REKLAMAKongres Rynku FMCG - baner główny (maj 2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Apteki

 

18 kwietnia 2019, 10:24



Apteki sieciowe najpopularniejsze są w miastach od 200 tys. do 500 tys. mieszkańców. W tych mniejszych pacjenci częściej korzystają z placówek indywidualnych.

Apteki sieciowe najpopularniejsze są w miastach od 200 tys. do 500 tys. mieszkańców. W tych mniejszych pacjenci częściej korzystają z placówek indywidualnych. (fot. adobe stock)

Dla niemal połowy klientów aptek (46,4 proc.) nieistotny jest typ placówki, w której dokonują zakupów. Jednak większość Polaków – z wyjątkiem tych mieszkających w największych miastach – nie kupuje laków w aptekach internetowych – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

REKLAMATrend Safari - belka w artykułach maj 2019

W aptece indywidualnej leki kupuje blisko 30 proc. pacjentów, w aptece sieciowej – 20 proc. Z zakupu leków w aptece internetowej korzysta niewiele ponad 4 proc. respondentów – wynika najnowszego, ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

W aptekach indywidualnych leki kupują najczęściej mieszkańcy niewielkich miast do 20 tys. mieszkańców, a także osoby zamieszkałe w miastach od 20 tys. do 100 tys. mieszkańców. Do apteki sieciowej w większości kierują swoje kroki respondenci z miast od 200 tys. do 500 tys. mieszkańców. Z kolei w aptece internetowej najczęściej robią zakupy mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców, najrzadziej zaś mieszkańcy wsi.

Głównymi czynnikami, którymi kierują się pacjenci podczas wyboru apteki są: lokalizacja (63,3 proc.),  niskie ceny (60,3 proc.), asortyment/dostępność danego leku (41,6 proc.), zaufanie do farmaceuty (29,8 proc.), miła atmosfera i szybka obsługa (22,2 proc.).

Najrzadziej pacjenci kierują się takimi kryteriami jak: miejsce do parkowania w pobliżu apteki (7,8 proc), wygodne wyjście (1,5 proc.) czy wystrój apteki i organizacja przestrzeni (jedyne 0,3 proc.).

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony