StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.05.2022 00:00

Lidl wprowadza kolejną markę kosmetyczną na wyłączność

Lidl Polska zapowiada, że od wtorku 10 maja do sklepów sieci trafi kolejna marka kosmetyczna, która będzie dostępna tylko w Lidlu. Tym razem to Hairy Land – wegańskie, naturalne kosmetyki do pielęgnacji włosów. Ich producentem  jest polska firma Cosmetics Land, której historia rozpoczęła się w marcu 2022 r. – wtedy wpisana została do rejestru KRS. Marka powstała we współpracy z Lidl Polska.

W sklepach Lidl Polska od wtorku 10 maja pojawi się linia Hairy Land. To kosmetyki do pielęgnacji włosów przeznaczone dla osób z rozmaitymi potrzebami. Przykładowo szałwia zawarta w szamponie dla włosów średnioporowatych pomoże zapobiec nadmiernemu przetłuszczaniu się, len wzmocni zniszczone pasma, a biała glinka odbije od nasady te niskoporowate, nadając im objętości.

W linii znajdziemy szampony (400 ml) i odżywki proteinowe (200 ml) w cenie 16,99 zł za sztukę oraz maski emolientowe, których koszt to 17,99 zł za 400 ml. Preparaty wzbogacono takimi składnikami aktywnymi, jak na przykład: owies, aloes, szałwia, len czy winogrono. Każda z propozycji zawiera oznaczenia ułatwiające dobranie serii odpowiednio do potrzeb.

W ofercie znalazły się również produkty uzupełniające pielęgnację: olejek na zniszczone końcówki (80 ml), trychologiczny peeling cukrowy do skóry głowy (125 ml) oraz wcierka do włosów wypadających (100 ml), wszystkie w cenie 15,99 zł za sztukę. Marka proponuje również odżywkę humektantową dla każdej porowatości włosów w cenie 16,99 zł za 200 ml. Wszystkie są wegańskie i zawierają 98 proc. składników pochodzenia naturalnego.

Producentem kosmetyków Hairy Land jest polska firma Cosmetics Land, której historia rozpoczęła się w marcu 2022 r. – wtedy wpisana została do rejestru KRS. Marka powstała we współpracy z Lidl Polska, co oznacza, że produkty będą dostępne jedynie w sklepach sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.07.2025 11:00
Grupa Pepco planuje zamknięcia i restrukturyzację po zmianie właściciela jednej ze swoich sieci
Dyskont przemysłowo-spożywczy brytyjskiej sieci Poundland.Poundland

Grupa Pepco, poprzedni właściciel brytyjskiej sieci dyskontów Poundland, powierzyła firmie doradczej FRP Advisory nadzór nad procesem przekazania spółki nowemu właścicielowi – firmie Gordon Brothers. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Sky News, FRP ma pełnić funkcję obserwatora w postępowaniu sądowym, które ma umożliwić przeprowadzenie szerokiej restrukturyzacji, obejmującej m.in. redukcję liczby sklepów i zwolnienia pracowników.

W ramach planu naprawczego sieć planuje zamknąć 68 sklepów oraz dwa centra dystrybucyjne. Dodatkowo Poundland chce renegocjować czynsze w setkach lokalizacji. Posiedzenie sądu w tej sprawie zaplanowano na koniec sierpnia. Jak wynika z doniesień, w przyszłości może dojść do kolejnych zamknięć sklepów oraz redukcji setek miejsc pracy. Nowy właściciel – Gordon Brothers – przejął sieć w czerwcu tego roku za symboliczną kwotę jednego funta.

Grupa Pepco, która prowadzi działalność m.in. w Polsce, koncentruje się obecnie na rozwoju systemów IT, które są wspólne dla operacji Poundland i Pepco. Infrastruktura technologiczna pozostaje jednym z elementów łączących obie marki po zmianie właściciela brytyjskiego dyskontu.

Prezes Poundland, Barry Williams, podkreślił, że marka nadal obsługuje ponad 20 milionów klientów rocznie, jednak wyniki spółki od dłuższego czasu nie spełniały oczekiwań. „Choć Poundland pozostaje silną marką, nasze wyniki od dłuższego czasu nie były zadowalające. Potrzebujemy działań, które pozwolą nam wrócić na ścieżkę wzrostu” – powiedział Williams. Dodał, że choć plan zakłada trudne decyzje, takie jak zamykanie sklepów i centrów dystrybucyjnych, to są one niezbędne dla zabezpieczenia przyszłości tysięcy miejsc pracy i setek placówek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.07.2025 11:00
Chorten, Eurocash i Netto łączą siły i dołączają do europejskiej grupy zakupowej EMD
Trzech dużych graczy zdecydowało się na sojusz.Chorten

Grupa Eurocash, Grupa Chorten oraz sieć Netto ogłosiły plany utworzenia lokalnego sojuszu zakupowego, który ma na celu przystąpienie do europejskiej grupy EMD (European Marketing Distribution). Inicjatywa ta ma wzmocnić pozycję polskich detalistów na rynku międzynarodowym i przynieść korzyści w zakresie wspólnych zakupów oraz marketingu. EMD zrzesza już wiodących detalistów z Hiszpanii, Włoch, Holandii, Niemiec i Szwecji.

Nowy polski sojusz zakupowy ma obejmować 20 000 sklepów, a jego łączny roczny obrót przekracza 12 miliardów euro. Dzięki temu stanie się on drugą co do wielkości organizacją handlową w Polsce. Do grupy należeć będą m.in. sklepy działające pod markami Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben czy Eurocash Sieci Partnerskie.

Członkostwo w EMD zapewni polskim detalistom dostęp do europejskich kanałów zaopatrzenia, co może przełożyć się na oszczędności w łańcuchu dostaw i umożliwić dalsze inwestycje w rozwój oferty dla klientów. Nowi członkowie mają wziąć udział m.in. we wspólnych zakupach marek własnych oraz korzystać z usług EMD dla międzynarodowych producentów marek, począwszy od 2026 roku.

Finalizacja przystąpienia do EMD zależy jeszcze od uzyskania zgody organów antymonopolowych. Paweł Surówka, prezes Eurocash, podkreślił w wypowiedzi dla European Supermarket Magazine, że członkostwo w EMD to szansa na przyspieszenie wzrostu w Polsce. Z kolei Philippe Gruyters, dyrektor zarządzający EMD, zaznaczył, że polski sojusz otwiera nowe możliwości zakupowe dla wszystkich członków grupy i wzmacnia obecność EMD na dynamicznie rozwijającym się rynku polskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2025 16:38