StoryEditor
Sieci i centra handlowe
19.04.2022 00:00

Kosmetyki w Dealz – „Wielkie marki, mini ceny” [FOTOREPORTAŻ]

Dealz to brytyjska sieć supermarketów działająca w Polsce od 2018. Oferuje m.in. artykuły spożywcze (w tym ogromny wybór słodyczy i kolorowych napojów), zabawki, artykuły papiernicze, drobną elektronikę (słuchawki i akcesoria do telefonów), produkty dla zwierząt, chemię domową oraz artykuły do wyposażenia i dekoracji domu i ogrodu. Jednak kategorią, która wita klientów na wejściu są kosmetyki, które zajmują całą długą alejkę.

Sieć Dealz pierwszą placówkę w naszym kraju uruchomiła na początku lutego 2018 r. w centrum handlowym ETC Swarzędz. W pierwszym roku obecności w Polsce planowała otwarcie 20 sklepów, a w ciągu trzech lat miało powstać nawet 200 dyskontów. Planów nie udało się zrealizować, ale biorąc pod uwagę problemy handlu wynikające z pandemii i tak jest nieźle – w kwietniu 2022 r. w Sosnowcu został otwarty 131 sklep sieci.

Dealz to koncept oferujących produkty znanych marek z różnych branż w konkurencyjnych cenach. Oferowane są one pod hasłem „Wielkie marki, mini ceny”. Sieć należy do Pepco Group, w skład której wchodzą dwie dyskontowe sieci – Pepco i Dealz. Obie są zaopatrywane przez globalną firmę PGS zajmującą się zaopatrzeniem sklepów w towary z takich krajów jak Chiny, Bangladesz, Pakistan i Indie oraz Hong Kong, bez udziału pośredników i lokalnych dystrybutorów.

Pierwszym działem od wejścia do sklepu, zaraz za wąską półką z bateriami, są kosmetyki. Zaczyna się on ofertą produktów do pielęgnacji włosów.

 

 

Szeroką ofertę popularnych marek znanych z innych sklepów uzupełniają profesjonalne produkty TRESemmé (Unilever).

 

 

 

Poszukiwacze kosmetyków zgodnych z aktualnymi trendami też znajdą tu coś dla siebie. Trend wegański reprezentuje marka XHC. Jej oferta w Dealz jest jednak o wiele szersza i obejmuje rozmaite produkty do pielęgnacji włosów z olejem arganowym.

 

 

 

Dealz ma szeroką ofertę suchych szamponów. Sprowadza na swoje potrzeby znane w Polsce szampony Batiste i uzupełnia ofertę tańszym zamiennikiem marki Shelley.   

 

 

 

Interesująco prezentuje się też połka z produktami do kąpieli, na której, oprócz licznych żeli pod prysznic w różnych pojemnościach, znalazły się też kule, galaretki czy sole do wanny oraz akcesoria, takie jak rękawice, myjki czy szczotki.

 

 

Swoja półkę kosmetyczną w Dealz mają też mężczyźni. Odnajdą tu szeroką ofertę produktów do mycia i golenia, a także dezodoranty - głównie produkty koncernowych marek.

 

 

Wydzielone zostały produkty do depilacji dla kobiet.

 

 

 

Pokaźnie prezentuje się dział z produktami do higieny jamy ustnej. Wiele tu propozycji różnego rodzaju past do zębów, płynów do płukania oraz szczoteczek najbardziej popularnych marek.

 

Czytaj też:  Colgate, Blend-a-med i Elmex – TOP3 w pastach do zębów [RANKING]

 

 

Do Dealza warto wpaść po maskę do twarzy albo po kosmetyczny zestaw prezentowy.

 

 

Kosmetyczna oferta sklepu nie byłaby pełna bez kolorówki. Wybór nie jest duży, ale jeśli ktoś przyjdzie po tusz do rzęs, pomadkę czy podkład to nie wyjdzie z pustymi rękami – stoi tu szafa polskiej marki Vipera. Są też palety z cieniami i wiele akcesoriów – pędzle i gąbeczki, sztuczne paznokcie i kępki rzęs, pilniki i zalotki, a także liczne akcesoria do włosów. Na osobnym dystrybutorze znajdują się natomiast lakiery hybrydowe za 10 zł (!) oraz dodatkowe akcesoria do manicure od marki Sanso Cosmetics.

 

 

Częstymi klientami sklepu są rodzice najmłodszych dzieci. Z myślą o nich znalazły się tu liczne produkty higieniczne i kosmetyczne, a także akcesoria do kąpieli i do karmienia.

 

 

W alejce kosmetycznej dostaniemy także popularne leki bez recepty, suplementy diety oraz materiały opatrunkowe.

 

 

 

 

Z alejką kosmetyczną sąsiadują produkty do sprzątania i prania. Tu znów półki zastawione są produktami najbardziej znanych marek. Wiele z nich oferowanych jest w ekonomicznych megaopakowaniach, albo w zestawach Duo Pack, w których drugi produkt sprzedawany jest 50 proc. taniej. Eksponowane są zarówno na regałach, jak i w koszach promocyjnych.

 

Oprócz najbardziej znanych marek koncernowych Dealz oferuje chemię włoskiej marki Felce Azzurra, a także produkty do prania marki Der Waschkönig.

Szeroką ofertę stanowią też nawilżane chusteczki do czyszczenia różnych powierzchni.

To co wyróżnia ofertę Dealz spośród innych sieci handlowych to ceny. Zgodnie z polityką sklepu wszystkie są wielokrotnością 1 zł. To czego możemy więc być pewni, to to, że kasjer, wydając nam resztę, nie powie, że zabrakło mu grosza.

 

Dealz działa na rynku od 1990 roku, ma ponad 900 sklepów w krajach Europy Zachodniej oraz w Wielkiej Brytanii. Zatrudnia ponad 18 tys. pracowników. Należy do Pepco Group, właściciela innej znanej w Polsce sieci – Pepco.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.04.2024 16:31
GfK: Obiekty handlowe wspierają sprzedaż w internecie? Tak, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel.
Galerie handlowe napędzają sprzedaż w internecie, wg. badania zrealizowane przez GfK.Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl
Sklepy umiejscowione w galeriach handlowych, które włączają się w strategie omnichannel, odznaczają się znacznym wskaźnikiem konwersji. Oznacza to, iż duża część klientów odwiedzających te punkty dokonuje zakupów podczas swojego pobytu. Z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych”, opracowanego przez agencję GfK i wspieranego przez Polską Radę Centrów Handlowych, wynika, że w większości kategorii produktów, zakupy kończy ponad połowa odwiedzin.

Z analizy przeprowadzonej przez GfK wynika, iż 61 proc. konsumentów przyznaje się do angażowania w różne formy działalności omnichannel podczas wizyt w centrach handlowych. Do najczęstszych należą: sprawdzanie produktów w sklepie przed zakupem online, co jest odwróceniem modelu ROPO (Research Offline, Purchase Online) i stanowi 28 proc., odbieranie w punkcie stacjonarnym przedmiotów zamówionych i opłaconych przez internet (27 proc.), odbiór produktów zamówionych online z opcją płatności przy odbiorze (21 proc.), wykorzystanie paczkomatów umieszczonych w centrach handlowych do odbioru towarów (18 proc.), zwrot w sklepie fizycznym produktów zakupionych online i dostarczonych przez kuriera (17 proc.) oraz wymiana w sklepie produktów kupionych przez internet (16 proc.). Całkowita wartość tych omnichannelowych działań wynosi 16 proc. ogólnej wartości wydatków dokonywanych przez klientów w centrach handlowych.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Eksperci podkreślają, że analiza dowodzi, iż sklepy umieszczone w galeriach handlowych, które integrują strategie omnichannel, charakteryzują się wysoką efektywnością w przekształcaniu odwiedzin klientów w zakupy. Oznacza to, że znaczna liczba osób odwiedzających te miejsca realizuje zakupy w trakcie swojej wizyty. Przytłaczająca większość odwiedzin w różnych kategoriach produktów kończy się zakupem, przy czym w przypadku odzieży wskaźnik ten osiąga 64 proc. Na podstawie deklaracji klientów badanie pokazuje także, że Polacy przeznaczają ponad 60 proc. swojego budżetu na zakupy w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych, w porównaniu do wydatków w e-commerce, które mieszczą się w przedziale od 1 proc. do 20 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

W związku z tym, centra handlowe stanowią kluczowe miejsce dla rozwoju marek i sieci handlowych. W Polsce istnieje około 600 takich centrów, które gromadzą w sumie około 40 tysięcy sklepów. Te sklepy generują łącznie 40 proc. obrotów w sektorze detalicznym, podczas gdy około 60 tysięcy sklepów internetowych przyczynia się do 8,5 proc. tych obrotów. Dominującą pozycję centrów handlowych jako najbardziej preferowanego miejsca zakupów potwierdza ich duża liczba odwiedzin. Około 88,5 proc. wszystkich wizyt w tych miejscach ma na celu dokonanie tradycyjnych zakupów, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel, a jedynie 1,5 proc. wizyt dotyczy wyłącznie aktywności omnichannel.

Należy również zaznaczyć, iż sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych przyczyniają się do wzrostu sprzedaży internetowej, co potwierdzają wyniki badań. 61 proc. respondentów stwierdziło, że odwiedzenie fizycznego sklepu marki zachęciło ich do sprawdzenia jej strony internetowej. Z tej grupy, aż 82 proc. dokonało zakupu online co najmniej raz po takiej wizycie. Dodatkowo, badania prowadzone poza Polską wykazały, że otwarcie sklepu stacjonarnego może zwiększyć sprzedaż online w jego rejonie średnio o 6,9 proc. Zamykanie sklepów fizycznych z kolei średnio obniża sprzedaż internetową o 11,5 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Dla celów analizy, 105 centrów handlowych dostarczyło kompleksowe dane na temat liczby najemców, frekwencji oraz obrotów w różnych kategoriach produktowych, co umożliwiło ocenę skali i charakteru zachowań omnichannel. Firma GfK do swojej analizy włączyła również informacje dotyczące populacji klientów w rejonie każdego badanego centrum, ich siły nabywczej oraz obszarów, z których najczęściej dojeżdżają. Zrealizowano wywiady typu exit-poll z 5071 respondentami w 12 centrach handlowych, a także przeprowadzono ogólnokrajowe badanie online z udziałem 2500 osób.

Czytaj także: 49 - tyle obiektów rozbudowanych i nowych powitało klientów i klientki w 2023 r. wg Polskiej Rady Centrów Handlowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.04.2024 15:14
Carrefour ma coraz więcej promocji na kosmetyki
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym / wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Gallery
Carrefour coraz mocniej walczy o klientów kupujących kosmetyki. Promocje 2+1 i 3+1 gratis, specjalne zniżki z aplikacją, z kartą dużej rodziny, dla seniorów, w weekendy a także duży asortyment i ładna aranżacja strefy beauty mają przyciągać uwagę klientów tej sieci handlowej.

Od lat mówi się o tym, że hipermarkety nie poradziły sobie w konkurencji z drogeriami i z dyskontami w rywalizacji o klientów kupujących kosmetyki, i że będą musiały w związku z tym popracować nad swoją strategią sprzedażową w tym obszarze.

Carrefour zawsze był siecią, która miała w kategorii kosmetycznej duży wybór i potrafiła o nią zadbać, ale w ostatnich latach, po trudnym czasie pandemicznym, detalista wyraźnie postanowił wzmocnić swoje starania o portfele klientów zaopatrujących się w kosmetyki przy okazji zakupów spożywczych.

Sieć zmienia wystrój stref z kosmetykami. Wprowadza wyraźne oznaczenia kategorii, produktów dla kobiet i dla mężczyzn, do pielęgnacji twarzy i ciała, higienicznych, do pielęgnacji i koloryzacji włosów, do makijażu i innych, aby ułatwić klientom poruszanie się po asortymencie, ale także w ten sposób nadaje strefie beauty odpowiedni klimat.

Widoczne jest także nasilenie działań marketingowych mających zwrócić uwagę konsumentów także na kosmetyki dostępne w sieci Carrefour. Przy półkach pojawiło się wiele oznaczeń przypominających o promocjach, które są dostępne dla posiadaczy aplikacji Mój Carrefour (np. rabat w weekendy), karty seniora (rabat na kolejne zakupy), karty dużej rodziny (rabat na kolejne zakupy w sklepach stacjonarnych i na carrefour.pl). Ponadto klienci mogą skorzystać z wielu akcji organizowanych z markami. Produkty dostępne są w promocji -50 proc., 2+1 gratis, 3+1 gratis oraz innych cenowych i z wartością dodaną. Promocjami objęte są także artykuły higieniczne, akcesoria kosmetyczne (do włosów, do golenia) oraz suplementy diety.

 

Carrefour przedstawia się jako multilokalna, multiformatowa i omnikanałowa grupa handlowa. Posiada 14 tys. sklepów i e-sklepów w ponad 40 krajach i zatrudnia 350 tys. osób. W Polsce Carrefour działa od 1997 r. Pod szyldem sieci funkcjonuje u nas obecnie ok. 850 sklepów w 6 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą sieci centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach, oraz stacji paliw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2024 10:36