StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.12.2022 00:00

L‘Oréal i Lidl wprowadzają koncepcję działu kosmetycznego Beauty Box

Beauty Box to nazwa przestrzeni poświęconej higienie i urodzie, pilotowanej od lutego w sklepie Lidl w Osny w Val d‘Oise we Francji i rozwijanej we współpracy z działem konsumenckim L‘Oréal. Zadaniem nowej strefy beauty jest zapewnienie klientom i klientom możliwie najprzyjemniejszego doświadczenia zakupowego.

Pilotaż nowej strefy urodowo-pielęgnacyjnej w sieci Lidl rozpoczęła się na początku bieżącego roku we francuskim Osny. Aby stworzyć ten kącik kosmetyczny, połączono dwie różne formaty szaf i półek w ramach strefy Beauty Box, oraz dodano specjalne, ciepłe oświetlenie. Nową ekspozycję w szczególności podkreśla odnowione oznakowanie podkreślające różne ekspozycje poświęcone produktom do pielęgnacji i stylizacji włosów, kosmetykom dla mężczyzn, higienie ciała i jamy ustnej, parafarmaceutyce, a nawet produktom organicznym i do makijażu. Szczególnym zabiegom poddano również te dwie ostatnie kategorie, które poszerzają się w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów. Do oferty sklepu dodano około sześćdziesięciu SKU, a marka własna Lidla stanowi 70% oferty. O ile marki grupy L‘Oréal są szczególnie wyeksponowane na półkach, obecni są tam także inni gracze w branży kosmetycznej, jak Pulpe de Vie.

Dwa lata temu rozpoczęliśmy prace koncepcyjne nad kategorią higiena-uroda, aby zidentyfikować potencjał wzrostu, który należy aktywować. [...] Przeprowadzenie tego eksperymentu z L‘Oreal wydawało nam się oczywiste, ponieważ koncern ma doskonałą znajomość kategorii i jest zaufanym partnerem od 2008 roku”, wyjaśnia Élodie Memin, dyrektorka ds. analiz klientów i zarządzania kategorią w Lidl France, w szczególności odpowiedzialna za opinie konsumentów.

Projekt, który jest owocem rocznej pracy, połączył wiedzę giganta kosmetycznego i zespołów projektowych sieci Lidl, która ma 1580 sklepów we Francji. Nie ujawniono co prawda jeszcze żadnego harmonogramu wdrażania, ale spekuluje się, że projekt ma zostać przeniesiony także na inne rynki. „Wzrosły obroty działu. Badanie jakościowe przeprowadzone przez Iri wykazało również zadowolenie klientów, z których ponad 70 proc. określa zakupy jako Jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o ogólnym, całościowym wdrożeniu Beauty Box, ponieważ wciąż jesteśmy w trakcie analizy wyników” – oświadcza Lidl.

Czytaj także: Lidl przeznaczy ponad 230 mln zł na wzrost płac i nowe miejsca pracy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2025 16:18
Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego
Nowe centrum handlowe to kolejna szansa na ekspansję dla sieci beauty.Mallson Property Group

Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i spotkań dla dynamicznie rozwijającej się okolicy.

Plac Wiślany powstanie w formule convenience i obejmie market spożywczy oraz około 30 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. W planach są m.in. restauracje, kawiarnie, bank, kantor, pralnia, salony beauty, a także infrastruktura wspierająca komfort mieszkańców – przestronne pasaże, dostęp do światła dziennego i rozbudowane udogodnienia dla pieszych. Pod obiektem zaplanowano parking podziemny, a w jego sąsiedztwie znajdą się stojaki rowerowe i przystanki komunikacji miejskiej.

Integralną częścią inwestycji będzie także skwer parkowy, który powstanie naprzeciwko centrum handlowego, również przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ul. Batalionu AK „Bałtyk”. Przestrzeń ta ma oferować dużą ilość zieleni, ławki i elementy rekreacyjne dla dzieci, tworząc miejsce odpoczynku dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Według APM Development, inwestycja odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców Siekierek, gdzie od lat powstają nowe osiedla mieszkaniowe. – Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców pojawiła się pilna potrzeba stworzenia miejsca codziennej wygody – mówi przedstawiciel firmy. Plac Wiślany ma wypełnić tę lukę, oferując nie tylko przestrzeń zakupową, ale również miejsce spotkań i rekreacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.06.2025 15:36
Action świętuje otwarcie 3000. sklepu w Europie
Action oferuje szeroką gamę produktów kosmetycznych.Agata Grysiak

Sieć dyskontów niespożywczych Action ogłosiła otwarcie swojego 3000. sklepu w Europie. Jubileuszowy punkt został uruchomiony w miejscowości San Rocco al Porto w południowej części włoskiej Lombardii i jest jednocześnie 157. placówką tej sieci we Włoszech.

Ekspansja w tym kraju nabrała tempa — zaledwie cztery lata minęły od debiutu marki na włoskim rynku. – Otwarcie naszego 3000. sklepu w kraju, w którym nasi klienci tak entuzjastycznie nas przyjęli, jest czymś wyjątkowym – podkreśliła Hajir Hajji, dyrektor generalna Action. Dynamiczny rozwój sieci obejmuje nie tylko Włochy, ale również nowe rynki. Dwa miesiące temu Action uruchomiło pierwszy sklep w Szwajcarii, a już jesienią planowane jest otwarcie debiutanckiej placówki w Rumunii. Firma konsekwentnie buduje swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej, wzmacniając pozycję jako jeden z najszybciej rosnących detalistów w segmencie niespożywczym.

Ważnym elementem strategii ekspansji Action jest rozwój logistyki, zwłaszcza w Polsce, która pełni kluczową rolę w regionalnym łańcuchu dostaw. Obecnie sieć posiada trzy centra dystrybucyjne na terenie kraju. Pierwsze zostało uruchomione w Osłej w listopadzie 2019 roku. Drugie – w Bieruniu – rozpoczęło działalność w lutym 2022 roku, a najnowsze centrum w Zakroczymiu funkcjonuje od czerwca 2023 roku.

Rozbudowana sieć logistyczna ma zapewniać regularne dostawy produktów do wszystkich placówek, co jest kluczowe przy dynamicznej ekspansji. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę i rozwój regionalnych hubów, Action może utrzymywać konkurencyjność i skalować działalność w nowych lokalizacjach. Firma nie zwalnia tempa i zapowiada dalszy rozwój na kolejnych rynkach europejskich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 10:04