StoryEditor
Producenci
06.06.2022 00:00

Kontigo wspiera pszczoły z fundacją EkoRozwoju

Sieć salonów kosmetycznych Kontigo rozpoczęła współpracę z fundacją EkoRozwoju. W ramach działań będzie przekazywać 5 proc. zysku ze sprzedaży produktów Garden Planet na rzecz fundacji i programu Dla Pszczół.

Kontigo ma w swoim asortymencie wiele linii naturalnych i wegańskich kosmetyków. W ubiegłym roku do oferty dołączyła nowa autorska marka pielęgnacji do włosów – Garden Planet. To właśnie ze sprzedaży tych produktów sieć sklepów kosmetycznych będzie przekazywała 5 proc. zysku na rzecz fundacji EkoRozwoju i jej programu Dla Pszczół.

Garden Planet to marka wegańskich szamponów, masek i odżywek. Na produktach można znaleźć wizerunki czterech zagrożonych gatunków zwierząt wraz z ciekawostkami edukacyjnymi na ich temat: lemura, koali, słonia oraz pszczoły. Każda linia wzbogacona jest o dobroczynny ekstrakt lub olej roślinny, który w środowisku naturalnym powiązany jest z gatunkiem zwierzęcia będącego bohaterem danej serii.

Misją Garden Planet jest edukacja, poprzez którą chcieliśmy zwrócić uwagę na wpływ działalności człowieka na przyrodę, dlatego opatrzyliśmy ją hasłem „Dbam o to, co piękne”. Już na etapie tworzenia tej marki wiedzieliśmy, że oprócz  wysokojakościowych naturalnych i wegańskich receptur, chcemy zwrócić uwagę na wpływ działalności człowieka na ekosystem – mówi Aneta Nowakowska, kierownik zarządzania kategorią w Kontigo.

Opakowania produktów przeznaczone są do recyklingu, a składniki użyte do produkcji pozyskiwane są z upraw nieszkodzących naturalnemu środowisku zwierząt.

– Wiemy, jak ważna jest bioróżnorodność w ekosystemie, dlatego szerzymy wiedzę na temat zagrożonych gatunków zwierząt, w tym między innymi pszczół. Aby jeszcze w większym stopniu przyczynić się do ochrony przyrody, zdecydowaliśmy się na współpracę z Fundacją EkoRozwoju, której tak samo, jak nam bliska jest troska o środowisko naturalne i bioróżnorodność – dodaje Aneta Nowakowska.

Fundacja EkoRozwoju działa na rzecz ochrony przyrody, krajobrazu i bioróżnorodności. W ramach projektu “Dla Pszczół” stworzyła do tej pory m.in. pastwiska o łącznej powierzchni ponad 5 tys. mkw., poddała pielęgnacji 2 aleje śródpolne, posadziła 600 starych odmian drzew owocowych, tworzy dla owadów hotele oraz miejskie pasieki.

Ponadto ma w planach stworzenie łącznie 13 stref miododajnych i 9 schronień dla zapylaczy, a także rabat edukacyjnych na terenach szkół. Fundacja tworzy też materiały edukacyjne, organizuje warsztaty, seminaria, webinary oraz wycieczki edukacyjne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 13:34