StoryEditor
Producenci
15.12.2022 00:00

Lush przymierza się do otwarcia pierwszego stacjonarnego sklepu w Polsce. Znamy jego lokalizację

Marka Lush, która od marca tego roku oferuje swoje poprzez sklep internetowy w polskiej wersji językowej, przymierza się do uruchomienia stacjonarnego salonu. Powstanie on w warszawskich Złotych Tarasach. W tej chwili firma szuka menadżera, który będzie odpowiedzialny za zbudowanie biznesu pierwszego polskiego sklepu marki oraz rozwój na rynkach w Polsce, Czechach i na Węgrzech.

Brytyjska marka Lush od marca tego roku oferuje swoje ręcznie robione kosmetyki poprzez sklep internetowy w polskiej wersji językowej. Dzięki temu polscy konsumenci mogą zamawiać produkty marki, wybierając spośród 300 kosmetyków do pielęgnacji skóry oraz włosów.

Czytaj też: Marka Lush uruchomiła e-sklep dla polskich klientów

Marka chce jednak wzmocnić swoją pozycję w Polsce oraz całym regionie CEE. Rozpoczyna otwieranie sklepów stacjonarnych. Wiadomo już, że pierwszy ruszy w warszawskich Złotych Tarasach. W tej chwili Lush poszukuje doświadczonego menadżera. Do jego zadań będzie należało stworzenie pierwszego sklepu w Polsce i zbudowania biznesu także w kilku innych krajach.

– Poszukujemy osoby, która jest zdolna i zdeterminowana, aby zbudować zupełnie nowy biznes, napędzać sprzedaż i wykazać się innowacyjnym podejściem do dbania o najlepsze doświadczenia klientów w Polsce i poza nią w miarę rozwoju naszego rynku CEE – czytamy w ogłoszeniu firmy na portalu startup.jobs.

Sieć Lush na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej ma objąć Polskę, Czechy, Węgry, a w przyszłości także inne kraje .

Wybrany kandydat zajmie się rekrutacją, kierowaniem i rozwojem zespołu. Najpierw zakres odpowiedzialności obejmować będzie jeden sklep, a potem w miarę rozwoju sieci – pozostałe salony w regionie. Do zadań menadżera będzie też należała promocja marki zgodnie z globalnymi zasadami i standardami.

Czytaj też: Lush podtrzymuje decyzję sprzed roku o wycofaniu się z mediów społecznościowych

Poszukiwany menadżer musi mieć co najmniej 2-letnie doświadczenie w sprzedaży detalicznej na stanowisku kierownika. Niezbędne jest także płynne posługiwanie się językiem angielskim. Natomiast znajomość polskiego to atut dodatkowy.

Region CEE nie jest jedynym rynkiem, na którym Lush planuje intensywny rozwój. Niedawno firma postanowiła zainwestować 7,6 mln funtów w otwieranie nowych sklepów i aktualizowanie swojej oferty detalicznej w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Czytaj też: Lush inwestuje w nowe sklepy stacjonarne

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 23:54