StoryEditor
Producenci
02.09.2022 00:00

Lush od 15 lat przekazuje całą kwotę ze sprzedaży jednego produktu na cele charytatywne

Marka Lush przez 15 lat przekazywała całą kwotę ze sprzedaży balsamu Charity Pot na cele charytatywne. W ten sposób jej klienci uzbierali ponad 65 milionów funtów dla ponad 13,7 tys. organizacji na całym świecie.

Marka Lush w 2007 roku stworzyła balsam do rąk i ciała Charity Pot (33,50 zł). Od samego początku produkt zbierał pieniądze na małe organizacje charytatywne, grupy prowadzące kampanie i inne dobroczynne cele. 100 proc. ceny detalicznej zapłaconej przez klientów (bez podatku od sprzedaży) jest przyznawane organizacjom oddolnym działającym na rzecz ochrony zwierząt, praw człowieka i środowiska na całym świecie.

W 2020 roku Lush wypuścił na rynek wariant bez opakowań – Charity Pot Coin (9,90 zł). Również 100 proc. jego ceny (minus podatek od sprzedaży) trafia do puli charytatywnej. 

Tylko w ostatnim roku finansowym, pomimo wyzwań związanych z pandemią, na całym świecie Lush przekazał na działalność charytatywną ponad 3,4 miliona funtów. Sklepy marki zorganizowały 152 imprezy Charity Pot shop, aby wesprzeć lokalne inicjatywy obywatelskie. W Wielkiej Brytanii i Irlandii przekazano ponad 625 tys.  funtów dzięki 153 dotacjom i 48 lokalnym imprezom.

Przez ostatnie 15 lat Charity Pot był sprzedawany w 42 krajach, zbierając ponad 65 milionów funtów w ponad 13,7 tys. grantach. Globalnie dotacje zostały przeznaczone na wsparcie ponad 500 projektów dotyczących praw zwierząt, 150 działań antyrasistowskich, tyle samo inicjatyw pokojowych i antywojennych oraz kampanii na rzecz praw osób niepełnosprawnych.

Lush wsparł też ponad 250 projektów dotyczących zmian klimatycznych, ponad 1 tys. schronisk dla zwierząt, ponad 200 kampanii dotyczących energii odnawialnej i tyle samo  projektów wspierających ludność rdzenną. Pieniądze ze sprzedaży Charity Pot spożytkowano też na ponad 600 działań wspierających osoby LGBTQIA+, 800 kampanii wspierających migrantów i uchodźców oraz 200 darowizn wspierających osoby bezdomne.

Dotacje z Charity Pot zapewniają ukierunkowane finansowanie małych, oddolnych grup. Prawie wszystkie firmy finansowane przez Charity Pot  mają roczny dochód poniżej 250 tys. funtów (większość z nich jest znacznie mniejsza) i są prowadzone całkowicie lub w przeważającej części przez wolontariuszy. W ramach tych dotacji priorytetowo traktowane są projekty, których celem jest stworzenie długoterminowej zmiany systemowej.

Charity Pot sprzedał się do tej pory w ponad 7 milionach sztuk i 1,5 miliona sztuk wersji bez opakowania. Jest wytwarzany z składników Fair Trade, m.in. z kolumbijskiego masła kakaowego, olejku geranium z Kenii oraz masła shea pochodzące ze sprawiedliwego handlu z Women’s Ojoba Collective z Ghany.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 14:48
Revolution Beauty wraca do założycieli po latach spadków i problemów finansowych
Brytyjską markę kosmetyków trapią problemy finansowe.Revolution Beauty

Brytyjska grupa kosmetyczna Revolution Beauty, której akcje od sierpnia 2021 roku straciły niemal 98 proc. wartości, ogłosiła zakończenie procesu sprzedaży i powrót do zarządu jej współzałożycieli. Tom Allsworth obejmie stanowisko prezesa i ma poprowadzić restrukturyzację obejmującą cięcia kosztów, dokapitalizowanie spółki oraz nowe umowy licencyjne.

Adam Minto, który ustąpił z funkcji CEO po wszczęciu dochodzeń w 2022 roku, powróci jako doradca. Obaj założyciele opuścili firmę po ujawnieniu nieprawidłowości w rozliczeniach i sprzedaży, co doprowadziło do kryzysu zaufania wobec spółki. Problemy Revolution Beauty rozpoczęły się w 2022 roku, gdy niezależne śledztwo wykazało wątpliwości dotyczące historycznych transakcji, wyceny zapasów i pożyczek udzielonych przez Minto. Spółka zarzuciła mu naruszenie obowiązków powierniczych i podjęła kroki w celu odzyskania „znaczących kwot”. W 2024 roku osiągnięto ugodę, w ramach której Minto zapłacił 2,9 mln funtów, co zamknęło sprawę opóźnionych wyników finansowych za 2022 rok.

Sytuacja finansowa firmy pozostaje trudna. W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego sprzedaż netto spadła o 29 proc., a w drugim kwartale prognozowany jest dalszy spadek o około 25 proc. Spółka odnotowała również spadek marż brutto z powodu wysokich rabatów i dodatkowych kosztów wynikających z amerykańskich ceł. W 2023 roku Revolution Beauty rozpoczęła proces sprzedaży firmy, jednak m.in. Frasers Group wycofała się z rozmów w czerwcu, a oferta funduszu True została odrzucona.

Aby poprawić płynność, spółka planuje pozyskać około 15 mln funtów nowego kapitału w drodze emisji akcji. Środki mają posłużyć do spłaty zadłużenia i restrukturyzacji działalności. Wsparcia udzielą najwięksi akcjonariusze, w tym Debenhams oraz sami założyciele. Równolegle prowadzone są rozmowy z Debenhams na temat wyłącznej umowy licencyjnej dotyczącej sprzedaży kosmetyków sygnowanych marką Revolution Beauty. Informacja o powrocie założycieli do spółki chwilowo poprawiła nastroje inwestorów – kurs akcji wzrósł o 10,4 proc. do poziomu 3,86 pensa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 13:49
Bloomberg: Coty z największym spadkiem od 2020 roku po prognozie dalszych strat
Właściciel marek takich jak Burberry czy Rimmel wpadł w tarapaty.Coty

Akcje Coty Inc. odnotowały największy spadek od 2020 roku po tym, jak spółka zapowiedziała, że silne spadki sprzedaży będą się utrzymywać w najbliższych miesiącach. Wartość rynkowa firmy zmniejszyła się o 968 milionów dolarów, a kurs akcji obniżył się o 19 proc. do poziomu 3,93 dolara, co uczyniło Coty najsłabszym podmiotem w indeksie Russell 3000. W obecnym kwartale sprzedaż porównywalna ma spaść o 6–8 proc., znacznie powyżej oczekiwań analityków, którzy zakładali jedynie 2,6 proc. spadku.

Spółka poinformowała, że słabość sprzedaży będzie widoczna także w kolejnym kwartale fiskalnym, kończącym się w grudniu, prognozując dalsze spadki do 5 proc. Dla porównania, rynek spodziewał się stabilizacji względem ubiegłego roku. W ostatnim kwartale sprzedaż Coty spadła o 9 proc. – był to najsilniejszy spadek od ponad czterech lat – a dział kosmetyków masowych skurczył się o 12 proc., co stanowi największe pogorszenie wyników od 2021 roku. Spółka tłumaczy słabe wyniki rosnącą presją promocyjną ze strony detalistów, którzy koncentrują się na redukcji zapasów.

Na wyniki negatywnie wpływa także zmęczenie konsumentów nadmiarem nowości oraz upraszczanie codziennych rutyn makijażowych w obliczu rosnących kosztów życia. Coty wprowadziło mniejsze formaty produktów, starając się utrzymać wartość marek takich jak Covergirl czy Rimmel, jednak wyzwania pozostają znaczące. Jednocześnie spółka rozważa sprzedaż części portfolio – według doniesień Women’s Wear Daily do Interparfums Inc. mogą trafić luksusowe marki perfum, a segment niższej półki mógłby zostać sprzedany w osobnej transakcji.

Nieco lepiej wygląda sytuacja w segmencie perfum, który jest największym źródłem przychodów Coty. Tańsze mgiełki zapachowe cieszą się popularnością wśród klientów szukających oszczędności, a sprzedaż luksusowych perfum – m.in. Gucci i Burberry – zaczyna się odbudowywać. W lipcu prestiżowa kategoria Coty wzrosła w USA o 13 proc., przewyższając 8 proc. dynamikę całego rynku. Spółka zapowiada stopniową poprawę w okresie styczeń–czerwiec 2026 roku, wspieraną przez nowe premiery i ekspansję geograficzną, choć jednocześnie ostrzega, że rentowność obciąży presja celna do czasu przeniesienia części produkcji do USA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. sierpień 2025 11:45