StoryEditor

L’Oréal rejestruje znaki towarowe NFT dla swoich marek kosmetycznych

L’Oréal zgłosił 17 cyfrowych znaków towarowych NFT dla swoich najpopularniejszych marek kosmetycznych do Światowej Organizacji Własności Intelektualnej. NFT to rodzaj kryptograficznego tokena, który pełni rolę certyfikatu potwierdzającego, że dany plik to oryginał istniejący tylko w jednym egzemplarzu.

Maybelline, NYX, Kiehl’s i IT Cosmetics to niektóre z marek, które L’Oréal wspiera w wirtualnym świecie. Znaki NFT dla tych marek zostały zgłoszone na początku lutego do Światowej Organizacji Własności Intelektualnej. Nowe znaki towarowe L’Oréal obejmą media cyfrowe, sztukę, tokeny, NFT, kolekcjonerskie przedmioty cyfrowe i fotografie. Trwa również rejestracja interaktywnej strony internetowej z grami i usługami rzeczywistości wirtualnej.

NFT czyli (Non-Fungible Token) to wyjątkowy zasób cyfrowy, który nie ma takiego samego odpowiednika. To rodzaj kryptograficznego tokena, który pełni rolę certyfikatu potwierdzającego, że dany plik to oryginał istniejący tylko w jednym egzemplarzu. Plik, który jest przedmiotem sprzedaży, można kopiować i powielać, ale oryginał z certyfikatem NFT jest tylko jeden. Mogą więc one służyć dowód autentyczności.

Marki modowe i kosmetyczne szybko eksperymentują z różnymi podejściami do niewymiennych tokenów, które nadają cyfrowym przedmiotom unikalną tożsamość. Podczas gdy pierwsza fala NFT tworzonych przez marki w dużej mierze koncentrowała się na tworzeniu i sprzedaży lub rozdawaniu cyfrowych produktów, branża niedawno wkroczyła w nową fazę NFT tworzonych przez marki. Teraz marki łączą NFT i produkty cyfrowe z dodatkowymi korzyściami, które nie są związane z kolekcjonowaniem, w tym budowaniem i nagradzaniem lojalności, przyznawaniem specjalnego dostępu i promowaniem produktów fizycznych.

Ostatnio należąca do Estée Lauder marka Clinique stała się pierwszą marką z portfolio Grupy, która oferuje NFT. Nie jest to jednak jedyna marka, która wiąże NFT z fizycznymi produktami. Także Jimmy Choo wystawił swój pierwszy NFT na giełdzie Binance NFT.

Przeczytaj również: Rossmann inwestuje w technologie i realizuje projekt drogerii przyszłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Deloitte: 83 proc. badanych polskich CFO dostrzega znaczenie AI w kontekście strategii biznesowej
Podobnie jak w innych krajach Europy Środkowej, polscy respondenci uznają za główne wyzwanie w procesie wdrażania nowych technologii dysponowanie odpowiednio wykwalifikowaną kadrą.Hitesh Choudhary
W miarę jak narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji stają się bardziej popularne, przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają ich znaczenie dla strategii biznesowej. W Polsce, 83 procent ankietowanych dyrektorów finansowych (CFO) potwierdza, że AI ma istotny wpływ na planowanie biznesowe, co jest jednym z najwyższych wskaźników w regionie, na równi z Rumunią. Ponadto, prawie jedna trzecia firm w Polsce zgłasza, że posiada już pierwsze doświadczenia z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji.

Z raportu "CE CFO Survey – Getting ready for the GenAI journey?" wynika, że niemal jedna na cztery firmy w Polsce i Europie Środkowej testuje różne metody stosowania generatywnej sztucznej inteligencji (gen AI) w swojej działalności. Interesująco, CFO ze Słowacji i Czech okazują się być liderami w przyjmowaniu nowych technologii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej; 20 proc. z nich stwierdziło, że ich firmy już włączyły wdrażanie rozwiązań AI do swojej strategii biznesowej, w przeciwieństwie do 8 proc. w Polsce. Jedna czwarta firm z Europy Środkowej jest w trakcie zdobywania wiedzy na temat AI, co pokrywa się z trendami obserwowanymi również na polskim rynku. Polscy dyrektorzy finansowi częściej niż ich odpowiednicy z innych krajów (40 proc.) twierdzili, że jest jeszcze za wcześnie, aby określić, jak AI zostanie wykorzystane w ich organizacjach. Jednak tylko 1 proc. ankietowanych z Polski ograniczało się do pasywnego obserwowania działań konkurencji w zakresie wdrażania AI.

image
Deloitte

Zauważalne są różnice w podejściu do inwestowania w AI, które zmieniają się w zależności od branży, szczególnie jeśli chodzi o planowane wydatki na rozwój tej technologii. Na czele stawki w regionie znajduje się sektor finansowy, gdzie prawie połowa przedsiębiorstw zamierza przeznaczyć na AI więcej niż 1 proc. swojego budżetu. W przypadku 38 proc. firm działających w sektorze technologii, mediów i telekomunikacji oraz 37 proc. organizacji świadczących usługi biznesowe i profesjonalne, rozważane są podobne poziomy inwestycji. Najmniej skłonni do inwestowania ponad 1 proc. budżetu w AI są przedstawiciele przemysłu (24 proc.) oraz branży farmaceutycznej (20 proc.).

W obliczu potencjalnej niestabilności ekonomicznej w nadchodzących 12 miesiącach, dyrektorzy finansowi priorytetyzują narzędzia, które mogą poprawić finanse ich firm. Dla połowy z nich w Polsce i regionie, generatywna AI wydaje się rozwiązaniem na obniżenie kosztów. Doceniają również jej zdolność do zwiększania precyzji prognoz, co ułatwia szybsze adaptowanie się do zmian w otoczeniu biznesowym. Obecnie tylko jedna trzecia respondentów dostrzega w AI potencjał do kreowania nowych produktów i usług, ale przewiduje się, że długoterminową wartością AI będzie jej zdolność do innowacji i transformacji biznesu. W regionie najwięcej zwolenników innowacji przez AI znajduje się w Rumunii (42 proc.) i Czechach (40 proc.), a w Polsce taką możliwość wskazuje jedna trzecia ankietowanych. Polskie firmy w mniejszym stopniu dostrzegają także potencjał AI w obsłudze klienta (17 proc. w porównaniu do regionalnej średniej 34 proc.), choć polscy CFO wyjątkowo podkreślają możliwość rozwijania działalności dzięki generatywnej AI (36 proc. wobec 22 proc. średnio w innych krajach).

image
Deloitte
image
Deloitte

Polscy respondenci, podobnie jak ich odpowiednicy z innych krajów Europy Środkowej, uważają, że kluczowym wyzwaniem w adoptowaniu nowych technologii jest dysponowanie odpowiednio wykwalifikowaną kadrą (71 proc. respondentów, co jest najwyższym wynikiem w regionie), a także wyzwania związane z infrastrukturą technologiczną i jakością danych (58 proc. w Polsce, w porównaniu do 50 proc. w regionie). Polscy uczestnicy badania wskazują również na ważność zagwarantowania bezpieczeństwa danych i użytkowników (57 proc., w stosunku do regionalnej średniej 41 proc.) oraz konieczność dostosowania się do przepisów prawnych (24 proc., przeciwko średniej regionalnej 14 proc.). W Europie Środkowej, koszty związane z inwestycjami plasują się na trzecim miejscu wśród barier (z 48 proc. wskazań).

Raport "CE CFO Survey — Getting ready for the GenAI journey?" jest suplementem do 16. edycji badania Deloitte Central Europe CFO Survey 2024. Dokument ten przedstawia wyniki analizy poglądów około 500 dyrektorów finansowych z organizacji funkcjonujących na 15 różnych rynkach Europy Środkowej, w tym 84 z Polski, dotyczących głównych zalet i problemów związanych z wprowadzaniem generatywnej sztucznej inteligencji (AI).

Czytaj także: Super-Pharm wprowadza cyfrowy analizator skóry Dermo Scan

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.03.2024 12:29
DM Drogerie Markt i Payback Polska przedłużają współpracę. DM zapowiada dalszy rozwój
Punkt informacyjny na temat Payback Polska podczas otwarcia pierwszej drogerii DM w Polsce, we Wrocławiu, 21 kwietnia 2022 r.fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
DM Drogerie Markt oraz Payback Polska przedłużyły zapoczątkowaną prawie dwa lata temu współpracę. Jest to wpisane w plany dalszego rozwoju DM na polskim rynku na wielu poziomach – poprzez zwiększanie liczby sklepów, dotarcie do nowych województw, nowe koncepty aranżacji wnętrz, wzmocnienie e-commerce i asortymentu.

Sieć DM Drogerie Markt otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce 21 kwietnia 2022 r. Współpraca sieci z Payback Polska rozpoczęła się wraz z tym debiutem. Od momentu dołączenia do programu lojalnościowego klienci mogą zbierać punkty w sklepach stacjonarnych dm, w aplikacji oraz sklepie online i wymieniać je na nagrody czy kolejne zakupy w drogerii. Kooperacja jest elementem budowania rozpoznawalności marki oraz jej pozycji wśród polskich konsumentów.

Rozpoczynając współpracę z DM mieliśmy bardzo konkretny cel – wesprzeć markę w zaistnieniu na polskim rynku. Było to dla nas spore wyzwanie, ale rezultaty dotychczasowej kooperacji są bardziej niż obiecujące. Dlatego właśnie teraz rozpoczynamy nową fazę współpracy, by pomóc DM w ekspansji na polskim rynku oraz jeszcze bardziej pogłębiać ich relacje z klientami. Nasze dane analityczne oraz analizy wykorzystujące najnowsze technologie wspierają DM w procesie umacniania rozpoznawalności marki na polskim rynku, w prężnie działającym otoczeniu konkurencyjnym. Dzisiaj znamy klientów drogerii DM znacznie lepiej niż w 2022 r. – powiedział Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający Payback Polska.

Takie efekty potwierdził Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w Polsce.

–  Nasze własne analizy i międzynarodowe doświadczenie wsparte danymi z programu Payback pozwalają nam jeszcze lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów. W 2024 r. będziemy kontynuować naszą strategię rozwoju w Polsce na wielu poziomach – przez zwiększanie liczby sklepów, dotarcie do nowych województw, nowe koncepty aranżacji wnętrz, wzmocnienie e-commercu, czy asortymentu. Dalszy rozwój partnerstwa z Payback jest częścią tego planu – stwierdził Markus Trojansky, dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce.

Obecnie DM prowadzi w Polsce 26 drogerii i do końca roku kalendarzowego planuje podwoić tę liczbę.

Czytaj także: Henri Hampe, DM Drogerie Markt: W 2024 planujemy otwarcie ponad 20 drogerii w Polsce

Sieć DM działa w czternastu europejskich krajach, w tym m.in. w Niemczech, Czechach, na Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i we Włoszech. Oferta marki to ponad 12,5 tys. produktów, w tym 28 marek własnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 16:43