StoryEditor
E-commerce
11.07.2020 00:00

Kosmetyczne nowości na lato - czytaj nas także w wersji online

Trendy eko, wskazówki dla branży kosmetycznej na postcovidowską przyszłość, kosmetyczne nowości na lato – to wszystko znajdziecie w najnowszym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych", które, oprócz wersji drukowanej, jest także bezpłatnie dostępne do pobrania w wersji online. 

Kosmetyki do makijażu, lakiery do paznokci, lekkie kremy, preparaty do opalania – wszyscy czekaliśmy na to, żeby było jak dawniej, żeby stały się nam potrzebne i żeby chciało się nam ich używać. Branża może odetchnąć z ulgą, tak się stało – letni sezon rządzi się swoimi prawami, kobiety ruszyły na zakupy, choć echo koronawirusa ciągle gdzieś wybrzmiewa.

Niewiele osób jest dziś skłonnych powiedzieć, jak w dłuższej perspektywie pandemia wpłynie na rynek kosmetyczny. Wzbraniają się przed wiążącymi opiniami producenci i detaliści. – Będzie się on zmieniał w sposób nieprzewidywalny – powiedział Henryk Orfinger, wiceprezes Grupy Dr Irena Eris w obszernym wywiadzie, który możecie przeczytać na naszym portalu. Dlaczego sytuacja jest nieprzewidywalna? Bo jest wiele zmiennych, a najważniejszym czynnikiem są zachowania konsumentów – czy i na co będą chcieli wydawać pieniądze.

 
 
 
 
 

Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Poland & CEE Region, uważa, że z pewnością będziemy mieć do czynienia z nowymi zwyczajami zakupowymi. – Klienci już teraz decydują się na mniej impulsywne, bardziej przemyślane zakupy. Zauważamy też, że chcą wspierać mniejsze lokalne marki tworzone przez małe firmy, a w swoich wyborach zwracają uwagę na przestrzeganie przez nie zasad społecznej odpowiedzialności. Zainteresowania klientów przesuwają się też w kierunku pielęgnacji i suplementów diety – mówi szefowa Douglasa w Polsce w wywiadzie pt. „Omnichannel pomógł nam łagodniej przejść przez kryzys”, który znajdziecie w najnowszym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych".

Nie słabnie zainteresowanie kosmetykami naturalnymi, certyfikowanymi. Wegańskie formuły coraz odważniej wkraczają do wszystkich kategorii kosmetycznego rynku. Znajduje to odzwierciedlenie w nowościach zapowiadanych w segmencie makijażu. Tutaj naturalne, roślinne składniki pełnią już nie tylko funkcję pielęgnacyjną, ale także antywirusową i antybakteryjną. O tym trendzie wspominamy w tekście „Modny makijaż? Naturalny i wegański”.

Badacze analizujący światowe trendy wskazują, że konsumenci staną się jeszcze bardziej krytyczni, będą dyktować, jakich produktów i usług oczekują od firm z branży kosmetycznej. Aby sprostać tym oczekiwaniom, standardem staną się kosmetyki z przejrzystymi składami. Na co jeszcze będą zwracać uwagę konsumenci i jakie zjawiska zdominują rynek beauty dowiecie się z opracowania „Wymagający konsumenci przestaną słuchać infuencerów”, w którym agencja badawcza Mintel udziela producentom kosmetyków wskazówek na przyszłość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 15:46
Rakuten rozpoczyna ekspansję w Europie od Hiszpanii
W Europie marka jest najbardziej znana ze swojego modelu marketplace’u, który łączy sprzedawców i konsumentów, oferując szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach.Rakuten

Japońska platforma e-commerce Rakuten, obecna we Francji od 15 lat, rozpoczęła nowy etap swojej działalności, uruchamiając marketplace w Hiszpanii. Projekt ten ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszej ekspansji na rynki europejskie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do szybkiego skalowania modelu i redukcji kosztów, co ma przyspieszyć proces wejścia na kolejne rynki.

Według Cédrica Dufoura, prezesa Rakuten France, Hiszpania została wybrana ze względu na dynamiczny rozwój e-handlu. W tym kraju rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty rok do roku, podczas gdy we Francji tempo rozwoju jest znacznie niższe. Obecnie w Hiszpanii działa około 30 mln e-kupujących, co czyni ten rynek jednym z największych w Europie.

Kluczowym argumentem dla decyzji o starcie w Hiszpanii są również podobieństwa w zwyczajach konsumenckich pomiędzy Hiszpanami a Francuzami. Rakuten liczy, że wcześniejsze doświadczenia zdobyte we Francji będą mogły zostać przeniesione niemal bez zmian, co znacząco ograniczy ryzyko i koszty wejścia. Wdrożenie narzędzi opartych na generatywnej AI pozwoliło firmie na skopiowanie modelu biznesowego w krótkim czasie.

Ekspansja Rakuten ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w Europie, gdzie rynek e-commerce stale rośnie. Start od Hiszpanii ma być preludium do kolejnych debiutów w krajach o wysokim potencjale zakupów online. Zastosowanie technologii AI ma umożliwić firmie elastyczne reagowanie na lokalne potrzeby konsumentów i szybsze dostosowanie oferty w porównaniu do tradycyjnych metod rozwoju międzynarodowego.

Rakuten to japońska grupa technologiczna i jedna z największych platform e-commerce na świecie, często nazywana „japońskim Amazonem”. Firma powstała w 1997 roku w Tokio i obecnie działa w ponad 25 krajach, obsługując ponad 1,6 miliarda użytkowników na całym świecie. Oprócz marketplace’u, Rakuten rozwija także usługi finansowe, telekomunikacyjne, streamingowe i programy lojalnościowe oparte na punktach Rakuten Points. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 01:14