StoryEditor
Producenci
27.01.2023 00:00

LaQ wprowadza na rynek żel stworzony przez Niewyparzoną Pudernicę

Lubiąca szokować marka kosmetyków LaQ stworzyła nowy podukt we współpracy z równie szokującą i kontrowersyjną postacią internetową - Niewyprzoną Pudernicą / materiały promocyjne LaQ
LaQ, marka kosmetyków znana między innymi z kontrowersyjnej linii produktów do pielęgnacji i higieny o nazwach takich jak Siki Weroniki czy Różowy W Ch! weszła we współpracę z alternatywną blogerką Niewyparzoną Pudernicą. Efektem wspólnych wysiłków jest żel pod prysznic Gwiezdny Pył.

LaQ to marka, która nie boi się kontrowersji; na opakowaniach swoich produktów zamieszcza nieco zaskakujące, niektórzy powiedzieliby nawet wulgarne opisy, które jednak zawsze budzą zainteresowanie. Najnowszym dziełem tej firmy jest żel pod prysznic o nazwie Gwiezdny Pył, który powstał we współpracy z Niewyparzoną Pudernicą — autorką książki Narodowe kalendarium prawdziwego Polaka oraz bloga na Facebooku. Ponieważ ta twórczyni internetowa znana jest z ciętego języka i charakterystycznego poczucia humoru, to kampania promocyjna otaczająca jej kosmetyk jest również co najmniej zaskakująca.

Sama Niewyparzona Pudernica reklamuje swój żel następująco: Gwiezdny pył jest dla każdego! Perfumowany zapach unisex nie ma płci, więc nieważne jakich zaimków osobowych używasz, przypadnie Ci do gustu. Dajesz w szyję? Spoko, nasza flaszka będzie dla Ciebie idealna! Jesteś zdradziecką mordą? Cudownie! Mordę też umyjesz, bo żele z LaQ mają naturalne i delikatne składy. Jesteś elitą? Świetnie! Nasz żel umyje każdą elitę, nawet niemiecką, czy postkomunistyczną. Jesteś biedny i kradniesz kartofle dzikom?
 


Ten żel będzie idealny, żeby umyć ręce po ziemniorach! Od dziś gorszy sort będzie tym lepszym sortem! Gwiezdny pył dla wszystkich! Dla lewaków, ideologii, chamskiej chołoty, bezdzietnych lambadziar, dla 12 letnich dziewczynek, które czują się tak jak chcą i dla starych kawalerów (także tych z kotami!). My nie dyskryminujemy nikogo, tak jak ONI. Chcesz zabłysnąć i poczuć się jak gwiazda? To umyj się Gwiezdnym pyłem! Wprowadzamy nowy ład na sklepowe i łazienkowe półki!

Marka LaQ natomiast postanowiła zdefiniować swoją grupę docelową w następujący sposób:

Naszym nowym żelem umyją się między innymi:
- zdradzieckie mordy,
- chamska hołota,
- ludzie specjalnej troski,
- młode kobiety dające w szyję,
- gębacze i chorzy ludzie,
- to, te wszystkie LGBT,
- oni i tamci,
- niemiecka formacja i elita,
- wrogowie,
- i na końcu, ale przede wszystkim przedsiębiorcy żyjący z cwaniactwa, nienadający się do prowadzenia działalności, bo ich nie stać na płacenie wyższych składek ZUS,
czyli jednym słowem gorszy sort Polaka.
 
Niewyparzona Pudernica sugeruje również w swoim poście na Facebooku, że w przeszłości zajmowała się copywritingiem dla LaQ (Pamiętacie viral, który wstrząsnął światem beauty, kiedy ludzie odkryli Shotsy? Opisy, w których maczałam palce, szokują do dziś).
 

Żel dostępny jest w sklepie internetowym marki LaQ oraz w drogeriach Hebe (cena ok. 20 zł/500ml).

Czytaj także: Na półkach znanej drogerii pojawił się kosmetyk, który pachnie jak ja pier****

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 23:24