoju Unilevera w najbliższych latach.

Zapowiedź dotycząca przejęć pojawiła się krótko po formalnym wydzieleniu biznesu lodowego z grupy Unilever. Nowa spółka, działająca pod nazwą The Magnum Ice Cream Company, rozpoczęła notowania giełdowe w Amsterdamie w poniedziałek. Spin-off oznacza istotną zmianę strukturalną w portfelu grupy.

Po separacji segmentu lodów Unilever zakłada poprawę rentowności operacyjnej. Spółka prognozuje, że marża operacyjna w drugiej połowie roku wyniesie co najmniej 19,5 proc., podczas gdy przy uwzględnieniu działalności lodowej raportowana marża wynosiła 18,5 proc.. Oznacza to wzrost o 1 punkt procentowy.

Ujawnienie konkretnej kwoty przeznaczonej na przejęcia pokazuje, w jaki sposób Unilever planuje alokować kapitał po wydzieleniu biznesu lodowego. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie rynku amerykańskiego jako głównego kierunku ekspansji poprzez akwizycje w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 11:11