- Kryzys znacznie przyspieszył cyfrową transformację sektora kosmetycznego. W e-handlu osiągnęliśmy w ciągu ośmiu tygodni, co zajęłoby nam trzy lata - powiedziała Lubomira Rochet w wypowiedzi dla Financial Times.
Francuski gigant kosmetyczny jest zdania, że wiele zachowań zakupowych nabytych przez konsumentów podczas zamknięcia przetrwa pandemię, a handel elektroniczny wzrośnie o 53 proc. w pierwszym kwartale roku budżetowego 2020, w porównaniu do tego samego trzymiesięcznego okresu w 2019 r.
Urządzenia do testowania kosmetyków L'Oréal zasilane przez Modiface dały francuskiemu koncernowi beauty przewagę konkurencyjną, a producent Maybelline szybko zmienił wydatki na marketing, aby skupić się na kanałach cyfrowych.
Firma przygotowuje się teraz do świata, w którym połowa całej sprzedaży odbywa się za pośrednictwem kanałów cyfrowych, a 80 proc. interakcji konsumentów odbywa się online.

