StoryEditor
Producenci
15.10.2021 00:00

L’Occitane otwiera pierwszy na świecie zielony sklep

L’Occitane wprowadził swój pierwszy koncept Green Store w Australii, który jest częścią programu zrównoważonego rozwoju firmy. Nowy butik został wybudowany we współpracy z Green Building Council of Australia (GBCA) i znajduje się w przestrzeni sklepu L‘Occitane‘s Westfield Bondi Junction.

– Nasz lokalny butik Bondi L'Occitane został przekształcony w pierwszy w historii L'Occitane, Green Building Council of Australia 5-gwiazdkowy i certyfikowany zielony sklep. Otwarty od 14 października Green Store został zaprojektowany i zbudowany z myślą o zrównoważonym rozwoju, z blatami stołowymi i zlewozmywakami, które zostały wyprodukowane ze szkła TerraCycle Australia & New Zealand dostarczonego przez L'Occitane. Green Store jest wyposażony w inne spektakularne ekologiczne inicjatywy, takie jak The Green Wall i pierwsza "Fontanna Uzupełniająca" to innowacja, która daje naszym klientom możliwość ponownego napełnienia niektórych z ich ulubionych produktów L'Occitane, całkowicie usuwając odpady – czytamy na profilu Linkedin Grupy.

Nowy sklep wprowadza również nową limitowaną serię produktów do pielęgnacji ciała o nazwie Happy Shea collection, która jest dostępna wyłącznie w sklepie sklepie internetowym.

Jesteśmy bardzo dumni z tego osiągnięcia i poziomu szczegółowości; od materiałów po fontannę do napełniania; współpracowaliśmy w całej firmie, aby myśleć nieszablonowo, aby zrównoważony rozwój i redukcja odpadów były w centrum butiku – powiedział Pierre-Emmanuel Joffre, dyrektor generalny L’Occitane Australia

Współpracując z różnymi organizacjami świadomymi ekologii, sklep koncepcyjny L’Occitane będzie gospodarzem serii warsztatów dotyczących zrównoważonego rozwoju, które podnoszą świadomość recyklingu. Firma współpracuje obecnie z A Plastic Ocean Foundation (APO) – organizacją charytatywną z siedzibą w Hongkongu, której celem jest podnoszenie świadomości na temat zanieczyszczenia plastikiem. Wszystkie pojemniki PET zebrane w sklepach L’Occitane trafiają do APO w celu przyszłego przetworzenia na produkty PET. L’Occitane dostarczyło już APO 40 kg pojemników PET odebranych od klientów do przyszłego recyklingu. Dziś APO stworzyło 1000 sztuk torebek kanapkowych MakeEarthGreenAgain wykonanych z PET i 1500 sztuk ręczników PET, wykonanych z odpadów z tworzyw sztucznych PET. Kupujący mogą otrzymać bezpłatną torbę na kanapki PET przy zakupach o wartości ponad 400 USD w eko sklepie L’Occitane do 28 lutego 2021 roku.

Przeczytaj również: L’Occitane publikuje nową strategię bioróżnorodności 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 16:46